PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Rugpjūčio 20 d. 14:26

„Independence“ marių vandens neteršia

Klaipėda

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


185325

Prie AB „Klaipėdos nafta“ Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinės, ten, kur stovi laivas-dujų saugykla „Independence“, galima pastebėti štai tokį reiškinį (žr. nuotr.). Specialistai aiškina, kad tai nėra susiję su jokia tarša.

Laivas dujovežis atgabena skystas gamtines dujas, kurios laikomos minus 160 laipsnių temperatūroje. Jos yra perpumpuojamos į keturias „Independence“ saugyklas - tankus.

Tam, kad tas skystis vėl virstų dujomis, jį reikia pašildyti iki pliusinės temperatūros, kas ir yra daroma „Independence“. Atgabentai dujovežiais suskystintai frakcijai atšildyti ir paversti į dujinę frakciją reikalingas vanduo.

Klaipėdoje esantis laivas-dujų saugykla ypatingas tuo, kad gali veikti dviem režimais: ir uždaru, ir atviru. Daugelis SGD laivų-saugyklų veikia tik atviru režimu, nes jie dirba šiltuose vandenyse.

Kai vanduo Baltijos jūroje priartėja prie plius 5 laipsnių temperatūros, tokiu vandeniu šildant SGD, vanduo gali suledėti. Todėl reikalinga uždaro rato sistema.

„Kai vanduo Kuršių mariose sušyla ir vidutinė paros temperatūra būna 10-11 laipsnių, mes pradedame imti vandenį iš marių ir jo šilumą panaudojame išdujinimo procese.

Marių vanduo prasisuka pro mūsų įrenginius ir jau šiek tiek vėsesnis vėl išleidžiamas į marias“, - aiškino KN SGD komercijos skyriaus vadovė Jurgita Šilinskaitė-Venslovienė.

Šiuo metu, kai yra vasaros laikotarpis, „Independence“ dirba atviru režimu, t. y. vanduo yra įsiurbiamas ir išleidžiamas atgal į marias.

„Įdomu tai, kad kai buvo svarstoma, kokį poveikį darys aplinkai toks vandens paėmimas, aplinkosaugininkai jį įvertino kaip gerą dalyką. Paprastai visi kiti įrenginiai išleidžia šiltesnį vandenį, o mes išleisime šaltesnį.

Tai reiškia, kad mes nedarome neigiamos įtakos vandens temperatūrai, vadinasi, ir vandenyje esantiems augalams bei faunai“, - sakė J. Šilinskaitė-Venslovienė.

Žiemą, kai temperatūra nukrenta, laivas pradeda dirbti uždaru ciklu. Šilumos nešėjas būna propanas, jis pašildomas iš garo katilo.