Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Lošimas / Unsplash
BNS.LTŠaltinis: BNS.LT
Pasak Lošimų priežiūros tarnybos (LPT), pokyčiai yra pereinamieji, prieš įsigaliosiant visiškam lošimų reklamos draudimui 2028-aisiais. Iki tol, lošimų reklama bus ribojama, tačiau leidžiama.
Siekiama, kad lošimai būtų sunkiau prieinami, sumažėtų jų žala visuomenei.
„Azartinių lošimų įstatymo pakeitimų tikslas – mažinti azartinių lošimų prieinamumą bei jų sukeliamą žalą visuomenei“, – komentare BNS teigė LPT patarėja Sandra Vitkevičiūtė.
Nuo liepos 1-osios lošimų organizatoriai savo pavadinimą ir prekių ženklus galės reklamuoti tik ant savo buveinės arba lošimo vietų, o kita išorinė reklama bus uždrausta. Bendrovės savo pavadinimą ir prekių ženklą taip pat galės reklamuoti savo interneto svetainėje.
Informaciją apie lošimus bus galima skelbti tik lošimų verslui skirtuose leidiniuose.
Be to, organizatoriai reklamuoti galės tik užregistruotus pagrindinius prekės ženklo elementus – tai reiškia, jog nebus galima skelbti papildomos informacijos, prekės ženklo rėminti jokiomis neregistruotomis formomis, žodžių šriftais ir pan.
Televizijoje, radijuje ir internete bus leidžiama reklamuoti tik lažybas, tačiau reklamos negalės būti ilgesnės kaip 15 sekundžių ir skelbiamos ne daugiau kaip tris kartus per valandą 6–18 val., o 18–24 val. – ne daugiau kaip du kartus per valandą.
Internete lažybų reklamos negalės turėti nuorodos į organizatorių interneto svetaines, įvedami jos reklamos ploto ribojimai. Be to, ji negalės būti pateikiama iššokančiuose languose, kurie dengia turinį.
Nuo liepos lošimų organizatoriai toliau galės remti sporto renginius, organizacijas, varžybų transliacijas ir pačius sportininkus, taip pat kultūros arba meno renginius ir jų transliacijas.
Vis dėlto, lošimų bendrovių pavadinimai nebegalės būti naudojami sporto klubų ar lygų pavadinimuose – vis tik bus leidžiama jas nurodyti šalia remiamo klubo arba sportininko.
Taigi, turės būti aiškiai atskirtas klubo ir rėmėjo pavadinimas, pavyzdžiui, Panevėžio krepšinio klubas, kuris praėjusį sezoną vadinosi Panevėžio „7-bet–Lietkabelis“ turės būti įvardijamas kaip Panevėžio „Lietkabelis“, kurį remia lažybų bendrovė „7bet“.
Anot S. Vitkevičiūtės, šie pereinamieji apribojimai, vietoje visiško lošimų reklamos draudimo jau dabar, priimti po diskusijų su įmonėmis, kaip kompromisas, suteikiant laiko rinkos dalyviams prisitaikyti.
Seimas dar pernai lapkritį pritarė azartinių lošimų reklamos draudimui nuo kitų šių metų liepos, paliekant išimtis sporto varžyboms ir renginiams, sporto organizacijų bei sporto varžybų transliacijų rėmimui.
Tuomet 2025 metų Medijų rėmimo fondo biudžete numatyti papildomi 4 mln. eurų kompensacijoms žiniasklaidai dėl prarastų reklamos pajamų.