Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Kuo toliau, tuo internetu pirkti darosi lengviau. Pirkinių pasirinkimas – milžiniškas, siuntos pristatomos itin greitai, atsiskaitymo būdai – lankstūs. Vis dėlto ne kiekvienas žino, jog ir grąžinti internetu nusipirktą prekę nėra sudėtinga. Apie grąžinimo proceso sudėtingumą ir kainą sklandantys mitai ne vieną atgraso nuo pirkimo internetu. Tad ką apie internetu pirktų prekių grąžinimą būtina žinoti kiekvienam?
Teisė grąžinti galioja ir interneto pirkiniams
Visų pirma, kiekvienas Europos Sąjungos pilietis turi teisę grąžinti internetu pirktą prekę per 14 dienų laikotarpį dėl bet kokios priežasties ir be jokio paaiškinimo. Tai reiškia, kad grąžinti galima dėl netinkamo dydžio, netenkinančios kokybės ar net vizualiai nepatinkančio vaizdo.
„Daugeliui vis dar atrodo, kad tam, kas vyksta internetu, nėra taikomos realaus pasaulio taisyklės. Taip nėra – internetiniams pirkimams ir internetiniam verslui galioja visos ES ir Lietuvos taisyklės bei įstatymai. Tad ir internetu pirktos prekės gali būti grąžinamos pirkėjui to panorėjus“, – komentuoja „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Grąžinimo taisyklių skirtumai
Kiekvieną kartą perkant internetu rekomenduojama iš karto pasidomėti grąžinimo taisyklėmis – net ir tais atvejais, kai manote, jog tikrai nenorėsite grąžinti prekės. Tiesa, visos elektroninės parduotuvės prekes grąžinti leidžia panašiomis sąlygomis, tačiau pasitaiko įvairių skirtumų.
„Nors visos el. parduotuvės privalo leisti grąžinti prekę per 14 dienų, kai kurios jų siūlo tik grąžinimą tiesiai į fizinę parduotuvę ar biurą, o ne siunčiant per kurjerių bendrovę. Tad tai būtina žinoti jau perkant prekę. Taip pat skirtumai atsiranda dėl el. parduotuvės pasirinktų logistikos partnerių. Vienos kurjerių bendrovės siūlo tik pristatymo į namus galimybę ir grąžinimą išsikviečiant kurjerį, tuo tarpu kitos turi daugiau pasirinkimo variantų – tokių kaip grąžinti prekę ją siunčiant per siuntų terminalus ar siuntų taškus. Pastarieji du būdai dažnam būna kur kas patogesni, nes nereikia derintis su kurjeriu ar eiti į pašto skyrių, stovėti ten ilgoje eilėje“, – sako G. Bilevičius.
Pasak jo, pastebima, kad kartais el. parduotuvių klientai ir pačias parduotuves renkasi pagal patogumą atsiimti ir grąžinti prekę. Jei el. parduotuvė nesiūlo siuntų terminalų varianto, pirkėjai ieško analogiškos prekės kitoje el. parduotuvėje, kuri leidžia pasirinkti tokį siuntimo – grąžinimo būdą.
Perkant internetu ne ES – būtina pasidomėti grąžinimo terminais
Dar vienas svarbus momentas – prekių, internetu pirktų ne ES, grąžinimas. Vis daugiau žmonių renkasi apsipirkti internetu užsienio el. parduotuvėse, kurios yra už ES ribų. Tokiu atveju reikėtų nepamiršti poros dalykų.
„Visų pirma, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad ne ES esančiose el. parduotuvėse galioja kitos grąžinimo sąlygos – dažniausiai skiriasi galimas grąžinimo laikotarpis. Tokios informacijos reikėtų ieškoti konkrečioje el. parduotuvėje, kurioje perkate. Antra, išsiaiškinus, per kiek dienų galima grąžinti prekę reikėtų įvertinti, kaip greitai grąžinama prekė pasieks jos pardavėją – ar nepavėluosite“, - sako G. Bilevičius.
Pasak jo, kiek laiko į kokią šalį siunčiamos siuntos, išsiaiškinti galima siuntų bendrovės interneto svetainėje.