Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Kęstutis Budrys / Andrius Ufartas/ELTA
Martyna PikelytėŠaltinis: ELTA
„Konsultuojamės su regiono valstybėmis, žiūrime, kokius jie yra priėmę sprendimus, kokius mes galime priimti. Taip pat kalbamės su Europos Komisija (EK), ką mes ketiname padaryti. Mūsų noras yra turėti įrankius, jeigu ES sąjungos pradėtų šlubuoti, jeigu matytume, kad jos yra neefektyvios ir regiono valstybėms reikėtų įvedinėti savo sankcijas. Tai galima padaryti įvairiais būdais, vienas iš jų – mūsų siūlomos nacionalinės sankcijos“, – ketvirtadienį žurnalistams Turkijoje teigė K. Budrys.
„Tikiu, kad mums pavyks arba turėti šį gerą įrankį regione, arba pratęsti ES sankcijas. Mūsų noras yra, kad Rusijos karinė mašina nebūtų maitinama, kad Rusijai trūktų visų dvigubos paskirties prekių elementų, kuriuos naudoja karinei įrangai ir visai ginkluotei gaminti. Čia turime pasistengti ir neleisti sau net menkiausios rizikos, kad visa ši sistema, kurią kūrėme per trejus metus – sugriūtų“, – akcentavo jis.
Apie būtinybę taikyti regioninius, ne vienašališkus sprendimus, ketvirtadienį kalbėjo ir premjeras Gintautas Paluckas, ir Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis.
Augant abejonėms, ar iki liepos mėnesio Europos Sąjunga (ES) pratęs Rusijai taikomas sankcijas, URM trečiadienį papildė balandį pratęstą ribojamųjų priemonių Rusijos ir Baltarusijos piliečiams projektą. Pataisose numatyti nacionaliniai ribojimai Rusijai ir Baltarusijai įsigaliotų tuo atveju, jei nebūtų taikomos europinės sankcijos.
URM siūlomose pataisose, Vyriausybei numatoma galimybė sudaryti sankcionuojamų asmenų ir įmonių sąrašus, įšaldant jų turtą ar taikant sektorinius apribojimus.
Rusijos ir Baltarusijos piliečių ar įmonių turtas būtų įšaldomas tais atvejais, jei pastarieji kenkia Ukrainos teritorijos vientisumui, remia karą ir represijas prieš Rusijos opoziciją ir pilietinę visuomenę.
Tiesa, išimtis šiems ribojimams galiotų tais atvejais, jei lėšos reikalingos maisto produktams, komunalinėms paslaugoms, nuomai, vaistams, gydymui, mokesčiams, draudimui susimokėti. Taip pat susidūrus su sveikatos problemomis.
Tuo metu taikant sektorines sankcijas siekiama drausti technologijų, paslaugų ir programinės įrangos iš Rusijos ir Baltarusijos importą bei tiekti su šių prekių tiekimu ar gamyba susijusias paslaugas. Importuoti nebūtų galima tų prekių, iš kurių minėtos valstybės gauna reikšmingų pajamų.
Taip pat nebūtų galima eksportuoti paslaugų, technologijų ir programinės įrangos, kuri galėtų būti naudojama Rusijos ar Baltarusijos kariuomenei ir technologijoms tobulinti, pramonės pajėgumui didinti.
Visgi, sankcijos negaliotų tais atvejais, kai paslaugos reikalingos farmacijos, medicinos, humanitariniais tikslais.
URM siūlo numatyti ir papildomas sektorines ir ribojamąsias priemones, jeigu nustatoma, kad atitinkamas Rusijos ir Baltarusijos ekonomikos sektorius gali būti naudojamas remiant karinę agresiją prieš Ukrainą, kariuomenės ir technologijų tobulinimui, pramonės pajėgumų didinimui, Lietuvos saugumo ir nepriklausomybės kenkimui, įskaitant manipuliavimą informacija.
Numatoma, kad pakeitimai įsigaliotų nuo rugpjūčio 1 d.