Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gintarė ČernikienėŠaltinis: Etaplius.LT
Šiuo kontekstu norime atkreipti dėmesį į inovatyvų projektą, kurio tikslas – skatinti socialinę integraciją ir mažinti atskirtį Šiaulių miesto mokyklose ir jame dalyvavo 278 mokinių, tame tarpe ir mokiniai iš socialiai pažeidžiamų grupių. Šiaulių miesto savivaldybės finansuojamas projektas "Visi skirtingi – visi lygūs" yra stiprus žingsnis į priekį, siekiant užtikrinti sveiką ir palaikančią mokymo(si) aplinką visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų socialinės padėties ar kilmės.
Vienas iš šio projekto prioritetų yra investavimas į prevenciją ir ankstyvą vaikų integraciją į švietimo sistemą. Projektas siekia kurti palankią ir įtraukiančią klasės bendruomenę, kurioje būtų skatinamas sveikas emocinis ir psichologinis klimatas, teigiamos socialinės sąveikos su socialinės atskirties vaikais pamokose, bei patyčių prevencija.
Projekto veiklos apėmė įvairius metodus, skirtus stiprinti mokinių socialines interakcijas ir skatinti tarpusavio draugiškumą bei toleranciją. Diskusijos, interviu metodai, aktyvūs žaidimai ir kūrybiniai darbai padeda mokiniams įgyti reikalingus socialinius ir emocinius įgūdžius. Ypač dėmesys skiriamas susipažinimui su skirtingomis kultūromis, gerbti skirtumus ir įvairovę, bei rūpintis savimi, kitais ir savo aplinka.
Veiklų mokyklose metu buvo kuriami animaciniai filmukai, kuriuose mokiniai išreiškė savo mintis, idėjas ir patirtis. Ši kūrybinė veikla skatino mokinius naudotis skaitmeninėmis technologijomis atsakingai ir kritiškai. Be to, ji padėjo mokiniams kurti skaitmeninį turinį, išreikšti save ir spręsti problemas kūrybiškai bei empatiškai. Projekto metu buvo sukurti 44 animaciniai filmukai, kuriuose mokiniai atskleidė problemas, su kuriomis jie susiduria bendraudami su bendraamžiais. Šie filmukai ne tik padėjo mokiniams išreikšti savo mintis ir patirtis, bet ir tapo įrankiu, kuris gali būti naudojamas mokykloje kaip papildoma priemonė edukaciniuose procesuose.
Projekto "Visi skirtingi – visi lygūs" tikslinė grupė yra mokiniai iš socialiai pažeidžiamų šeimų, įskaitant tautinių mažumų atstovus, asocialias šeimas, sunkiai finansiškai padėtį turinčius vaikus, vaikų globos namų auklėtinius, karo pabėgėlius, emigrantus ir reemigrantus. Projektas įtraukia 200 mokinių iš Šiaulių miesto mokyklų, kurie kartu mokosi su šio tipo socialinėje atskirtyje esančiais vaikais.
Projekto rezultatai rodo, kad ši veikla stiprina pažeidžiamų vaikų emocinę ir psichikos sveikatą bei gerovę. Mokiniai, dalyvaujantys projekte, pasižymi didesne savivoka, socialiniais įgūdžiais ir pasitikėjimu savimi. Be to, jie geriau supranta kitų žmonių perspektyvas ir pasirengę gerbti ir priimti įvairovę.
Projekto sėkmės pavyzdžiai jau matomi Šiaulių miesto mokyklose. Mokytojai pastebi teigiamus pokyčius klasės bendruomenėje bei padidėjusį mokinių emocinį saugumą. Be to, projekto veikla padeda ugdyti mokinių lyderystės įgūdžius ir skatina jų aktyvų dalyvavimą visuomenėje.
Projektas "Visi skirtingi – visi lygūs" turi didelį potencialą plėtoti socialinę integraciją ir mažinti atskirtį ne tik Šiaulių mieste, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Jis suteikia mokiniams galimybę išreikšti savo idėjas, suvokti svarbų skirtumą ir prisiimti atsakomybę už tolerantišką ir įtraukiančią aplinką.
Projektas "Visi skirtingi – visi lygūs" yra puikus pavyzdys, kaip bendradarbiavimas tarp savivaldybės ir pedagogų bendruomenės gali paveikti teigiamus pokyčius švietimo srityje. Toliau tęsiant šią partnerystę ir skatinant įvairias socialines iniciatyvas, galima tikėtis dar didesnio poveikio socialinei integracijai ir atskirties mažinimui.
Pabaigoje, norėtume pabrėžti, kad socialinės integracijos skatinimas ir atskirties mažinimas yra ne tik mokyklų ar savivaldybės atsakomybė, bet ir visos visuomenės uždavinys. Tik bendradarbiavimas ir solidarumas gali padėti sukurti lygias galimybes ir teisingesnę visuomenę, kurioje kiekvienas asmuo yra vertinamas ir įtraukiamas.