Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi Policijos nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas antradienį planuoja priimti naują Organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymą, jame būtų įteisinta galimybė baudžiamojon atsakomybėn netraukti su nusikalstama gauja susijusio asmens, padėjusio atskleisti nusikaltimą.
„To įstatymo tikslas yra užkardyti organizuotą nusikalstamumą, ir viena iš užkardymo priemonių – paskatinti organizuotų grupių narius bendradarbiauti su teisėsauga“, – BNS sakė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė.
„Praktika rodo, kad tyrimai, kai yra bendradarbiavimas iš organizuotų nusikaltėlių pusės, kada jie „priduoda“ savo nusikalstamas gaujas, yra sėkmingiausi ir per įmanomai trumpiausią laiką padeda sustabdyti nusikaltėlių veiksmus“, – teigė ji.
Dabar galiojančiuose teisės aktuose bendradarbiavimas su teisėsauga traktuojamas kaip švelninanti aplinkybė.
Projekte numatyta, kad organizuotos nusikalstamos grupės nariui ar asmeniui, susijusiam su organizuotu nusikalstamumu, gali būti suteiktas imunitetas nuo baudžiamojo persekiojimo už galimai padarytas nusikalstamas veikas, jeigu jis slaptai bendradarbiavo su teisėsaugos institucijomis atliekant tyrimą.
Slaptas reikšmingas bendradarbiavimas su teisėsauga turi būti fiksuotas rašytiniu tokio asmens ir policijos generalinio komisaro ar jo įgalioto pareigūno susitarimu. Šį susitarimą turi patvirtinti teismas.
Naujos redakcijos įstatyme taip pat numatyta pareiga Policijos departamentui sudaryti organizuotų nusikalstamų grupių ir jų narių sąrašą ir ne rečiau kaip kartą per metus jį atnaujinti. Sąrašas būtų įslaptintas.
Organizuoto nusikalstamumo prevencijos įstatymas pakeis pasenusį Organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymą.
Jame, kaip ir dabar galiojančiame įstatyme, pagrindinėmis prevencijos priemonėmis lieka oficialus perspėjimas laikytis įstatymų ir Konstitucijos bei teismų skirti įpareigojimai.
„Oficialus perspėjimas turėtų būti pirmasis signalas asmeniui, kuris vienaip ar kitaip kontaktuoja su nusikalstama grupuote, kad jis yra ties riba į nusikalstamą pasaulį. Žmogus būtų įspėjamas, kad jo kontaktai yra keliantys tam tikrą riziką“, – BNS sakė A. Širinskienė.
Jeigu asmuo, kuriam pareikštas oficialus perspėjimas, nesilaiko jo reikalavimų, pareigūnai gali kreiptis į teismą dėl tam tikrų įpareigojimų skyrimo.
Teismas gali nurodyti nepalaikyti ryšių su tam tikrais asmenimis, nekeisti gyvenamosios vietos be pareigūno sutikimo ir būti joje nustatytu laiku, nesilankyti nurodytose vietose, informuoti pareigūną apie visus sandorius, kurių vertė yra didesnė negu 2000 eurų, taikyti laikiną ribojimą verstis ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, taikyti intensyvią priežiūrą.
Kaip organizuoto nusikalstamumo prevencijos priemonė įstatymo projekte nurodomas ir neteisėtos kilmės turto konfiskavimas. Jis būtų vykdomas pagal specialų įstatymą.
Projekte numatyta galimybė skųsti visus pareigūnų ir teismo sprendimus.
Naujas organizuoto nusikalstamumo prevenciją numatantis įstatymas Seime pradėtas rengti 2013 metų pabaigoje, kai buvo sudaryta darbo grupė.
BNS