Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Obelių gimnazijos nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Rokiškio rajono savivaldybė
Kaip sako Obelių gimnazijos direktorė Neringa Ragelienė, ekspertų išvados parodė, kad einama teisingu keliu. „Nešališkų ekspertų įvertinimas, žvilgsnis į mūsų veiklą iš šalies, labai naudingas. Leidžia pasitikrinti, kaip dirbame, ar einame teisingu keliu. Mus pradžiugino rezultatai, kurie tik dar kartą patvirtino, kad dirbame gerai“, – pasidžiaugė N. Ragelienė.
Obelių pavyzdys pagrindžia pačią NŠS idėją
Kaip pabrėžia direktorė, ypač nudžiugino tai, kad ekspertai jų veikloje pamatė NŠS prasmingumo pagrindimą. „Mūsų pavyzdys tarsi pagrindžia pačią NŠS idėją, reikalingumą. Tokių neformaliojo švietimo skyrių Lietuvos švietimo įstaigose yra labai nedaug, abejojama, ar jie apskritai naudingi, nes neformalusis ugdymas dažniau vyksta kitu formatu – per dailės, muzikos, sporto mokyklas. Ir štai, mūsų pavyzdys įrodė, kad gimnazijoje veikiantys NŠS taip pat gali būti efektyvūs, atnešti daug naudos, prisidėti prie įtraukiojo ugdymo stiprinimo“, – komentavo N. Ragelienė.
Į neformalųjį švietimą įsitraukę 70 proc. visų ugdytinių
Pasak direktorės, naudų daug. „Neformalųjį švietimą integravome į bendrąjį ugdymą ir tokiu būdu sprendžiame įtraukiamojo ugdymo problemas. Mūsų gimnazijoje apie 40 proc. vaikų yra reikalinga nuolatinė pagalba mokantis ir daugelis iš jų lanko neformaliojo švietimo užsiėmimus. Juose atsiskleidžia kitokie vaikų gebėjimai ir tai suteikia jiems pasitikėjimo savimi. Nesvarbu, kad kuriam nors trūksta gabumų matematikai, sunku išmokti skaityti, bet gal jis puikiai piešia, lipdo. Todėl neformaliojo švietimo užsiėmimuose vaikų nemažėja, juos lanko apie 70 proc. visų mūsų auklėtinių“, – sako N. Ragelienė.
Pasak pašnekovės, nauda yra ir ta, kad tose pačiose patalpose vyksta ir bendrasis, ir neformalusis ugdymas. Išsisprendžia logistikos klausimas, tėvams nereikia rūpintis ir vežioti vaiko iš vienos švietimo įstaigos į kitą. Be to, kaip teigia N. Ragelienė, stengiamasi kuo palankiau išdėstyti užsiėmimų tvarkaraštį, kad vaikams nereikėtų kažkur laukti.
Ir dar viena nauda – NŠS auklėtiniai savo ugdymosi rezultatus gali įvertinti ir jais dalintis dalyvaudami parodose, koncertuose, dainų šventėse ir kt.
Ekspertų išvadose pačiais aukščiausiais balais buvo įvertinta Obelių gimnazijos NŠS bendroji ir dalykinė kompetencija, pats ugdymo procesas, jo prieinamumas, galimybės vaikams pasidžiaugti savo pasiekimais, gebėti įveikti nesėkmes, bendravimo lygis ir psichologinė aplinka.
Tiesa, ekspertai nurodė ir ką galima būtų tobulinti. Visų pirma, siekti aktyvesnio tėvų įsitraukimo į vaiko ugdymo procesą, antra, pastebėta, kad patalpų pritaikymas vaikams su specialiaisiais poreikiais galėtų būti aukštesnio lygio.
Vertinimai atliekami visose neformaliojo švietimo įstaigose
Kaip paaiškino Rokiškio rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Danutė Kniazytė, savivaldybės užsakymu, nepriklausomas akredituotų ekspertų vertinimas rajono neformaliojo ugdymo įstaigose atliekamas kas penkeri metai.
„Šiuo metu vyksta Kamajų Antano Strazdo gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus vertinimas, 2020-taisiais ekspertai įvertino Pandėlio universalų daugiafunkcį centrą, 2023-aisiais – Rudolfo Lymano muzikos mokyklą, o kitais metais planuojame atlikti Rokiškio jaunimo centro ir Juodupės gimnazijos NŠS įvertinimą“, – sako savivaldybės specialistė.
Džiuginantys rezultatai ir tobulintinos kryptys
Jau įvertintos švietimo įstaigos taip pat gali džiaugtis puikiais rezultatais. Pavyzdžiui, Pandėlio universalus daugiafunkcis centras gali didžiuotis aukščiausiu lygiu įvertintu mikroklimatu, bendravimu, psichologine aplinka, ugdymo proceso kokybe ir galimybe vaikams džiaugtis savo pasiekimais, gebėti įveikti nesėkmes. Aukštu lygiu įvertintos ir ugdymo programoms pritaikytos patalpos. Tiesa, ekspertai nurodė ir kur dar galima tobulėti. Pavyzdžiui, patalpas pritaikant specialiųjų poreikių turintiems vaikams, priimant duomenimis grįstus sprendimus, ugdant mokytojų kompetencijas.
Aukščiausiu lygiu buvo įvertinta Rudolfo Lymano muzikos mokyklos mokytojų kvalifikacija ir tobulėjimas, mokinių ugdymo procesas, personalo vadyba, veiklų prieinamumas, bendravimo kokybė. Prasčiau ekspertai įvertino ugdymosi aplinką ir priemones, tobulinti siūloma ir vaiko pasiekimų vertinimo sistemą.
Tikslas – užtikrinti kokybę
D.Kniazytė atkreipė dėmesį, kad pačios įstaigos savo neformaliojo švietimo veiklą vertina kasmet. „Tiek nepriklausomų ekspertų, tiek ir pačių įstaigų vertinimo tikslas – nusistatyti neformaliojo švietimo programų esamą lygį, užtikrinti jų kokybę, tobulėti, ieškoti naujų galimybių, įvairovės“, – sako savivaldybės specialistė.
Rokiškio rajone neformaliojo švietimo ugdymą teikia 7 švietimo įstaigos: Pandėlio universalus daugiafunkcis centras, Kamajų Antano Strazdo gimnazijos NŠS, Rudolfo Lymano muzikos mokykla, Obelių gimnazijos NŠS, Juodupės gimnazijos NŠS, Rokiškio jaunimo centras, Rokiškio rajono kūno kultūros ir sporto centras.