PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Alfa2024 m. Rugpjūčio 23 d. 13:17

Iš Rusijos kilęs picerijų tinklas Lietuvoje: prasidėjus karui patyrė sunkumų, bet atsigavo ir planuoja plėtrą

Lietuva

Prieš septynerius metus Rusijos prekės ženklo „Dodo Pizza“ franšizę už 7 tūkst. eurų įsigijęs Aleksandras Stribas dabar Lietuvoje valdo aštuonias picerijas ir planuoja atidaryti naujų / Dodo LT

Arvydas JockusŠaltinis: ALFA.LT


315190

Rusijoje sukurto prekės ženklo „Dodo Pizza“ picerijas valdantis verslininkas Aleksandras Stribas neigia gandus, kad parduoda verslą Lietuvoje.

„Neparduodu ir neplanuoju parduoti“, – portalui Alfa.lt teigė verslininkas.

Picerijų tinklą valdančios bendrovės „Dodo Lt“ direktorius ir pagrindinis akcininkas A. Stribas tikina, kad picerijų ir maisto pristatymo į namus verslas Lietuvoje sekasi puikiai, todėl planuoja plėtrą Vilniuje ir Kaune.

Pajuto karo pasekmes

2022 m. vasarį Rusijai užpuolus Ukrainą, Lietuvos gyventojai pradėjo aplenkti rusiško prekės ženklo picerijas. „Dodo Pizza“ sumažėjo lankytojų, iš įmonės išėjo dalis darbuotojų.

Tačiau tai, pasak A. Stribo, jau praeityje – lankytojai ir darbuotojai netrukus sugrįžo.

„Viskas gerai. Viskas atsigavo“, – tikino jis.

Beje, vos prasidėjus karui verslininkas viešai prisipažino smerkiantis Rusiją. „Tai agresija prieš nepriklausomą Ukrainos valstybę, jos okupacija“, – teigė jis.

„Dodo Pizza“ franšizę Lietuvoje A. Stribas įsigijo 2015 m. „Verslo žinioms“ verslininkas teigė, kad už franšizę sumokėjo vienkartinį 7 tūkst. eurų mokestį, o sutartyje numatytas tam tikras procentas nuo kiekvienos naujos picerijos pardavimo pajamų.

Pasak A. Stribo, dabar „Dodo Pizza“ picerijas valdančios įmonės „Dodo LT“ niekas nesieja su Rusija, jai įmonė neatlieka jokių mokėjimų.

Įsigijęs franšizę verslininkas svarstė, kad per 5 metus Lietuvoje galėtų atidaryti iki 30 picerijų.

2016 m. įkurta ir 7 veiklos metus skaičiuojanti UAB „Dodo LT“ dabar valdo 8 prekės ženklo „Dodo Pizza“ picerijas: 5 Vilniuje, 2 Klaipėdoje ir 1 Kaune.

Visuose šiuose miestuose „Dodo Pizza“ maistas pristatomas į namus.

Įmonės interneto svetainėje galima užsisakyti įvairių picų, desertų ir gėrimų bei užkandžių: starterių ir dodsterių, sumuštinių, vištienos kepsnelių, krosnyje keptų bulvyčių ir blynelių bei kitų.

A. Stribas yra pagrindinis picerijų tinklą valdančios bendrovės akcininkas, jam priklauso 60 proc. akcijų, likusios 40 proc. akcijų priklauso Rusijoje gyvenančiam Nikolajui Žuravliovui.

Prieš kelerius metus bendrovė buveinę perkėlė iš Visagino į Vilnių. A. Stribas pastebėjo, kad nors prekės ženklas „Dodo Pizza“ sukurtas Rusijoje, dabar tai tarptautinis prekės ženklas.

Pelną mažino investicijos

„Sodros“ duomenimis, dabar „Dodo LT“ dirba 79 darbuotojai, vidutinis atlyginimas 2024 m. birželį siekė 900 eurų.

Registrų centro duomenimis, UAB „Dodo LT“ pajamos 2023 m. sudarė daugiau kaip 3,3 mln. eurų, arba 9,03 proc. mažiau nei 2022 m., kai buvo 3,7 mln. eurų.

Bendrovė pernai uždirbo 30,4 tūkst. grynojo pelno, arba 86,22 proc. mažiau nei prieš metus, kai pelnas siekė daugiau kaip 220 tūkst. eurų.

Įmonės vadovas ir akcininkas aiškino, kad pelnas sumažėjo daugiausia dėl investicijų – „Dodo LT“ atidarė naują piceriją Vilniuje.

Be to, daugiau uždirbti nesiseka dėl aštrios konkurencijos sostinės greitojo maisto restoranų rinkoje, ypač dėl vietos po saule kovojant su pasauliniais prekių ženklais.

„Nelabai spėjame konkuruoti su „KFC Burger“, – prisipažino A. Stribas.

„Kentucky Fried Chicken“ (KFC) yra vienas garsiausių greitojo maisto restoranų pasaulyje, prekės ženklo franšizę mūsų šalyje valdo įmonė „KFC Lietuva“.

„Mūsų modelis toks, kad gaminame ilgiau: 10–12 minučių. O jie gali pagaminti ir atiduoti greičiau: per 2–3 minutes. Tai dėl to yra sunkiau“, – pasakojo A. Stribas.

Vis dėlto dėl lankytojų bendro srauto verslininkas nesiskundžia. „Kur geros vietos, viskas gerai pas mus“, – tikino jis.

A. Stribas teigė neįsivaizduojantis, iš kur sklinda gandai apie galimą verslo pardavimą.

Pasak jo, „Dodo Pizza“ ne tik nesitrauks iš Lietuvos, bet ir planuoja plėtrą. „Vilniuje planuojame ieškoti geresnių vietų. Plėstis planuojame ir Kaune“, – teigė jis.

Netikėtai atsistatydino

„Dodo Pizza“ įkūrėjas Fiodoras Ovčinikovas taip pat smerkė Rusijos karą Ukrainoje. Gali būti, kad dėl to jis vėliau nusišalino nuo nuosavos kompanijos valdymo.

Pirmąją karo dieną savo „Instagram“ paskyroje F. Ovčinikovas rašė: „Ne karui. Niekas negali pateisinti žmonių žudymo. Jei jėga yra tiesoje, tai tiesa nėra jėgoje. Tikroji jėga yra idėjose, principuose, kūryboje, ekonomikoje, efektyviose įmonėse ir šauniuose produktuose. Svajoju, kad išgirdę žodį „Rusija“ žmonės visame pasaulyje prisimintų gerus žmones, kūrėjus, mokslininkus, sportininkus, mėgstamus prekės ženklus ir įmones, o ne raketas, tankus ir žmogžudystes.“

Praėjus kiek daugiau nei metams nuo šio įrašo, 2023 m. spalio mėn. „Dodo Brands“ įkūrėjas netikėtai pranešė apie pasitraukimą iš paties sukurto verslo.

F. Ovčinikovas, vadovavęs įmonei nuo kuklios veiklos mažame Rusijos miestelyje iki pasaulinio greitojo maisto restoranų milžino, turinčio daugiau nei 950 padalinių 18 šalių, pasitraukė 2024 m. sausio 1 d.

Pareiškime V. Ovčinikovas paaiškino, kad tokį jo sprendimą paskatino siekis užtikrinti „Dodo Brands“ tolesnį augimą ir klestėjimą.

„Kad suprastumėte mano sprendimą, turėtumėte šiek tiek apie mane žinoti: aš niekada nejaučiau poreikio kabintis į valdžią. Mane visada labiau domino įmonės palikimas. Ir dabar tai laikau mūsų misija – užtikrinti, kad mūsų verslas ir toliau augtų“, – „LinkedIn“ paskyroje rašė verslininkas.

Neatmestina, kad prieš karą Ukrainoje pasisakęs F. Ovčinikovas buvo priverstas trauktis, jei norėjo išsaugoti verslą Rusijoje.

Prieš karą Ukrainoje pasisakęs Fiodoras Ovčinikovas galėjo būti priverstas atsistatydinti, jei norėjo išsaugoti verslą Rusijoje

Putino karo, vadinamosios specialios karinės operacijos, kritikai Rusijoje arba sodinami į kalėjimus Sibire, arba atlieka mirtinus šuolius pro viešbučių langus.

Pareiškime F. Ovčinikovas gyrė įpėdinę Aleną Tichovą, kuri, jo teigimu, yra „idealus žmogus, vedantis įmonę į kitą augimo etapą“.

F. Ovčinikovo atsistatydinimo metu ji buvo picerijų tinklą JAV valdžiusios įmonės „Dodo Pizza USA“ generalinė direktorė ir jau buvo pasižymėjusi pasaulio greitojo maisto restoranų pramonėje.

Moteris sėkmingai pristatė prekės ženklą „Dodo Pizza“ JAV, kur labai konkurencingoje aplinkoje praktiškai nuo nulio sukūrė klestintį verslą.

Ji taip pat turi patirties technologijų srityje, nes anksčiau dirbo Kalifornijos startuolyje, kuris daugiausia dėmesio skyrė picų gamybos robotams kurti.

„Ji nepaprastai aistringa, turi puikią produkto viziją ir strateginę perspektyvą, nuoširdų rūpestį žmonėmis ir meilę mūsų produktui. Nors mano pasirinkimas gali pasirodyti neįprastas, aš ja pasitikiu“, – apie verslo imperijos įpėdinę sakė F. Ovčinikovas.

Sparti plėtra Europoje

Rusišką picų pristatymo franšizę „Dodo Pizza“ F. Ovčinikovas sukūrė 2011 m.

Korporacija buvo įkurta Syktyvkare, Rusijoje. Šiuo metu ji valdoma iš būstinių Syktyvkare ir Maskvoje.

2024 m. balandžio mėn. įmonė turėjo 841 piceriją Rusijoje ir 92 picerijas 22 šalyse buvusios SSRS teritorijoje, Europoje, Artimuosiuose Rytuose, JAV Azijoje ir Afrikoje.

„Dodo Pizza“ picerijų galima rasti Armėnijoje, Azerbaidžane, Baltarusijoje, Gruzijoje, Tadžikistane, Uzbekistane, Kroatijoje, Kipre, Estijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Serbijoje, Slovėnijoje, Turkijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Nigerijoje, Vietname.

Tai didžiausias picų tinklas Rusijoje ir Kazachstane bei vienas greičiausiai augančių restoranų tinklų Europoje.

„Bloomberg“ 2019 m. rašė, kad žlugęs knygų pardavėjas ir tinklaraštininkas F. Ovčinikovas, pradėjęs nuo vienintelės krosnies gimtojo Syktyvkaro rūsyje Rusijos Tolimojoje Šiaurėje, pavertė „Dodo Pizza“ vienu greičiausiai Europoje augančių tinklų, kuris vos per 8 metus vietinėje rinkoje aplenkė „Papa John‘s“, „Domino“ ir „Pizza Hut“.

Stipri IT inovacijomis

2014 m. bendrovė vykdė didžiausią iki šiol sutelktinio finansavimo iniciatyvą Rusijoje, iš 180 privačių investuotojų surinkusi daugiau nei 2 mln. JAV dolerių.

„Dodo“ taip pat pateko į antraštes nuo Vašingtono iki Tokijo, kai pirmoji pasaulyje įvykdė komercinį picų pristatymą bepiločiu orlaiviu klientams centrinėje Syktyvkaro aikštėje.

2018 m. rugsėjį F. Ovčinikovas paskelbė, kad tinklas IT komandą per dvejus metus padidins nuo 60 iki 250 kūrėjų.

2018 m. „Dodo Pizza“ pardavė Nigerijos franšizės teises „Quality Foods Africa“ – Didžiosios Britanijos investuotojų grupei.

2019 m. lapkričio mėn. Singapūre vykusioje pasaulinėje restoranų lyderystės konferencijoje bendrovė gavo išskirtinį apdovanojimą už inovacijas.

„Dodo Pizza“ į verslo valdymo procesus sėkmingai integruoja informacines technologijas. Visų picerijų pardavimai skelbiami viešai.

Lietuvoje „Google“ įvedus „Dodo Pizza“, pateikiama nuoroda į svetainę, kurioje nurodomi į namus pristatomi patiekalai ir jų kainos Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune, taip pat fizinių picerijų adresai ir darbo laikas.

Pasitraukė iš Kinijos ir JK

2019 m. „Dodo Pizza“ kartu su Jungtinės Karalystės investuotojais atidarė piceriją Kinijoje, kurią tuo metu laikė pagrindine ateities rinka. Tačiau po dvejų metų įmonė veiklą Kinijoje nutraukė.

F. Ovčinikovas aiškino, kad iš Kinijos išėjo „dėl kilusių sunkumų, didelės konkurencijos, sudėtingo vartotojų mentaliteto ir neteisingai pasirinkto verslo modelio“.

2022 m. tinklo įkūrėjas paskelbė, kad tinklas paliks Jungtinę Karalystę, kurioje veikė 5 „Dodo Pizza“ picerijos.

Viena pasitraukimo priežasčių nurodytos ekonominės sankcijos, įvestos Rusijai po jos invazijos į Ukrainą ir dėl to patirtas apyvartos nuosmukis.

2023 m. „Dodo Pizza“ franšizes valdančios įmonės pajamos siekė apie 63 mln. JAV dolerių, grynasis pelnas – 8 mln. JAV dolerių.