Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Liko vos para ir Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stoties (GMPS) centralizuota dispečerinė nebedirbs įprastu režimu. Dėl nesutarimų su Vidaus reikalų ministerija iš GMPS dispečerinės išėjo visi darbuotojai. Todėl dispečerinėje nuo rytojaus, liepos 1 d., pasikeisdami budės tik pora GPMS administracijos darbuotojų, kurie skambučius nukreipinės į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC).
“Kaip žinia, pastaruoju metu kilo daug nesusipratimų dėl VRM inicijuoto Vyriausybės nutarimo dėl mūsų dispečerinės ir trumpųjų numerių panaikinimo bei visų funkcijų perdavimo BPC. Darbuotojai, suprasdami, kad tokia reforma sukels pavojų gyventojams, priėmė sprendimą palikti savo darbą dispečerinėje. Apie tai, kad Vilniaus GMPS dispečerinė nuo liepos 1 d. lieka be žmonių, įstaiga visas institucijas informavo prieš dvi savaites. Deja, nei mūsų stoties steigėja Vilniaus savivaldybė, nei VRM, nei SAM ar Vyriausybė, nei kitos institucijos niekaip nesureagavo į šią informaciją. Todėl tikėtina, kad rytoj Vilnius pateks į nelengvą situaciją”,- pasakojo Vilniaus GMPS profesinės sąjungos pirmininkė V. Seiliuvienė.
Suprasdami, kad žmonės, kuriems reikia skubios pagalbos, vis tiek skambins įprastais telefonų numeriais (03, 033 ir 103), GMPS administracija kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybą, PAGD ir BPC su prašymu automatiškai skambučius nukreipti į BPC. Tačiau to nebuvo padaryta. “Todėl, siekdami užtikrinti kokybišką GMP paslaugą gyventojams, mes skambučius nukreipinėsime rankiniu būdu - dispečerinėje visą parą budės po du administracijos darbuotojus, kurie kiekvienam skambinančiajam sakys tą patį tekstą – prašome skambinti 112, į BPC”,- informavo V. Seiliuvienė.
Vilniaus GMPS darbuotojų profesinė sąjunga primena - GMPS dispečerinė aptarnauja Vilniaus miesto, Vilniaus rajono, Trakų rajono, Elektrėnų savivaldybės, Šalčininkų rajono, Ukmergės rajono, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Molėtų rajono, Zarasų rajono, Visagino miesto teritorijų gyventojus ir svečius, kas sudaro apie milijoną žmonių. Per parą dispečerinė vidutiniškai sulaukia apie 1400 skambučių. Esant kritinei sveikatos būklei, dispečeriai profesionaliai pataria, iki atvyks greitoji. Dispečerinėje vienu metu priima skambučius ir išsiunčia GMP brigadas 9 žmonės.
“Kiekvienam iš jų per valandą tenka atsakyti į dešimtį skambučių. Tai sunkus ir atsakingas darbas. Tačiau VRM ministrui ir BPC vadovybei atrodo kitaip. Jie net nesistengė per pastarąsias dvi savaites spręsti klausimo, kaip bus padedama laukiantiems pagalbos gyventojams. Buvome visiškai ignoruojami, kai sakėme, kad žmonės teikia prašymus išeiti iš dispečerinės. Bet gal BPC slapta pasiruošė ir visa pagalba bus suteikta laiku ir tinkamai. Mums niekas nieko nesakė”,- situaciją aiškino Vilniaus GMPS profesinės sąjungos vadovė.
Dėl noro visus skambučius perimti į BPC taip pat nesutinka ir Kauno, Klaipėdos bei Šiaulių GMPS darbuotojai. Medikai primena - iš 28 šiuo metu ES priklausančių šalių tik 6 yra taip, kaip nori padaryti VRM. Šiose šalyse yra vienintelis pagalbos numeris, tačiau tinkamai paslaugai suteikti išlaikomas tris kartus didesnis GMP brigadų kiekis (pvz., Suomijoje 1 GMP brigada aptarnauja apie 6000 gyventojų, Lietuvoje – apie 17000 gyventojų. Likusiose šalyse greta bendro pagalbos numerio yra atskiri greitosios medicinos pagalbos numeriai.