Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas spaudai
Apie tai laidoje diskutuos žolininkė ir senovinių papročių žinovė Adelė Karaliūnaitė bei maisto ir kitų prekių kainų ekspertas Arūnas Vizickas.
Šventinis laikotarpis – brangiausias, kokį esame turėję
Maisto kainos jau senokai lietuvius verčia iš koto, o artėjant Kalėdoms ir Kūčioms, jos ėmė lenktyniauti ir su mūsų piniginės storiu. Nepadeda ir akcijos, kurias matome vis dažniau – kai kurie Kūčių stalo patiekalai pabrango beveik dvigubai.
Anot A. Karaliūnaitės, tai nestebina, nes tas, kuris gamina ir parduoda, visuomet norės uždirbti daugiau, o tas, kuris perka – sumokėti pigiau. Moteris pastebi, kad tradicijų šiandien verta laikytis tada, kai yra kaip ir kur jų laikytis: „Nemanau, kad šeimininkei – šiuolaikinei moteriai – kuri nuo ryto iki vakaro lekia ir dirba, yra kažkokia didelė dvasinė nauda pačiai rankioti iš silkės kaulus.“
Taip pat žinoma žolininkė laidoje pabrėš, kad per Kūčias svarbiausi ne patiekalai, o dvasinė žmogaus būklė. „Tai nėra balius. Tai – pasninko vakarienė, todėl nukrauti stalai nebūtini. Tai – pasiruošimas Kalėdoms“, – sakys A. Karaliūnaitė.
Kad šis šventinis laikotarpis, tikėtina, bus brangiausias, kokį esame turėję, patvirtins ir A. Vizickas – anot jo, mažesnių kainų pradėti tikėtis galime nebent tik po Naujųjų metų. „Galiu visus mus pasveikinti, kad šiandien dienai mes pralenkėme Švediją ir Vokietiją, tame tarpe – ir Lenkiją. Ne atlyginimais, bet maisto kainomis. Lenkiją ir Vokietiją mes dar aplenkėme ir dovanomis, ir žaislais“, – sakys laidoje jis.
Anot A. Vizicko, prie to, kad žmonės šventiniu laikotarpiu išleidžia daugiau, neretai prisideda ir apgaulingos akcijos. „Lietuvoje mes turime galiojantį klasikinį kainų keitimo metodą – reguliari kaina pakeliama, nuo jos paskelbiama akcija, o praėjus akcijai, reguliari kaina lieka parduotuvėje. Įdomu tai, kad dažnu atveju tas pakėlimas vyksta visuose prekybos tinkluose beveik į tą patį lygį“, – pastebėjimais dalinsis jis.
Kaip pastebės maisto prekių kainų ekspertas, tai lemia, kad Lietuvoje prekių su akcija kaina vis tiek yra aukštesnė, nei, pavyzdžiui, Vokietijoje, be jokių nuolaidų: „Mes atėjome į tokį pasakų pasaulį, kuriame šnekame apie kažkokias kainas ir kažkokias nuolaidas, bet jei visa tai patikrintume plika akimi, kaina prie kainos, pamatytume, kad jau išėjome į kosmoso lygį.“
Kaip sutaupyti?
A. Karaliūnaitės teigimu, neįmanoma sutaupyti to, ko neuždirbi. O ir nesilankyti prekybos centruose šiandien – ne išimtis, mat retas kuris viską, ko reikia, užsiaugina pats.
Todėl svarbiausia, anot žolininkės, pirkti ne pigiausius, bet kokybiškus produktus, mat jų prireiks tikrai mažiau. „Dabar visi pasodinti ant procentų kaip ant narkotikų – viename prekybos centre 40 proc. nuolaida, o kitame – 25 proc. Ir tu žinok, nuo kokios kainos tas procentas, ir kokios kokybės produktui tas procentas skirtas“, – pastebės ji.
Savo ruožtu A. Vizickas turės ir daugiau vertingų patarimų, kaip sutaupyti artėjant šventėms. Anot jo, prekybos centruose galime surasti nemažai produktų, kurie yra praktiškai identiškos kokybės arba net gaminami ten pat, kur ir brangūs produktai.
„Mes turime aibę tokių primityvių produktų, kaip varškė, sviestas, pienas, kefyras, batonas, kurių kokybę nusako riebumas. O, pavyzdžiui, dėl silkės, reikia atkreipti dėmesį, ar gaminyje yra 80 proc. silkės, ar 70 proc., nes būna, kad tame kilograme jums papildomai parduoda ir aliejų. Bet realiai, tai – tas pats identiškas produktas. Jei jis būtų prastas, ateitų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir uždėtų baudas. O ir gamintojai dažniausiai taip negamina, kad vieną kartą paleidžia pigių produktų liniją, o kitą kartą – prabangių. Dažniausiai tai – konvejeris, kuris tiesiog keičia pakuotę“, – patarimais dalinsis jis.
Daugiau būdų, kaip per šventes sutaupyti, ir kaip tą padaryti protingai – jau šio vakaro laidoje.
„Karštai su tv3.lt“ – pirmadieniais, 20 val. per TV3!