Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Scanpix nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Valdantieji nusprendė atidėti ir dar tobulinti Vyriausybės pritarimo jau sulaukusį taršių automobilių mokesčio įstatymo projektą. Jis turėtų pakeisti dabartinį automobilių registracijos mokestį.
Seimui ketvirtadienį planuota pateikti Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, tačiau jis išimtas iš darbotvarkės, BNS patvirtino Seimo pirmasis vicepirmininkas konservatorius Jurgis Razma.
„Dėl išėmimo sutarėme koalicijos pasitarime pirmadienį, taip pat ir mūsų frakcijoje ties tuo buvo stabtelta. Priežastys labai paprastos – manome, kad reikia dar padiskutuoti dėl pateiktų apmokestinimo principų: kiek jie yra patys teisingiausi, geriausi ir objektyvūs“, – sakė politikas.
Pasak J. Razmos, dabar Aplinkos ministerijos siūlomas taršių automobilių apmokestinimas turėtų būti koreguojamas.
„Papildomas apmokestinimas yra jautrus dalykas, tai nieko tokio jei dar pasigilinsime ir pasvarstysime, nes kai pateiki Seime, jau kažkaip visuomenė supranta, kad iš esmės toks projektas ir bus priimtas. Tada sunkiau išaiškinti, kai daromi esminiai pakeitimai ar grąžinama tobulinti“, – aiškino Seimo vicepirmininkas.
Jo teigimu, pakoreguotas projektas galėtų būti teikiamas patęstoje rudens sesijoje sausį arba kovą prasidėsiančioje pavasario sesijoje.
„Svarstymams laiko turime iki liepos. Nieko baisaus jei jis bus pateiktas ir kovo mėnesį. Sutartus koregavimus gali įregistruoti ir Seimo narių grupė, o gal ir Vyriausybė gali spręsti iš naujo, bet čia jau yra detalės“, – BNS sakė J. Razma.
Vyriausybė lapkričio pabaigoje pritarė siūlymui atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Planuota, kad jis būtų renkamas nuo 2023 metų ir visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais, iš jo tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.
Aplinkos ministerija tuomet skelbė, kad kas antras šalies vairuotojas mokėtų iki 100 eurų šio mokesčio. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus (su 2023-2024 metais numatyta taikyti lengvata).
BNS