PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2017 m. Birželio 2 d. 08:02

Ispanijoje įgytos patirties integracija į profesinio mokymo kaitą Kuršėnų politechnikos mokykloje

Šiauliai

Inga ViršilienėŠaltinis: Etaplius.lt


5346

2017 m. gegužės 14–20 dienomis 4 viešosios įstaigos Kuršėnų politechnikos mokyklos darbuotojai – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irena Tumėnienė, gimnazijos skyriaus vedėja Vita Galvelienė, vyresniosios profesijos mokytojos Manrida Kriaučiūnienė ir Aida Kazlauskienė - vyko į stažuotę Ispanijoje, į Barseloną, pagal mokykloje įgyvendinamą ERASMUS + profesinio mokymo įstaigų darbuotojų mokymo mobilumo projektą ,,Tarptautinės patirties integracija į profesinio mokymo kaitą“ . Mobilumo veiklos tikslas - kelti kvalifikaciją užsienyje įgyjant naujų pedagoginių, technologinių kompetencijų ir pritaikant užsienyje įgytą patirtį.


Foto galerija:

18618921-1525172074183279-293221336-o.jpg
18641297-1525172320849921-1975277204-o.jpg
img-0258.jpg

Projekto partnerinė organizacija Ispanijoje IEC TEMIS organizavo projekto dalyvių mokymus trijuose didžiausiuose Barselonos profesinio mokymo centruose: INS Rambla Prim, INS Mare de Deu de la Merce, INS Escola del Treball de Barcelona.

Į darbo vizitus Barselonoje mus lydėjo IEC TEMIS projektų vadovas Karlos Ventura. Pirmasis vizitas buvo suplanuotas INS Rambla Prim profesinėje mokykloje. Ši mokykla iš kitų išsiskiria tuo, kad joje mokosi įvairių gebėjimų mokiniai iš aplinkinių mikrorajonų. Mokykla nejaučia konkurencijos, nes valstybė planuoja, kokių specialybių šaliai reikia, todėl mokinių profesinis informavimas ir orientavimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių tinkamai organizuojant šalies profesinį mokymą. Pokalbių su mokyklos administracija ir pedagogais metu aptarėme Ispanijos ir Lietuvos profesinio mokymo panašumus ir skirtumus, sėmėmės patirties dėl mokinių vertinimo sistemos tobulinimo, praktikos atlikimo, įsidarbinimo. Daug diskutavome apie modulinio mokymo programas. Mūsų mokykla nuo rugsėjo mėn. planuoja įgyvendinti apskaitininko ir kasininko modulinę programą, todėl įgyta patirtis ypač vertinga. INS Rambla Prim profesinės mokyklos pedagogai pasidalijo savo inovacijomis - jie kuria įvairių specialybių mokinių verslo kompanijas, turinčias vienodą pradinį biudžetą, skatina jas bendradarbiauti, konkuruoti, moko verslumo paslapčių.

Kita mokykla, kurioje stažavomės - INS Mare de Deu de la Merce yra antroje vietoje pagal stipriausių Barselonos profesinių mokyklų sąrašą. Šioje mokykloje mokosi apie 2 tūkstančiai mokinių. Pamokos vyksta dviem pamainomis, taip sudaromos geros sąlygos mokytis ir suaugusiems, kurie mokosi pameistrystės forma ir praktinį mokymą atlieka darbo vietoje pas darbdavį. Šioje mokykloje toliau gilinome profesines žinias apie modulinio mokymo programas, atskirų modulių vertinimo ypatumus, dualinį mokymą, dalyvavome apskaitininko specialybės pamokoje, lyginome ir aptarėme mokymo(si) metodus, susipažinome su praktinio mokymo įranga ir laboratorijomis.

Ypač gerą įspūdį paliko trečioji mokykla, kurioje lankėmės. Tai didžiausia ir geriausia profesinė mokykla Barselonoje - INS Escola del Treball de Barcelona. Ši mokykla tarsi atskiras mikrorajonas, sudarytas iš daugybės korpusų, turi net savo koplyčią, muziejų. Ji įsikūrusi buvusiame tekstilės fabrike ir neseniai atšventė mokyklos gyvavimo šimtmetį. Pastatų autorius - žymus katalonų architektas Antoni Gaudi, žinomas kaip pasaulinio šedevro - vis dar nebaigtos katedros Sagrada Familia kūrėjas. Mokykla sužavėjo ne tik savo pastatais, primenančiais muziejų, bet ir pagrindine akcentuojama vertybe – visapusiška tolerancija visiems. Draugiška aplinka spinduliavo ne tik mokyklos pastatai, bet ir žmonės, su kuriais bendravome - mokyklos direktoriaus pavaduotojas Alfred Parera, atskirų mokyklos skyrių vadovai, pedagogai ir mokiniai. Mokykloje mokosi daugiau kaip 3 tūkstančiai mokinių, tačiau jokių didesnių problemų dėl mokinių elgesio ar netolerantiškumo čia neįžvelgiama. Pagal mokinių gebėjimus profesinis mokymas yra skirstomas į du lygius - aukštesnį ir žemesnį, nuo jo priklauso, kokią specialybę baigęs mokinys įgis - paprasto darbuotojo ar vadybininko. Norėdamas pereiti iš žemesnio lygio į aukštesnį mokinys turi išlaikyti privalomus egzaminus. Šioje mokykloje taip pat plačiai taikomas dualinis mokymas, modulinis mokymas, apie kurį daug diskutavome ir kaupėme žinias, kurias galėtume pritaikyti savo mokykloje.

Vienos savaitės vizitas Ispanijoje buvo turiningas ir padėjo mums sukaupti daug naujų pedagoginių ir technologinių kompetencijų, susijusių su apskaitininko ir kasininko profesija, pagilino mūsų žinias apie modulinį bei dualinį mokymą, praplėtė žinias apie kultūrinę globalizaciją. Nepamirštama pažintinė vizito į Ispaniją dalis – laisvalaikiu vaikščiojome Barselonos senamiesčiu ir grožėjomės Katalonijos žaliuoju perlu – La Ramba gatve, aplankėme istorinį Taragonos miestelį, garsiąją katedrą Sagrada Familia, gėrėjomės Barselonos panorama nuo aukščiausio Katalonijos sostinės taško - Tibidabo kalno, vaikščiojome Viduržemio jūros pakrantėmis, grožėjomės didžiausiu Katalonijoje Barselonos uostu. O perėję Triumfo arką patikėjome, anot legendos, kad mus visada lydės sėkmė.

Sukaupta darbinė ir kultūrinė patirtis tapo įkvėpimu naujai veiklai: profesijos mokytojos rengia du naujus neformaliojo ugdymo modulius: ,,Pardavimo skatinimas“ ir ,,Smulkios verslo įmonės mokesčių skaičiavimas“ . Jau nuo rugsėjo mėnesio kviesime savo mokinius rinktis šiuos modulius, kad jiems galėtume atskleisti kuo daugiau ekonominio raštingumo ir verslumo paslapčių

ERASMUS+ programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl komisija negali būti atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Irena Tumėnienė,

VšĮ Kuršėnų politechnikos mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui