Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Ketvirtadienį vykusiame Šiaulių miesto tarybos posėdyje politikams palaiminus beveik dvigubai didesnę pinigų sumą tam, kad Šiaulių oro uosto teritorijoje įsikurtų investuotojas, kiek pakoreguoti projekto įgyvendinimo terminai. UAB „Termicom“ išsinuomotuose žemės sklypuose antžeminę orlaivių techninę priežiūrą ir remonto paslaugų veiklą turėtų pradėti vykdyti 2021 metų vasarį. Iki tol tiek savivaldybė, tiek investuotojas sutarė atlikti projektavimo, rangovo paieškų ir statybos atlikimo darbus.
Susitiko derybų
Kitą dieną po ketvirtadienį vykusio Tarybos posėdžio Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis ir UAB „Termicom“ atstovai buvo susitikę derėtis dėl būsimų darbų. Kadangi politikai palaimino investuotojo prašymą skirti nebe 5, o 9,4 milijono eurų iš miesto biudžeto per dvejus metus, abi šalys aptarė būsimus darbus ir jų terminus.
„Taigi, pakeitėme projektavimo ir konkurso organizacinę pusę į tą, kad mes, administracija, imamės projektavimo ir būsime užsakovai. Taip matysime visą projektą, nes ir Tarybos nariai kėlė klausimą, ar pavyks mums išlaikyti tą kainą, ar užteks tų 9,4 milijono eurų. Kaip projektavimo užsakovai, mes matysime sprendinius ir galėsime kontroliuoti procesą, kad projektavimo etapas tilptų į numatytus pinigus“, – pasakojo A. Bartulis.
Pasak jo, finansiniai abiejų šalių įsipareigojimai dabar tapo apylygiais – investuotojas skiria 10 milijonų, savivaldybė – 9,4 milijono eurų.
„Po Tarybos sprendimo dabar turime terminą iki spalio 1 dienos, kai mus konsultuojanti kompanija „Statybos inžinerinių konsultantų biuras“ mums parengs projektinių pasiūlymų paketą. Turime apie mėnesį laiko. Visi sprendiniai bus pasiūlyti. Ir jau nuo spalio per du mėnesius, iki gruodžio 5 dienos, mes pasirengiame projektuotojo konkursą, jį suorganizuojame“, – būsimus darbus vardijo administracijos direktorius.
Anot jo, planuojama nuo gruodžio 5 dienos pradėti realius projektavimo darbus, kurie užtruktų apie pusmetį, iki 2019 metų birželio 5 dienos.
„Manome, kad per pusmetį turėtų būti realu turėti projektą. Tada nuo birželio 5 d. iki rugsėjo 15 d., apie tris mėnesius, mes organizuojame rangos konkursą. Tai nauji grafikai, kurių anksčiau pasirašytoje sutartyje nebuvo. Ir mes nuo 2019 metų rugsėjo 15 dienos pradedame savo statybas“, – teigė A. Bartulis.
Statybų pabaiga 2021 metais
Pasak A. Bartulio, penktadienio derybose susitarta, kad UAB „Termicomas“ žada iki to laiko taip pat pabaigti savo projektavimo darbus, nes dalis informacijos dėl techninio projekto rengimo juos turės pasiekti iš savivaldybės pusės, mat dirbama paraleliai. Tokiu būdu, tiek savivaldybė, tiek investuotojas nuo kitų metų rugsėjo 15 d. turėtų pradėti realius statybos darbus. „Iki rugsėjo 15 dienos investuotojas mums irgi pateiks informaciją, kad jis jau turi pasirinkęs rangovą, sudaręs sutartį, turi pasiruošęs techninį projektą, gavęs statybos leidimą ir po metų abi pusės pradeda pradeda daryti darbus“, – aiškino savivaldybės administracijos vadovas.
Įvertinant tai, kad bus numatyta technologinė pertrauka, truksianti nuo 2019 metų gruodžio 15 iki kovo 15 dienos, statybos darbai turėtų baigtis 2020 metų spalio 15 dieną. „Ir pas mus, ir pas juos. Kadangi investicijų lygis yra panašus – jų 10 milijonų, mūsų 9,4 milijono eurų – plius [planuojama] mūsų infrastruktūrinė viešo perono statyba, kainuosianti dar apie 1 milijoną, bet tuos darbus darysime atskirai nuo šių. Statyba baigsis 2020 metų spalio 15 dieną“, – reziumavo A. Bartulis.
Tiesa, technologinės pertraukos metu abi šalys ketina leisti rangovams dirbti, jei tai nepakenks atliekamų darbų kokybei. „Kadangi technologinė pertvarka numatyta statybos darbų pradžioje, bus nemažai senųjų riedėjimo takų demontavimo darbų, grunto išvežimo darbų ir panašiai. Tie darbai, kurie gali vykti prie neigiamų oro temperatūrų nedarant žalos būsimai kokybei, galės vykti“, – aiškino savivaldybės administracijos direktorius.
Anot A. Bartulio, pačios veiklos pradžia, kaip penktadienį įvardijo pats investuotojas (jau pakoreguota), būtų 2021 metų vasario 1 diena. UAB „Termicom“ galutinis įsikūrimo terminas nuo ankstesniojo prailgėja maždaug devyniais mėnesiais. Pasak savivaldybės administracijos vadovo, taip nutiko dėl to, kad didesnės investicijos Tarybos buvo patvirtintos rugsėjį, o ne rugpjūtį. Be to, prailgėjo projektavimo darbų laikas, atsirado technologinė pertrauka, kelių mėnesių reikia ir rangovo konkurso paskelbimui ir įvykdymui.
Žinoma, visus šiuos paminėtus pasikeitusius terminus ir planus spalio mėnesio posėdyje dar turės patvirtinti Šiaulių miesto taryba. Iki tol savivaldybė planuoja sulaukti projektinių pasiūlymų iš savo projektuotojo pagal šiek tiek pakoreguotą sutartį. Ir po politikų sprendimo jau bus patvirtintas oficialus dokumentas, pagal kurį tiek investuotojas, tiek savivaldybė dirbs artimiausius dvejus metus.
Milijonas peronui
Iš 9,4 milijonų eurų investicijų apie vieną milijoną savivaldybė skirs viešo perono statybai. Jis sutartyje buvo numatytas, tačiau būtų kainavęs pigiau ir ne visai toks, kokio reikia.
„Šituo peronu naudosis „Termicomas“ ir mokės mokestį savarankiškai Šiaulių oro uostui, kai mes viską pastatysim ir grąžinsim į oro uosto dispoziciją. Pats Šiaulių oro uostas turės galimybę naudotis peronu. Tai bus ir visai kiti saugumo lygmenys. Ne kartą kalbėjome, kokia situacija su saugumu yra šiauriniame perone ir mes ten turime vos vieną vietą orlaiviui. O čia yra nemažiau trys, o jei mažesni lėktuvai – ir keturios vietos“, – apie naują peroną aiškino A. Bartulis.
Anot jo, ateityje dar vieni perono naudotojai būtų Šiaulių oro uosto paskelbtų likusių laisvų žemės sklypų nuomos konkursų nugalėtojai. „Tikimės, kad ir kitiems investuotojams mes būsime jau žymiai patrauklesni, nes jie taip pat turės galimybę naudotis tuo viešu peronu. Tai leidžia mums tikėtis proveržio po statybų“, – sakė savivaldybės administracijos vadovas.
Pasak Antano Bartulio, tiek planuojamas naujas peronas, tiek šiaurinio perono naudojimas neturėtų trukdyti ir Šiaulių oro uosto teritorijai įsikūrusiems kariams, mat finansų ministerija yra išaiškinusi, kad savivaldybė gali investuoti į savo išnuomotą turtą. Pasak A. Bartulio, pasikeitus terminams su investuotoju nebuvo derėtasi nei dėl atleidimo nuo žemės mokesčio pratęsimo, nei dėl darbuotojų skaičiaus pokyčio.