Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Net trečdalis apklaustųjų teigia, kad informacija apie būsimas išvykas socialiniuose tinkluose jie paskelbia dar prieš išvykdami. Daugiau nei pusė apklaustųjų (net 57 proc.) tai daro kelionių metu lankydami įdomias vietas. Tokia statistika paaiškėjo draudimo bendrovei „If“ inicijavus gyventojų apklausą. Specialistų teigimu, ši viešoje erdvėje skelbiama informacija gali tapti puikiu jauku būsto vagims artėjant didžiųjų metų šventėms ir su jomis susijusiomis kelionėmis.
„Filmo „Vienas namuose“ scenarijus gali pasikartoti ne vienam, tik jau tai bus nejuokinga istorija, o asmeninė drama ir nuostolis. Mūsų atlikto tyrimo rezultatai patvirtina, kad dažnai socialinių tinklų vartotojai net nesusimąsto apie galimas grėsmes ir privačia informacija dalinasi viešai. Neretai pasitaiko, kad įrašai apie būsimas ar esamas keliones matomi ne tik artimam draugų ratui, bet ir nepažįstamiesiems, todėl tai ypač padidina galimas rizikas turto vagystėms,“ – pasakoja draudimo bendrovės „If“ privataus turto draudimo produkto vadovas Tomas Sinkevičius.
Jaunimas drąsesnis
18–24 metų jaunuoliai informacija apie būsimas keliones viešoje erdvėje dalinasi dažniausiai. Bemaž 60 proc. šios grupės respondentų apie išvykas skelbia lankydami įdomias vietas kelionių metu, o 27 proc. apie būsimas atostogas ar skydžius praneša prieš iškeliaudami.
Tuo tarpu vyresnio amžiaus žmonės yra kiek atsargesni. 45–54 metų grupės atstovai akimirkomis iš kelionių dažniausiai (75 proc.) dalinasi jau sugrįžę namo.
Kaip tikina T. Sinkevičius, pastebėta ir vyrų bei moterų elgesio skirtumų. Moterys yra linkusios atostogų ar išvykų akimirkomis dalintis dažniau (60 proc.) nei tai daro vyrai (54 proc.).
Skelbti, ar neskelbti?
Psichologų seniai nustatyta, kad atostogų ar išvykų metu žmonės labiau atsipalaiduoja, tampa mažiau atsargūs, o pakeista aplinka kartais paskatina labiau nutrūktgalviškesniems veiksmams. Artėjančios Kalėdos ir Naujieji metai dar sustiprina šventinę atsipalaidavimo atmosferą, kuomet norisi pamiršti rūpesčius ir tiesiog gerai praleisti laiką.
„If“ specialistai išskiria keletą atvejų, kaip geriau pasielgti su informacijos apie keliones viešinimu:
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliko bendrovė „Inspired Communications“, apklausoje dalyvavo 1 002 respondentų.