Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kalvarijos savivaldybės nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Lapkričio 18-24 dienomis keturios savivaldybės kūrybinės komandos narės - Angelė Gudelevičiūtė, Dalė Skrupskienė, Arūnė Vaičiūnaitė-Levuškinienė, Vida Vasiliauskienė dalyvavo stažuotėje Lenkijoje ir Čekijoje „Įvairūs mokyklų ir savivaldybių bendradarbiavimo modeliai mokinių mokymosi pažangos užtikrinimo srityje".
Punsko Dariaus ir Girėno pagrindinės mokyklos ir darželio vadovai pristatė savo įstaigų veiklas, kuriose tolerantiškai ieškoma lietuviškų ir lenkiškų akcentų. Įkurta mokyklinė svetainė, kurioje dirbantys mokytojai užtikrina mokiniams globą ir sąlygas individualiam mokymuisi bei poilsiui, suteikia pagalbą ruošiant namų darbus, pratina vaikus prie savarankiško darbo bei pagal galimybes ugdo mokinių susidomėjimą ir gabumus.
Lankydamiesi Varšuvos Jokūbo Jasinskio LXXII licėjuje supratome, kad pagrindinė užduotis čia dirbantiems mokytojams - įdomiai vesti pamokas, būti kūrybingiems ir naujoviškiems, kad įgyvendinamos veiklos sukurtų licėjaus išskirtinumą, patrauklumą. Mokiniai lanko užsiėmimus norėdami ne išmokti, o pajusti, patirti, pamatyti. Jiems sudaroma galimybė mokyklos veiklas pritaikyti savo profesinei ateičiai. Licėjus - vienintelė mokykla Varšuvoje, kuri vykdo projektą „Esu atsakingas, nes sugebu gelbėti". Autorinės programos kūrėjas, profesionalus gelbėtojas moko mokinius pirmos teisingos reakcijos ir reikiamos įvairios pagalbos suteikimo tam tikru atveju. Praktikoje naudojami dalykai greitai nepamirštami. Ugdoma mokinių atsakomybė už savo veiklą, teikiant pagalbą mokykloje, įvykus nelaimingam atsitikimui, budint miesto renginiuose.
Unikali savo veikla ir vienintelė Čekijos mokykla, kurią lanko vaikai, turintys klausos ir kalbėjimo sutrikimų. Juos mokytojai ir pagalbos specialistai išmoko skaityti iš lūpų, nenaudojant gestų kalbos. Užtikrinti ugdymo kokybę padeda ypatingas valstybinis požiūris: klasėse mokosi tik 6-8 vaikai, gausu mokymo priemonių, dirba specialistai profesionalai. Mokiniai sėkmingai įgyja išsilavinimą ir turi galimybę pasirinkti norimą profesiją.
Austriškoje gimnazijoje, kurią iš dalies finansuoja Čekija ir Austrija, pastebėjome kitokį pedagogų santykį su mokiniais. Mokytojai atvyksta į mokyklą viena valanda prieš prasidedant pamokoms, kad galėtų suteikti mokiniams dalykinę pagalbą, jeigu jiems jos reikia. Stiprus pedagogų tarpusavio formalus ir neformalus bendradarbiavimas, atvirų pamokų vedimas. Tam, kad vaikai galėtų daugiau bendrauti tarpusavyje pertraukų metu, gimnazijoje pirmi metai uždrausti mobilieji telefonai.
Norbertov pagrindinėje mokykloje stipri projektinė veikla, mokytojų tarpusavio bendradarbiavimas, rengiamos mokyklos veiklos ataskaitos - aplankai viešinimui.
Jana Ámose Komenského pagrindinėje mokykloje vyrauja tarpusavio pagarba ir komunikavimas visais lygmenimis, intensyvus anglų kalbos mokymas nuo 3 klasės, didelis dėmesys mokinių saviraiškai, bendradarbiavimui su tėvais ir su vidurinėmis mokyklomis, į kurias nukreipiami mokiniai, įgiję pagrindinį išsilavinimą.
Stažuotė Lenkijoje ir Čekijoje suteikė galimybę susipažinti su įvairiomis ugdymo įstaigomis, jų unikalumu, ugdymo(si) galimybėmis, savitomis edukacinėmis erdvėmis, pedagogų tarpusavio bendradarbiavimu.
Mūsų savivaldybės mokyklose, siekiant stiprinti pamoką, reikėtų atviriau kalbėti apie problemas, o ne stengtis nuo jų pabėgti, kad atsirastų minčių ir idėjų, kaip jas išspręsti.
Kalvarijos savivaldybės projekto „Lyderių laikas 3" kūrybinės komandos informacija