Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS / Fotobankas nuotr.
Raimondas ČiuplysŠaltinis: BNS
„Šiandien mes jau esame išsėmę vežimo geležinkeliais limitus, nustatytus europiečių daliai prekių nomenklatūros, pavyzdžiui, tam tikrų rūšių geležiai, plienui, naftai ir naftos produktams, trąšoms, antifrizui, miško produktams“, – per vadinamojo Valdajaus diskusijų klubo renginį sakė A. Alichanovas.
Jo žodžius citavo valstybinė naujienų agentūra TASS.
Pasak pareigūno, Kaliningrado sritis jau išnaudojo kai kurių krovinių apimties kvotas, „kurios buvo apskaičiuotos Lietuvos remiantis pastarųjų trejų metų vežimais“.
Gubernatorius nurodė, kad dėl šių kvotų „gana didelis spektras“ krovinių nebegali patekti į Kaliningrado sritį.
A. Alichanovas per diskusiją užsiminė apie cemento tranzitą iš Baltarusijos. Jo skaičiavimu, anksčiau į eksklavą buvo tiekiama apie 180–200 tūkst. tonų cemento per metus. Jei jį teks gabenti Baltijos jūra, jo kaina pastebimai išaugs, pridūrė gubernatorius.
Siūlo atidaryti sąskaitą Lietuvoje, kreiptis į PPO
Gubernatorius diskusijoje taip pat pasiūlė Rusijos geležinkeliams atidaryti sąskaitą „Lietuvos ižde“, kad būtų apmokėtas tranzitas į Kaliningrado sritį ir iš jos.
„Jeigu staiga jie (Lietuva – BNS) negali priversti Lietuvos bankų su mumis dirbti, tegul jie prisiverčia patys. Galų gale atidarykime sąskaitą Lietuvos ižde, tegul Rusijos geležinkeliai atidaro tokią sąskaitą, ir mes tinkamai atliksime tuos mokėjimus per iždo sistemą „Lietuvos geležinkeliams“, – renginyje sakė A. Alichanovas, cituojamas TASS.
Taip pat pranešama, jog gubernatorius dėl Kaliningrado tranzito įsipareigojimų nevykdymo siūlo teikti ieškinį prieš Lietuvą arba Europos Sąjungą Pasaulio prekybos organizacijai (PPO).
„Mano nuomone, išlaidos, kurias dabar prisiima Rusijos Federacijos ūkio subjektai, biudžetas, kuris kurį laiką subsidijuos transportavimą jūra – visas šias išlaidas būtina pareikšti PPO ginčų sprendimo institucijoje kaip ieškinį mažiausiai prieš Lietuvą, ar apskritai, ko gero, prieš Europos Sąjungą, kuri įvedė šias sankcijas, nepaisydama savo įsipareigojimų“, – A. Alichanovą cituoja naujienų agentūra „RIA Novosti“.
Liepos 13-ąją Europos Komisija paskelbė naujas gaires ir leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais.
„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą tokių prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado.
Tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.
Aiškinasi dėl atsiskaitymų
Rusijos laikinasis reikalų patikėtinis Lietuvoje Sergejus Riabokonis liepos pabaigoje perdavė Užsienio reikalų ministerijai Vilniuje notą dėl numanomo mokėjimų už Kaliningrado tranzito paslaugas sustabdymo.
Diplomatas sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“ paslaugomis besinaudojantys operatoriai Rusijoje privalo apmokėti už krovinių pervežimą, o Vilnius visus šiuos mokėjimus yra nukreipęs per vienintelį Šiaulių banką, nuo rugsėjo nebevykdysiantį jokių operacijų su Rusija.
Šiaulių bankas teigia po rugsėjo 1 dienos išimtis taikys tik tokiems atvejams, kai mokėjimai atliekami humanitariniams tikslams ar valstybės funkcijoms užtikrinti. Bankas šiuo metu aiškinasi situaciją su institucijomis.
Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis pirmadienį sakė, kad ne Vilnius, o Maksva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą.
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba praėjusią savaitę BNS patvirtino, kad aptarnaujant mokėjimus už Kaliningrado tranzitą gali būti taikomos išimtys, tačiau kiekviena situacija būtų vertinama individualiai. Tarnyba taip pat nurodė vieną tokią išimtį jau pritaikiusi.