Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
/ Freepik
Jūras BarauskasŠaltinis: ELTA
„JAV vyriausybės laivai nuo šiol Panamos kanalu galės plaukti nemokėdami jokių mokesčių, o tai JAV vyriausybei leis per metus sutaupyti milijonus dolerių“, – socialinių tinklų platformoje „X“ rašė valstybės departamentas.
Tai buvo pirmas viešas pranešimas apie tokius pažadus, pasirodęs po to, kai JAV valstybės sekretorius Marco Rubio užsiminė, kad sekmadienį įvykusių diskusijų metu Panama pasiūlė nuolaidų.
M. Rubio pareiškė Panamai pasakęs, kad Jungtinės Valstijos neturėtų būti priverstos rūpintis šio gyvybiškai svarbaus vandens kelio gynybą ir mokėti už galimybę juo naudotis, nes tai yra nesąžininga.
Nuo to laiko, kai lapkritį laimėjo JAV prezidento rinkimus, D. Trumpas atsisako atmesti galimybę jėga užimti kanalą, kuriuo praplaukia 40 procentų JAV konteinerių srautų.
D. Trumpas ir M. Rubio skundžiasi dėl Kinijos investicijų ir abejose kanalo pusėse esančių uostų, teigdami, kad krizės atveju Pekinas galėtų uždaryti kanalą ir neleisti Jungtinėms Valstijoms juo naudotis.
Panama karštai neigė D. Trumpo ne kartą išsakytus kaltinimus, neva Kinija vaidina kokį nors vaidmenį valdant kanalą.