Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Andrius TverijonasŠaltinis: Etaplius.lt
Partnerių ir rinkų paieška – daug dėmesio ir nuolatinių pastangų reikalaujantis darbas. Įmonės žino, kad didžiausia potencialių klientų koncentracija yra parodose. Štai Šiaulių įmonė „Rūta“, pabandžiusi atverti naujas rinkas dalyvaudama parodose, ne tik surado naujų klientų, tačiau ir sulaukė nacionalinės Vokietijos televizijos dėmesio. Ūkio ministerijos specialistai sako, kad tokia sėkmė nėra atsitiktinė – svarbu nuolat mokytis ir investuoti į kontaktų užmezgimą.
Tikslas – kuo didesnis viešumas
Saldainių fabrikas „Rūta“ jau senokai išaugo „lietuviškus“ marškinius. Įmonė aktyviai eksportuoja savo saldžią produkciją ir nesiruošia sustoti. Įmonės eksporto vadovė Vilija Bartkuvienė pasakoja, kad artimiausiu metu planuojama dalyvauti net šešiose tarptautinėse parodose. Patyrusi eksporto specialistė sako, kad norimam rezultatui pasiekti reikia ne tik dalyvauti parodose, tačiau svarbiausia – pasirinkti tinkamas.
Pasak V. Bartkuvienės, reikia nepatingėti susipažinti su parodos organizatorių siūlomomis priemonėmis įmonei ar produktams reklamuoti. Tai padeda gauti papildomo viešumo. Kaip sėkmės istoriją ji pasakoja apie dėmesį, kurio sulaukė iš nacionalinės Vokietijos televizijos. Šios televizijos darbuotojai apsilankė įmonės stende ir parengė reportažą.
Raktas į sėkmę – unikalumas
Šiauliuose įsikūrusi specializuota kilnojamų televizijos stočių bei TV ir radijo integratorių bendrovė TVC taip pat klientų ieško parodose. Įmonės rinkodaros skyriaus vadovas Mindaugas Kryžanauskas teigia, kad įmonės dalyvavimo parodoje sėkmę lemia strategija ir aktyvumas.
„Jeigu įmonė siekia formuoti įvaizdį ir didinti savo žinomumą, reikalingi tam tikri šou elementai. Galima naudoti pristatymus, organizuoti akcijas, tapti parodos rėmėjais. Jeigu įmonė pristato specifinį produktą, tuomet efektyvūs seminarai, neformalūs renginiai“, – sako jis, pridurdamas, kad parodų metu vertėtų išnaudoti ir naujienų pristatymus leidiniuose, specialiųjų pristatymų galimybes.
M. Kryžanauskas pataria, kad labai svarbu eksponatų logistika, parodos stendas, rinkodarinė medžiaga bei atstovų reprezentatyvumas. „Juk įmonės atstovai suformuoja kliento nuomonę ne tik apie bendrovę, bet ir apie prekių ir paslaugų kokybę. Jie yra tarytum įmonės veidas, formuojantys ilgalaikius santykius“, – sako jis. M. Kryžanauskas įmonėms, pasiryžusioms dalyvauti tarptautinėse parodose, pataria būti unikalioms ir nekopijuoti kitų.
Komentaras apie eksporto skatinimą
Ūkio ministerijos Eksporto skyriaus vedėja Asta Svirinavičiūtė:
– Sparti įmonės eksporto plėtra prasideda nuo tinkamų priemonių pritaikymo. Šiuo metu Ūkio ministerija turi ne vieną priemonę ir programą, kuriomis padedama šalies įmonėms ieškoti partnerių ir rinkų užsienyje.
Eksporto auditas – verslumą ir eksportą skatinančios agentūros VšĮ „Versli Lietuva“ vykdoma priemonė, skirta nustatyti įmonės pasirengimą eksportuoti, identifikuoti spragas ar sritis, kurios įmonei suteiktų galimybę tapti konkurencingesnei rinkoje: pvz., nėra prekės ženklo, eksporto vadybininko ir t. t.
Atliktus auditą, darbas gali būti tęsiamas su komercijos atašė pagalba. Ūkio ministerija turi 13 komercijos atašė pareigybių: Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.
Komercijos atašė padeda įmonėms rasti potencialių prekybos partnerių, rengia individualius įmonių vizitus, derina dalykinius susitikimus, konsultuoja, ar prekė ar paslauga bus paklausi toje rinkoje, ir t. t.
Tai itin svarbu, nes nežinant vietos specifikos labai lengva suklysti.
Eksporto skatinimas yra viena iš prioritetinių Vyriausybės ekonominės politikos veiklos sričių, tad Ūkio ministerija artimiausiu metu ketina įgyvendinti daugybę eksportą skatinančių priemonių. Sukurta „vieno langelio“ elektroninė sistema, kurioje sutelkta visa aktuali informacija eksportuojančiam verslui apie galimybes tikslinėse eksporto rinkose:
https://eksportogidas.verslilietuva.lt/.
Ūkio ministerija yra numačiusi didinti ekonominio atstovavimo sistemos efektyvumą, apjungiant bendram darbui ambasadas, profesionalų tinklus, pasaulio lietuvius, kurie prisidėtų tiek surenkant visą informaciją apie galimybes eksportuoti, tiek ir komunikuojant užsienio rinkoms apie Lietuvą.
Verslo atstovų eksporto įgūdžių stiprinimas yra būtinas, kad verslas būtų pasirengęs iššūkiams ir suprastų eksporto diversifikavimo svarbą. Todėl planuojama organizuoti naujas mokymo programas apie prekės ženklų ir eksporto kompetencijų vystymą, reikalingas eksporto srityje dirbančių žmonių ugdymui tiek regionuose, tiek didžiuosiuose miestuose.
Parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija