Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Unsplash.com nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Kai ieškote darbo ir galiausiai sulaukiate pasiūlymo – dažnai norisi jį nedelsiant priimti. Visgi kad netektų gailėtis – geriau neskubėkite. Būtinai atkreipkite dėmesį į 3 aspektus, kad jūsų pasirinkimas vėliau nenuviltų.
„Dažnai manoma, kad svarbiausia renkantis darbą ‒ atlyginimas. Visgi yra daugiau aspektų, kurie lemia mūsų pasitenkinimą darbu, kaip jame jaučiamės kasdien. Juk siekiame susirasti darbą, kuris būtų įdomus, prasmingas, jame galėtumėte tobulėti, mokytis. Būtina atkreipti dėmesį į vienus svarbiausių aspektų: įmonės kultūrą, galimybes augti, papildomas naudas“, ‒ pranešime žiniasklaidai sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.
1. Papildomos naudos
Be atlyginimo svarbu atkreipti dėmesį į tai, ką kompanija siūlo kartu su atlyginimu, kas sudaro darbuotojo naudų krepšelį.
„Būtinai paklauskite, kokias naudas gautumėte priėmę darbo pasiūlymą. Pasidomėkite apie sveikatos ir gyvybės draudimų, pensijų planų ir kitas programas. Pasiteiraukite, kokia tvarka vadovaujantis išeinama atostogų, kokios bus suteiktos darbo priemonės ir pan.“, ‒ sako ekspertė.
Ekspertė pabrėžia, kad dažniausiai žmonėms, turintiems tam tikrų įsipareigojimų, pavyzdžiui, auginant mažamečius vaikus, reikia daugiau lankstumo.
„Kai kuriems žmonėms laikytis griežto darbo valandų grafiko yra tiesiog neįmanoma. Naudinga darbdavio iš anksto paklausti, ar užėmus naujas pareigas bus suteikiama galimybė dirbti nuotoliniu būdu, pavyzdžiui, vaikams susirgus. Jei reikia, būtinai pasiteiraukite, ar galėsite dirbti pagal individualų grafiką“, ‒ sako žmonių ambasados vadovė.
2. Įmonės kultūra
Įmonės kultūra ‒ vyraujanti atmosfera, vadovų bendravimo su darbuotojais stilius, bendros organizacijos vertybės, etika, lūkesčiai, tikslai ir pan.
„Iš vienos pusės, įmonės kultūra yra svarbi darbuotojams. Kai ji atitinka darbuotojo lūkesčius ir vertybes, darbą vertiname teigiamai, sukuriame geresnius santykius su kolegomis. Iš kitos pusės, įmonės kultūra yra svarbi ir darbdaviams, nes kuria stiprų ryšį su darbuotojais, vadovais, kuris gali lemti tai, kad komandos dirbs efektyviau, o darbuotojai išliks lojalūs organizacijai“, ‒ teigia ekspertė.
Pasak jos, susipažinti su įmonės kultūra galima įvairiais būdais. Pirmiausia, naudinga panaršyti įmonės tinklalapyje, socialiniuose tinkluose, nes čia dažniausiai atsispindi vertybės, galima rasti darbuotojų atsiliepimų. Taip pat naudinga paklausti darbdavio: gal yra galimybė dieną praleisti įmonėje į kurią kandidatuojate? Tokiu būdu jūs patys galėsite stebėti, kaip vyksta darbas ir pasidaryti išvadas apie darbo kultūrą.
„Taip pat dominančius klausimus, susijusius su įmonės kultūra, būtinai užduokite darbo pokalbio metu. Pavyzdžiui, kaip dažnai rengiami visos įmonės susirinkimai, kaip su darbuotojais bendrauja vadovai ir jų komandos, kokie vartojami kreipiniai ‒ „tu“ ar „jūs“ ir pan. Jei žinote ką nors, kas dirba toje įmonėje, nebijokite paklausti jų nuomonės, paprašyti įžvalgų, pastebėjimų ir kt. Tik būtina suprasti, kad gali skirtis jūsų lūkesčiai, o darbuotojo nuomonė vis tik yra paremta asmenine patirtimi, tad nebūtinai bus tiksli“, ‒ pataria žmonių ambasados vadovė.
3. Galimybės augti
Pirmiausia, būtina pasidomėti, kokias galimybes augti sudaro darbdavys: ar užtikrinamos sąlygos tobulėti profesinėje srityje, ar organizacijoje yra mentorystės, mokymų programos ir pan. Natūralu, kad tobulėjant profesinėje srityje vėliau galima tikėtis ir paaukštinimo pareigose, atlyginimo pakėlimo ir pan.
„Vis dar išgirstu nuomonių, kad kilti karjeros laiptais geriausia keičiant darbą. Kad to išvengtumėte, patariu iš anksto pasidomėti, kokias galimybes tobulėti suteikia darbdavys: ar komandos arba kiekvienas individualiai turi galimybes dalyvauti mokymuose, kaip juos galima pasirinkti. Galite iš anksto pasidomėti, kokių įgūdžių reikia aukštesnėms pozicijoms, kokias galimybes darbdavys suteikia juos įgauti“, ‒ sako ekspertė.