Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Paskutiniame šių metų posėdyje Klaipėdos miesto taryba pritarė projektui „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“, kurio tikslas - įsigyti 6 naujus, nekenksmingus aplinkai, elektrinės traukos ilguosius autobusus iki 150 vietų ir taip pagerinti Klaipėdos viešojo transporto paslaugų kokybę bei paskatinti gyventojus labiau naudotis viešuoju transportu.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracija projektą įgyvendins kartu su partneriu, municipaliteto kontroliuojama UAB „Klaipėdos autobusų parkas“. Projekto iniciatorius – LR Susisiekimo ministerija, kuri šiemet papildomai skyrė 5 mln. eurų Europos Sąjungos fondų investicijų viešojo transporto atnaujinimui. Šios lėšos padalintos 4 savivaldybėms, viena iš jų - Klaipėdos miesto savivaldybė, kaip geriausiai pasirengusi panaudoti investicijas pagal ES keliamus reikalavimus.
Preliminariais skaičiavimais 6 ilgųjų autobusų Klaipėdai įsigijimas kainuos virš 4,1 mln. eurų, iš jų preliminari ES paramos lėšų suma – 3,5 mln. eurų, o savivaldybės biudžeto lėšos sudarys apie 617 tūkst. eurų.
„Šis Susiekimo ministerijos pasiūlymas ir miesto politikų priimtas sprendimas yra kaip kalėdinė dovana Klaipėdai. Įprastai vykdant analogiškus projektus valstybės ir ES fondų parama būna iki 60 procentų. O šiuo atveju ekologiškų autobusų įsigijimui skiriamas net 85 proc. finansavimas. Mums prisidėti teks palyginti nedaug“, – sakė Gintaras Neniškis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius.
UAB „Klaipėdos autobusų parkas“, kaip projekto partneris, vykdys viešųjų pirkimų procedūras, apmokės dalį išlaidų, kurios nepatenka į projekto finansavimą. Taip pat bendrovė savo lėšomis planuoja naujiesiems autobusams pastatyti 6 vietų įkrovimo stoteles, kurių kaina apie 212 000 eurų be PVM.
„Technologiškai elektriniai autobusai tobulėja labai sparčiai. Tad šįkart mūsų noras yra įsigyti būtent ilguosius autobusus, talpinančius 150 keleivių, galinčius nuvažiuoti ilgesnius atstumus. Elektriniai autobusai veika tyliau, kursuodami pagrindinėmis miesto gatvėmis jie ženkliai sumažintų transporto keliamą triukšmą, oro taršą ir pagerintų klaipėdiečių kelionių komfortą. Planuojame jais aptarnauti pagrindinius 8, 10 miesto maršrutus, kuriais vyksta daugiausia keleivių“, - autobusų pasirinkimo motyvus komentavo Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
Projekto įgyvendinimui bus pasirašyta jungtinės veiklos sutartis tarp savivaldybės ir UAB „Klaipėdos autobusų parkas“. Projekto pabaiga ir autobusų pristatymas numatomas 2023 m.
2021 m. duomenimis UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ miesto maršrutams aptarnauti naudoja 87 autobusus, iš jų 48 yra ekologiški: 2 varomi elektra ir 46 suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Skaičiuojama, kad elektrinis autobusas, lyginant su dyzeliniu, per metus sumažina CO2 išmetimus 70 tonų.