Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA
Tokį pasiūlymą Valstybės tarnybos įstatymo pataisoms įregistravo Seimo Lietuvos regionų frakcijos seniūnė Rita Tamašunienė, seniūnės pavaduotojas Jonas Pinskus ir šios frakcijos nariai Agnė Širinskienė, Česlav Olševski, Remigijus Žemaitaitis, Beata Pietkiewicz, Andrius Palionis.
Jie siūlo įstatyme numatyti, kad „valstybės tarnautojams priedas už tarnybos stažą sudaro vienas procentas pareiginės algos už kiekvienus tarnybos Lietuvos valstybei metus. Šio priedo suma negali viršyti 30 procentų pareiginės algos“.
„Siūlome iš valstybės tarnautojų neatimti priedo už stažą. Tai svarbus jų darbo vertinimo aspektas, tai motyvuoja sudėtingas atrankas įveikusius darbuotojus, turinčius reikalingas kompetencijas, likti dirbti šį sudėtingą darbą viešajame sektoriuje. Nepritariame siūlomai naujai tvarkai, nes darbo užmokesčio augimas jau užimant tam tikras pareigas, priklausytų nuo darbdavio malonės. Tai neskatins nei likti valstybės tarnyboje, nei siekti tapti valstybės tarnautoju“,- Eltai sakė Seimo Lietuvos regionų frakcijos seniūnė Rita Tamašunienė.
Pasiūlymą įregistravę Seimo nariai ragina atsižvelgti į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą. Joje atkreipiamas dėmesys į tai, kad panaikinus valstybės tarnautojo priedą už stažą ir perskaičiavus jo pareiginės algos koeficientus, iki naujo įstatymo įsigaliojimo valstybės tarnautojui nustatyta pareiginė alga negalėtų būti sumažinta, kol jis eitų tas pačias pareigas arba jį perkėlus į lygiavertes ar aukštesnes pareigas.
Seimo teisininkų nuomone, siūlomas teisinis reguliavimas nemotyvuotų valstybės tarnautojų, turinčių nemažą tarnybos Lietuvos valstybei stažą, dalyvauti konkursuose į aukštesnes pareigas, nes priimant į pareigas konkurso būdu jiems galėtų būti nustatytas ženkliai mažesnis pareiginės algos koeficientas.
Seimo kanceliarijos Teisės departamento nuomone, svarstytina, ar siūlomas teisinis reguliavimas šiuo atžvilgiu derėtų su konstituciniu reikalavimu įstatymais nustatyti tokį valstybės tarnautojų teisinį statusą, kuris suponuotų valstybės tarnybos, kaip sistemos, vidinį mobilumą, joje dirbančių asmenų žinių, įgūdžių ir patirties perimamumą.
Seimo Lietuvos regionų frakcijos seniūnė Rita Tamašunienė pastebi, kad kai kuriuose kartu su Valstybės tarnybos įstatymo pataisomis teikiamuose projektuose (Diplomatinės tarnybos, Prokuratūros įstatymų pakeitimai) nesiūloma atsisakyti priedo už tarnybos stažą. Anot parlamentarės, reikėtų atsižvelgti ir į Konstitucinio Teismo išaiškinimą, kad valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemos pertvarka turėtų būti atliekama sistemiškai, neišskiriant tam tikrų valstybės institucijų ar valstybės tarnautojų grupių.
„Kaip yra pažymėjęs Konstitucinis Teismas, būtina paisyti konstitucinių asmenų lygiateisiškumo, teisingumo, proporcingumo principų. Pagal Konstituciją negalima nustatyti tokio teisinio reguliavimo, pagal kurį valstybės tarnyba tam tikrose valstybės institucijose būtų eliminuota iš bendros valstybės tarnybos sistemos arba kuris įtvirtintų privilegijuotą tam tikrų institucijų valstybės tarnautojų padėtį kitų analogiškų institucijų valstybės tarnautojų atžvilgiu arba, priešingai, jų diskriminavimą“,- sako R. Tamašunienė, atkreipdama dėmesį į teisininkų pastabas.
Seime svarstoma Valstybės tarnybos įstatymo redakcija, kurioje siūloma, pertvarkant valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą, atsisakyti galiojančiame Valstybės tarnybos įstatyme nustatytos valstybės tarnautojo darbo užmokesčio sudedamosios dalies – priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą.