PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Birželio 20 d. 13:02

„Itakos“ direktoriaus pavaduotoja: geopolitinės įtampos turėjo įtakos gyventojų kelionių įpročiams

Lietuva

Pixabay.com nuotr.

Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA


305774

Vilniuje po pandemijos pirmąją fizinę atstovybę atidariusi kelionių organizatorė „Itaka“ šiemet stebi kiek lėtėjantį, tačiau po pandemijos stabiliai aukštame lygyje išliekantį turistų srautą. Visgi, pasak įmonės direktoriaus pavaduotojos Daivos Strumskienės, kelionių rinkos dinamikai įtakos galėjo turėti didėjanti kelionių pasiūla ir geopolitinės įtampos Artimuosiuose Rytuose bei Ukrainoje.

„Praėję metai buvo augimo metai, vasarą jautėme ypač didelį susidomėjimą visomis mūsų kryptimis. (...) Keliautojų srautas po pandemijos ne mažėjo, o tik didėjo – augo ir praeitai metai, sakyčiau, buvo pikas. Šiemet matomas stabilumas – srautas nebeauga, šiek tiek yra net sumažėjęs. Tačiau tai parodo, kad keliautojas renkasi kryptis“, – ketvirtadienį po pandemijos Lietuvoje pirmojo fizinio „Itaka“ klientų aptarnavimo padalinio atidaryme Eltai sakė įmonės direktoriaus pavaduotoja D. Strumskienė.

Šiemet besistabilizuojantį turistų srautą stebinti „Itaka“ tai motyvuoja atsiradusiu didesniu kelionių krypčių pasirinkimu, į šalies rinką atėjusiais naujais oro vežėjais, taip pat kelionių organizatorių rinkos dinamika. Tiesa, anot D. Strumskienės, gyventojų keliones vis labiau ima riboti ir geopolitinės įtampos – konfliktas Artimuosiuose Rytuose, karas Ukrainoje – taip pat klimato pokyčiai.

„Apskritai turizmas yra jautrus viskam – ar tai būtų Islandijoje išsiveržęs ugnikalnis, ar žemės drebėjimas Turkijoje, ar kariniai veiksmai vienoje ar kitoje šalyje. Kalbant apie Izraelį ar Ukrainą – (...) prasidėjus konfliktui matėme, kad žmonės atidėjo kelionių planus, norėjo pažiūrėti, kas bus. Ir mes laukėme, ar galėsime vykdyti saugiai skrydžius viena ar kita kryptimi, nes turistų saugumas yra pirmoje vietoje“, – tvirtino viena „Itakos“ vadovių.

„Ukrainos įvykiai tiesiogiai darė įtaką ir aviacijai – skrendant į tam tikras šalis tenka apskristi Ukrainą – ELTA). Jeigu anksčiau per Ukrainos, Baltarusijos teritoriją galima buvo skristi ir susitrumpinti atstumą iki tam tikrų šalių, ypač Azijos, dabar viskas yra apskrendama, kas padidina ir savikainą aviabilieto. Tai išbrangina keliones“, – aiškino D. Strumskienė.

Taip pat, pasak „Itakos“ direktoriaus pavaduotojos, šiais metais ryškėja nauja tendencija – vadinamosios solo kelionės. Toks pokytis, pasak D. Strumskienės, gali būti nulemtas žmonių keliavimo ir gyvenimo būdo kaitos – gyventojai per metus keliauja daugiau nei vieną kartą ir renkasi pigesnius viešbučių, poilsio vietų variantus.

„Šiemet nauja tendencija, kuri nustebino – kad atsirado labai daug solo, pavienių keliautojų. Lyginant praeitų metų ir šių metų statistiką, matome dvigubą padidėjimą. Kodėl? Keliautojai drąsėja. (...) Keliautojai išdrįsta keliauti po vieną – pagyvenę asmenys, gyventojai, kurie neturi poros, tiesiog norintys trumpam relaxui nuvažiuoti prie jūros gyventojai“, – aiškino D. Strumskienė.

Anot D. Strumskienės, gyventojai kelionėms praėjusiu vasaros sezonu ypač rinkosi salas – Atlanto vandenyne esančią Portugalijos salą Madeirą, Graikijos salas Tasą ir Zakintą, kitas Pietų Europos šalis, pavyzdžiui, Albaniją.

Įmonės atstovės teigimu, nors pastebimas internetu pateikiamų užsakymų skaičiaus augimas, visgi gyventojams išlieka poreikis dėl kelionių atvykti pasikonsultuoti gyvai ir gauti rekomendacijų. Todėl, pasak D. Strumskienės, „Itaka“ planuoja pakartotinai atidaryti ir daugiau įmonės skyrių visuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.

„Naršymas, užsakymų internete skaičius tikrai didėja. Pirmaisiais metais, kai atėjome į Lietuvos rinką, užsakymai internetu siekė apie 10 proc. (visų užsakymų – ELTA). Per šiuos kelis metus matome, kad apie 30 proc. sudaro užsakymai internetu. Bet padidėjo pasiūla, mūsų krypčių skaičius, tai galbūt turistams yra patogiau (pirkti internetu – ELTA)“, – teigė „Itaka“ vadovo pavaduotoja.

„Itaka“ kaip kelionių organizatorius Lietuvoje veikia nuo 2018 metų, tačiau, pasak D. Strumskienės, 2020 metais prasidėjus pandemijai teko uždaryti penkis fizinius įmonės padalinius Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje ir veikti išskirtinai internete.