PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2017 m. Gruodžio 20 d. 11:27

Inovatorių kartos ugdymo galimybės bibliotekoje

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


24036

Šiaulių miesto savivaldybės viešoji biblioteka 2017 metais vykdė Šiaulių miesto savivaldybės iš dalies finansuojamą projektą „Inžinerinių kompetencijų ugdymas kuriant savo 3D miestą“. Biblioteka tapo nauja erdve kūrybiniams darbams, kur vaikai mokėsi 3D modeliavimo, gerino inžinerines kompetencijas ir iš naujo pažino savo miestą.

5a3a1c92cf30c.jpg

Miesto maketo projektas – 3D modeliavimas

Lapkričio mėnesį Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos „Saulės“ filiale vyko mokymai, skirti 3D modeliavimui. Mokymus vedė Šiaulių Ragainės progimnazijos inžinerijos mokytoja Ingrida Donielienė. Dalyvavo Gytarių ir Ragainės progimnazijų moksleiviai. Mokymai buvo skirti moksleiviams, siekiantiems išmokti 3D modeliavimo kompiuterinėmis programomis. Mokymų metu lavintas kūrybiškumas, 3D erdvės suvokimas, mokytasi trimačių objektų kūrimo ir tekstūravimo su kompiuterine programa SketchUp Pro. Mokymų metu įgytas žinias ir įgūdžius vaikai turėjo išnaudoti atliekant praktinę projekto užduotį - projektuojant Šiaulių miesto egzistuojantį pastatą, arba kuriant naujus rekonstruotinų erdvių objektus. Kompiuterine modeliavimo programa moksleiviai projektavo ir pristatė keletą individualių namų projektų, mokinių poilsio zonos mokykloje projektą, kūrė laisvalaikio ir žaidimų aikšteles vaikams ir jaunimui, bei miesto gatvių renovacijos projektus. Mokinių pristatymai maloniai stebino taikliomis įžvalgomis apie miesto objektų būklę ir naujas galimybes tobulinti ir keisti juos.

Inovatorių kartos ugdymas

Kuriant stiprią, aktyvią ir išsilavinusią visuomenę, labai svarbu kūrybingiems ir inovacijomis besidomintiems vaikams suteikti plačias galimybes kurti, susipažinti su naujausiomis technologijomis ir jų galimybėmis. Skatinant inžinerinį, tiksliųjų mokslų ir dizaino sričių populiarinimą, svarbų vaidmenį šiandien atlieka tiek mokytojai, tiek bibliotekininkai. Todėl gruodžio mėnesį bibliotekoje vyko teorinis-praktinis seminaras „STEAM ateina į biblioteką: inovatorių kartos ugdymas“, kuriame buvo kalbama ir diskutuojama apie šalies švietimo strategijos vieną iš prioritetų – STEAM ugdymą ir jo pritaikymą į mokinių gebėjimų ugdymą gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste. Seminarą vedusi lektorė doc. dr. Violeta Šlekienė (Šiaulių universitetas) dalyvius supažindino su STEAM ugdymo koncepcija, atliktais tyrimais bei patirtimi. Buvo diskutuojama kaip sudominti mokslu patraukliu būdu. Praktinėje seminaro dalyje susirinkę mokytojai iš Šiaulių Ragainės ir Gytarių progimnazijų bei Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos bibliotekininkai atliko įvairius bandymus bei eksperimentus, kurie nereikalauja didelių sąnaudų, tačiau itin sudomina vaikus.

Vizualizacijos svarba

Seminaro metu Šiaulių Ragainės progimnazijos inžinerijos mokytoja Ingrida Donielienė skaitė pranešimą „Vizualizacijos svarba, poreikis ir technologinės galimybės kurti 3D vaizdinę medžiagą“. Bibliotekininkams ir mokytojams buvo pristatyta 3D modeliavimo svarba ir galimas panaudojimas įvairiuose užsiėmimuose. Aptarti vykę modeliavimo mokymai moksleiviams, gauti rezultatai bei įžvalgos. Pasitelkiant vizualizaciją ir įvairias technologijas, moksleiviai skatinami plėtoti inžinerinę kompetenciją, atskleisti savo kūrybiškumą sprendžiant inžinerines problemas, ugdyti gebėjimą taikyti žinias, kuriant, projektuojant ir įgyvendinant inžinerinius gaminius. Tai inovatyvus būdas pažinti supančią aplinką, mokytis ir kurti.