Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Daiva ČEPĖNIENĖŠaltinis: udiena.lt
Simboliškai pašalinta pirmoji kelio dangos plokštė
Magistralė Vilnius–Utena nutiesta 1979–1985 m. ir yra vienintelis betoninės dangos kelias Lietuvoje. Nuo nepriklausomybės atkūrimo laikų šis kelias tituluojamas blogiausiu šalyje. 2008–2009 m. kelias nuo 10 iki 16 km buvo praplatintas iki keturių eismo juostų. 2019–2021 m. tokie pat darbai atlikti nuo 16 iki 21,5 km, 2023 m. spalį buvo pradėti šio kelio remonto darbai Utenos mieste.
Kovo 7 d. simboliškai buvo pašalinta pirmoji senosios kelio dangos plokštė. Rekonstrukcijos darbai jau vyksta kelio Vilnius–Utena ruože nuo 79 iki 93 km (nuo Molėtų iki Utenos).
Eismą buvo žadama užtikrinti be apylankų, tačiau siekiant išvengti nepatogumų, vairuotojams rekomenduojama rinktis alternatyvius kelius. Utenos–Vilniaus kryptimi eismas vyks įprasta tvarka.
Vilniaus–Utenos kryptimi eismas nukreipiamas senuoju Utenos keliu (Molėtai–Stacijava–Smėlinka). Remontuojamame kelio ruože greitis ribojamas iki 50 km per val. Darbai pradedami vykdyti atkarpomis po 2 km. Vienu metu eismo ribojimai bus vykdomi 6 km ruože (t. y trijose atkarpose). Dėl vykdomų remonto darbų kelionė automobiliais gali užtrukti ilgiau nei įprastai. Vykstantys šiuo keliu taip pat gali rinktis alternatyvius kelius per Ukmergę arba Saldutiškį–Labanorą–Molėtus.
Per parą keliu Vilnius–Utena pravažiuoja apie 9 tūkst. transporto priemonių. Šio kelio ilgis siekia 95,6 km.
Skaičiuojama, kad ruožui tarp Molėtų ir Utenos remontuoti yra skirta 61 mln. eurų. Vienintelio Lietuvoje cementbetonio plokščių kelio atkarpos, siekiančios beveik 30 km, rekonstrukciją „Via Lietuva“ planuoja baigti dar šiemet.
Rekonstrukcijos darbų nuo Molėtų iki Utenos sutartis Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta vasario pradžioje. Suplanuotus darbus atliks „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi AB HISK.
Pradėtos amžiaus statybos
„Kaip ir daugelis žmonių, labai laukiau šios dienos, kai galiu sakyti – pagaliau nuo dešimtmečius girdėtų ir dalytų pažadų pereiname prie realių darbų. Šis kelias apima ir pasitikėjimo valstybe klausimą. Deja, gėda tęsėsi per ilgai. Visuomet pabrėžiau, kad šio visam Šiaurės Lietuvos regionui svarbaus plento rekonstrukcija yra vienas svarbiausių mūsų prioritetų, todėl dėjome visas pastangas, kad darbai išjudėtų iš mirties taško. Ir šiandien yra diena, kai prasidėjo realūs darbai“, – kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis ir simboliškai kūju suskaldė pirmąją betono plokštę.
Utenos rajono savivaldybės meras M. Kaukėnas džiaugėsi prasidėjusiais darbais ir sakė, kad uteniškiams šis kelias yra „numeris vienas“.
„Šie kelio remonto darbai buvo būtini. Sieksime, kad ties Molėtų žiedu darbai nesustotų. Manau, uteniškiai tik šiandien, pamatę realiai vykstančius darbus, patikės kad pagaliau kelio remontas prasidėjo“, – linkėdamas kantrybės uteniškiams ir šio krašto svečiams kalbėjo M. Kaukėnas.
Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota atlikti kapitalinį remontą paliekant dvi eismo juostas, įrengiant autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takais ir moderniu apšvietimu. Taip pat numatyta įrengti tinklo tvoras ir horizontalius barjerus, kurie padės sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto
priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, remontuojamame ruože ties sankryžomis bus įrengtos papildomos kairiojo posūkio juostos.
„Apie šį kelią ir planuojamas „amžiaus statybas“ buvo daug kalbėta, ne vieną dešimtmetį žadėta. Pernai, pradėdami šio kelio darbus Utenos mieste, nurodėme, kad dėsime visas pastangas, jog Vilnius–Utena kelio atnaujinimo darbai būtų tęsiami ir toliau. Džiaugiamės, kad bendromis jėgomis užsibrėžtus tikslus pavyko pasiekti ir šiandien šiame kelyje pagaliau pradedami realūs darbai. Maža to, šiandien pradėti darbai turėtų būti baigti ir naujas Molėtus su Utena jungiantis kelias eismo dalyviams bus atidarytas dar šių metų pabaigoje“, – teigė „Via Lietuva“ generalinis direktorius M. Švaikauskas.