PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Rugpjūčio 31 d. 13:41

Jurbarke aptarti nauji mokslo metai rajone: bus naujovių

Jurbarkas

Jurbarko rajono savivaldybės nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Jurbarko rajono savivaldybė


244502

Tradiciškai, prieš nuskambant pirmajam naujų mokslo metų skambučiui, Jurbarko rajono savivaldybės ugdymo įstaigų vadovai susirinko į Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus organizuotą pasitarimą, kuriame aptarė švietimo aktualijas bei 2022–2023 mokslo metais laukiančias naujoves. Rugpjūčio 26 d. Jurbarko krašto muziejuje vykusiame pasitarime taip pat dalyvavo savivaldybės vadovai, atsakingi administracijos specialistai, žiniasklaidos atstovai.

Savivaldybės meras Skirmantas Mockevičius pasveikino rajono ugdymo įstaigų vadovus artėjančios Rugsėjo 1-osios proga, linkėjo sėkmingų mokslo metų, kvietė toliau bendrauti ir bendradarbiauti, kartu spręsti iškilusias problemas. Muzikinius sveikinimus švietimo bendruomenei taip pat skyrė Jurbarko Antano Sodeikos meno mokyklos akordeono mokytojas Audrius Daučianskas ir jo auklėtinis Tadas Kulikauskas.

Po šventinių sveikinimų meras Skirmantas Mockevičius pasidalino įžvalgomis apie Vyriausybės vykdomą švietimo sistemos reformą, atkreipė dėmesį į specialiųjų ugdymo poreikių turinčių mokinių integraciją į bendrą šalies ugdymo sistemą, būtinas investicijas į reikalingų specialistų pritraukimą, svarbių mokymosi priemonių įsigijimą, siekiant užtikrinti kokybišką vaikų ugdymą. Šia tema jis taip pat diskutavo su savivaldybių merais, Vyriausybės, Seimo bei kitų institucijų atstovais rugpjūčio 25 d. vykusiame Regioninės politikos forume.

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Aušra Baliukynaitė apžvelgė rugpjūčio 25 d. Birštone vykusią kasmetinę Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos organizuotą konferenciją, atkreipė dėmesį į svarbiausius švietimo sistemos iššūkius ir rūpesčius. Kalbėdama apie būsimus pokyčius vedėja pabrėžė, kad naujieji 2022–2023 mokslo metai bus pradedami be jungtinių 5-8 klasių, bus siekiama geresnio, į asmeninę mokinio pažangą orientuoto grįžtamojo ryšio, stiprinama įvairiapusė pagalba, kad būtų sudarytos sąlygos asmeninei mokinio pažangai.

Kalbėdama apie švietimo sistemos būklę šalyje ir rajone, A. Baliukynaitė aptarė pagrindines naujųjų mokslo metų veiklos kryptis: bus inicijuojamos profesinio orientavimo veiklos, patvirtintos ir pradedamos įgyvendinti atnaujintos priešmokyklinio ugdymo programos, skiriama daugiau dėmesio teikiant specialiąją pagalbą mokiniams, ir toliau akcentuojama mokytojų kvalifikacijos tobulinimo svarba, stiprinamas visų bendruomenės narių indėlis siekiant asmeninės mokinio pažangos, svarbus mokyklų bendruomenių indėlis dalyvaujant su įtraukiojo ugdymo procesu susijusiuose projektuose, „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje ir kitose veiklose.

Taip pat paminėta apie vidurinio ugdymo sąrangos pokytį (sprendimai dėl slenksčio dešimtoje klasėje, t. y. norint baigti pagrindinio ugdymo programą ir eiti į vidurinį ugdymą – III gimnazijos klasę – reikės būti išlaikius pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą (lietuvių kalbos ir matematikos) ir pasiekti ne mažiau nei patenkinamą mokymosi lygį). Gavus neigiamus pasiekimų patikrinimo įvertinimus baigiant 10 klasę, patikrinimą bus galima kartoti tais pačiais mokslo metais. Numatomi pakeitimai įsigalios nuo 2024 m.

Apie šiuo metu vykdomą mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų paraiškų atranką studijų finansavimui gauti susirinkusius informavo Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Jaramavičienė. Ji taip pat atkreipė dėmesį į bendrovės ,,Lietuvos draudimas“ ir Jurbarko rajono savivaldybės vykdomą saugaus eismo akciją ,,Apsaugok mane“, kurios metu ženklinamos prie mokyklų esančias perėjos ir nuo nelaimingų atsitikimų kelyje visą rugsėjo mėnesį nemokamai draudžiami vaikai.

Jurbarko rajono mokyklų patirtį apie ugdymo proceso įgyvendinimą vaikams, atvykusiems iš Ukrainos, pristatė Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Tamošaitienė.

Apie Jurbarko rajono savivaldybės biudžetą ir jo galimybes švietimo srityje kalbėjo Savivaldybės administracijos Finansų skyriaus vedėja Audronė Stoškienė. Į ugdymo įstaigų vadovus ji kreipėsi prašydama labiau planuoti išlaidas, nustatyti aiškius mokyklų prioritetus: kartu su įstaigų buhalterijų darbuotojais aptarti mokinių pavėžėjimui, komunalinėms paslaugoms, darbo užmokesčiui ir kitoms reikmėms skirtų lėšų panaudojimo tikslingumą. Akcentuota būtinybė taupyti energetinius išteklius dėl išaugusių kainų, kalbėti šiuo klausimu su darbuotojais ir mokiniais.