Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Roma PakėnienėŠaltinis: BNS
Baltarusijos naujienų portalas belsat.eu, remdamasis kanalu „MotolkoPomogi“, skelbia, kad bendrovės „Air Montenegro“ užsakomasis reisas Nr. 4o-AOA iš Juodkalnijos miesto Tivato į Vilnių, nepaisant draudimo, pirmadienį skrido virš Baltarusijos teritorijos ir būtent iš jos pasiekė Lietuvos oro erdvę bei 10 val. ryto nusileido Vilniuje.
Šis reisas buvo jau penktas po to, kai gegužės pabaigoje atidarytas naujas užsakomasis maršrutas. Pasak belsat.eu, iki šiol lėktuvai šiuo maršrutu neskraidė virš Baltarusijos. Preliminariai žinoma, kad pilotai sutrumpino kelią ne dėl blogų oro sąlygų ar kitų nenumatytų aplinkybių, rašo Baltarusijos portalas.
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) BNS pranešė, kad jai žinoma apie šį skrydį, nes ji yra išdavusi leidimą „Air Montenegro“ atlikti užsakomųjų skrydžių seriją iš Tivato į Vilnių ir atgal.
„Šio skrydžio vykdymas nėra laikytinas pažeidimu, kadangi pagal Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros (angl. European Union Aviation Safety Agency, EASA) saugumo direktyvą ne ES oro vežėjams, įskrendantiems į Lietuvos oro erdvę, tik rekomenduojama vengti Baltarusijos oro erdvės. Draudimo skristi per Baltarusijos oro erdvę jiems nėra. Tuo metu ES oro vežėjai negali kirsti šios šalies oro erdvės“, – komentare BNS teigė LTSA.
Vis dėlto, reaguodama į šią situaciją, LTSA žada kreiptis į „Air Montenegro“ ir paprašyti laikytis šios rekomendacijos.
Skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“, be to, teigia, kad Juodkalnija nėra įtraukta į sankcionuotų šalių sąrašą (į kurį įtraukta Rusija bei Baltarusija), šiam skrydžiui jokios sankcijos nėra taikomos, o pats orlaivis skrido skrydžio plane nurodytu maršrutu.
„Juodkalnija yra EASA partnerė, o nuostatų, susijusių ne su EASA šalių narių oro vežėjais, EASA saugos nurodyme nėra. Todėl ne EASA šalių narių oro vežėjams šiuo nurodymu nėra uždrausta vykdyti skrydžius Baltarusijos oro erdvėje, o sprendimą dėl skrydžio maršruto priima pats oro vežėjas“, – rašoma „Oro navigacijos“ komentare BNS.
2021 metų gegužę Lietuva uždraudė į šalį ir iš jos skrendantiems lėktuvams skristi per Baltarusijos oro erdvę. Tokio žingsnio imtasi po to, kai tų metų gegužę Minskas nurodė „Ryanair“ pilotams nutupdyti iš Atėnų į Vilnių skridusį lėktuvą ir sulaikė jame buvusį tinklaraštininką Ramaną Pratasevičių ir jo draugę Sofiją Sapegą.
Į tai reaguodama ES taip pat uždraudė Baltarusijos vežėjams naudotis jos oro erdve ir patekti į jos šalių oro uostus.