PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kriminalai2019 m. Balandžio 3 d. 10:57

Iš Širvintų r. savivaldybės priteista 211 411,43 Eur

Vilnius

Neringa TuškevičienėŠaltinis: Etaplius.lt


78420

2019 m. kovo 28 d. Vilniaus apygardos teismas nusprendė priteisti iš atsakovo Širvintų rajono savivaldybės administracijos ieškovo UAB „VAATC“ naudai 211 411,43 Eur, 5 procentų metines procesines palūkanas už šią sumą nuo 2018 m. birželio 15 d. iki visiško teismo sprendimo įvykdymo, taip pat 7 261 Eur bylinėjimosi išlaidas. Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui, skundą paduodant per Vilniaus apygardos teismą.

Ieškovas UAB „VAATC“ kreipėsi į teismą su ieškiniu atsakovui Širvintų rajono savivaldybės administracijai, prašydamas priteisti iš atsakovo 211 411,43 Eur nuostoliams atlyginti, 5 procentų metines procesines palūkanas ir bylinėjimosi išlaidas. Ieškinyje nurodyta, kad ieškovas įsteigtas 2003 m. vasario 21 d. aštuonių Vilniaus apskrities savivaldybių (Elektrėnų, Šalčininkų rajono, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Ukmergės rajono, Vilniaus miesto bei Vilniaus rajono), siekiant sukurti regioninę atliekų tvarkymo sistemą. 2003 m. kovo 26 d. Vilniaus apskrities savivaldybės sudarė ieškovo akcininkų sutartį, kuria įsipareigojo tvarkant bendrus reikalus veikti kartu, taip pat tiesiogiai ar netiesiogiai finansuoti atliekų tvarkymo veiklą.

2007-2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo laikotarpiu ieškovas įgyvendino du projektus. Pagal konkursų nustatytus reikalavimus, pareiškėjas, teikiantis paraišką finansavimui gauti pagal Aprašo Nr. 1 1.2 ir 1.3 p. nurodytas veiklas, turi prisidėti nuosavomis lėšomisSprendimu Nr. 1-69 Širvintų rajono savivaldybės taryba nusprendė pritarti organizuoti Projekto Nr. 1 darbus Širvintų rajono savivaldybėje, t. y., uždaryti sąvartyną, jo vietoje įrengti didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę ir žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelę. Sprendimo Nr. 1-74 1 p. Širvintų rajono savivaldybės taryba nusprendė pritarti projektų Vilniaus apskrities didelių gabaritų atliekų surinkimo ir kompostavimo aikštelių įrengimas ir Vilniaus apskrities senų sąvartynų uždarymas ir didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių įrengimas įgyvendinimui, o Sprendimo Nr. 1-74 3 p. Širvintų rajono savivaldybės taryba nusprendė skirti finansavimą iš Širvintų rajono savivaldybės lėšų ne mažiau kaip 15 proc. Širvintų rajono savivaldybės teritorijoje vykdomiems nurodytiems projektams įgyvendinti.

Dėl Projekto Nr. 2 Širvintų rajono savivaldybės taryba 2011 m. lapkričio 24 d. priėmė sprendimą Nr. 1-173 Dėl lėšų skyrimo projekto „Vilniaus regiono atliekų tvarkymo sistemos plėtra“ įgyvendinimui, kuriuo numatyta Projekto Nr. 2 finansavimui skirti 498 000 Lt, šia suma didinant ieškovo įstatinį kapitalą. Tik esant minėtiems Širvintų rajono savivaldybės tarybos pritarimams/suderinimams, o taip pat analogiškiems kitų ieškovo akcininkų sprendimams, Projektai Nr. 1 ir Nr. 2 gavo Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimą.

Projektas Nr. 1 yra įgyvendintas, jį įgyvendinant Širvintų rajono savivaldybės teritorijoje atlikta darbų bei įsigyta įrenginių už 1 216 772,20 Eur. Todėl atsakovui pagal Sprendimu Nr. 1-74 prisiimtą įsipareigojimą skirti ne mažiau kaip 15 procentų reikalingų lėšų Širvintų rajono savivaldybės teritorijoje vykdomoms veikloms įgyvendinti, atsirado pareiga padengti 182 515,83 Eur sumą.

Projektas Nr. 2 taip pat yra įgyvendintas, jo įgyvendinimui Širvintų rajono savivaldybės kofinansavimo dalis per 10 metų sudaro 497 610 Lt (144 117,78 Eur). Pirmą kartą ieškovo įstatinis kapitalas dėl Projekto Nr. 2 kofinansavimo buvo padidintas ir pakeisti įstatai įregistruoti 2017 m. sausio 16 d., o įstatinio kapitalo didinimą apmokėjo ir atsakovas. 2017 m. gruodžio 1 d. neeilinio visuotinio akcininkų susirinkimo metu buvo nuspręsta dėl kito ieškovo įstatinio kapitalo didinimo dėl Projekto Nr. 2 kofinansavimo. Ieškovas kreipėsi į Atsakovą dėl įstatinio kapitalo didinimo jam priskirta proporcinga nominaliai vertei akcijų dalimi – 28 895,60 Eur, tačiau atsakovas atsisakė prisidėti prie Projekto Nr. 2 kofinansavimo didinant ieškovo įstatinį kapitalą.

Ieškovo veikla yra pelninga, todėl ieškovas investicijas į Projektą Nr. 2 gali kompensuoti iš ieškovo lėšų (pelno), o ne didinant įstatinį kapitalą.

Pagal 2019 m. kovo 19 d. ieškovo prašyme Dėl papildomų įrodymų prijungimo pateiktus paaiškinimus ir dokumentus, sąvartyno, esančio (duomenys neskelbtini), uždarymo išlaidos buvo 100 proc. kompensuotos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Kitų Širvintų rajono teritorijoje esančių Projekto Nr. 1 objektų – didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės ir žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelės, esančių, įrengimo išlaidos pagal ieškinyje ir prie jo pridėtuose dokumentuose esančius duomenis yra 1 216 772,50 Eur, atitinkamai, 15 proc. šių išlaidų sudaro 182 515,83 Eur. Dėl 1 216 772,50 Eur sumos pagrįstumo ginčas byloje nekilo.

Teismas nustatė, jog nepagrįstas atsakovo teiginys, kad tarp ieškovo ir atsakovo nebuvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis dėl atsakovo dalyvavimo Projekte Nr. 1 parnerio teisėmis, todėl atsakovui neatsirado pareiga prisidėti prie Projekto Nr. 1 finansavimo.

Ieškinį patenkinus, iš atsakovo ieškovo naudai priteisiamos ir bylinėjimosi išlaidos. Ieškovas ieškinį apmokėjo 2 561 Eur žyminiu mokesčiu, taip pat turėjo 5 623,48 Eur išlaidos už advokato pagalbą. Šios išlaidos viršija Rekomendacijose dėl civilinėse bylose priteistino užmokesčio už advokato ar advokato padėjėjo teikiamą pagalbą maksimalaus dydžio nustatytus maksimalius dydžius, todėl mažinama iki 4 700 Eur.

NERINGA TUŠKEVIČIENĖ