Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas spaudai
„Akivaizdu, kad [anti]reklamos kūrėjai ryškiai yra ne iš Šiaulių ir net nėra girdėję šiauliečius šnekant. Ne tai latviškai, ne tai šiaulietiškai, o kažkokia sufantazuota savo kalba.“, — rašo Facebook vartotojas.
„O siaubas. Nu tikrai ne šiaulietis parašė“, — komentuoja Facebook vartotoja.
Iš Šiaulių kilusi menininkė Eglė Narbutaitė kreipiasi tiesiai į kompaniją: „Cgates, noriu informuoti, kad Sauliens yra nei šiaulietis, nei šnek jis šiaulietiškai ir nereikieje į jį kreiptis patarima, ką čia užrašyt. Išvis galėjot geriau nieka nerašyt, nes šitoj reklamoj daba geriausiai atroda Splius.“
„Cgates“ reklamoje užduodamas klausimas skaitytojui: „Kokį internetą ima normals šiauliec?“. Jį lydi du atsakymai: „Tą, kurio greitis nėra pliusas“ ir „Greičiausią namų internetą Lietuvoje“. Reklamos teksto dizainas sufleruoja, jog paminimas ir kritikuojamas vienas iš pagrindinių „Cgates“ konkurentų šiaurės Lietuvoje — „Splius“.
Nuotrauka iš Facebook tinklo, „Šiauliai — čia gyventi verta!“ grupės
Praėjus vos kelioms dienoms po iškilusios „Cgates“ reklamos, „Splius“ taip pat iškėlė reklaminį stendą Šiauliuose. „Splius“ reklamoje atsakoma vienu sakiniu: „Tikram šiauliečiui niekas neaiškina, kokį internetą rinktis“.
„Splius“ marketingo komanda komentuoja, jog pasirinko nevartoti žodžių „normalus, normalūs“, nes nenorėta apeliuoti į kiek pasenusį požiūrį apie „normalumą“ ir šio termino reikšmę.
Facebook tinkle vartotojai į „Splius“ atsaką reagavo teigiamai. Taip pat, buvo žmonių, kurie už šią reklamų kovą gyrė abi kompanijas.
„Cgates“ mostelėjo provokacijos, vietinis tiekėjas atsakė.“, — rašo Facebook vartotojas.
„Esu beveik tikra, jie tikėjosi atsako. Šaunuoliai abu!“, — dalinasi Facebook vartotoja.
Tiesa, „Cgates“ kompanija reagavo į šiauliečių kritiką dėl netinkamos kalbos ir po kelių dienų perkabino savo reklamas. Naujame variante skaitome: „Kókį internétą jam normálus šiaulietis?“. Dešininis kirtis lietuvių kalboje žymi tvirtapradę priegaidę tuomet, kai negalima naudoti kairinio kirčio ženklo (pvz.: lygýbės žénklas). Šiuo atveju kirčiavimas reklamoje sufleruoja, jog sukirčiuotos balsės turi būti pabrėžiamos ir tariamos „ilgiau“, nei kitos žodžio balsės.
Šiauliečiai pastebėjo, jog šis kirčiavimas taip pat neatspindi vietinės tarmės.
„Reikia sugebėti dukart prašauti. Kirčiai tikrai neatrodo tinkami.“, — komentuoja Facebook vartotoja.
„Nei vieno kirčio ženklo teisingai. Visur turėtų būti kairiniai.“, — rašo Facebook vartotoja.