Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: BNS
Iki 2026 metų truksiantis projektas bus finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų.
Anot agentūros, vykdant projektą bus parengtos ikimokyklinio ugdymo programos gairės, atnaujintas tokio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas, sukurtas įrankis ankstyvajam vaikų poreikių įsivertinimui ir grįžtamojo ryšio apie ugdymą suteikimui tėvams. Taip pat bus parengtos rekomendacijos, kaip praktiškai diegti ikimokyklinio ugdymo programos gaires ir tobulinama atnaujintą ugdymo turinį įgyvendinančių mokytojų kvalifikacija.
Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė sako, kad nevienodos galimybės gauti vaiko poreikius atitinkantį ikimokyklinį ugdymą ir netolygi tokio ugdymo kokybė yra svarbiausios problemos, su kuriomis susiduria ir mažamečius vaikus auginančios šeimos, ir ugdymo įstaigų pedagogai bei vadovai.
„Investicijos į vaikų ugdymo kokybę, ankstyvąjį jų gebėjimų lavinimą, ugdymo turinio atnaujinimą – ko gero prasmingiausias įnašas į mūsų vaikų, šeimų, mūsų visuomenės ateitį“, – sakoma pranešime spaudai.
Pasak agentūros, projekto metu parengtos ikimokyklinio ugdymo turinio programos gairės bus suderintos su atnaujinta priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa ir padės pedagogams patiems kurti kokybišką, vaiko poreikius atliepiantį ugdymo turinį.
Vykdant projektą bus parengtos mokymo programos, praktinės rekomendacijos. Į mokymus planuojama pakviesti apie 9000 ikimokyklinio ugdymo pedagogų, jų vadovų, viešojo administravimo specialistų.
Projekto įgyvendinimo metu planuojama vykdyti informacinę – socialinę kampaniją, kurios adresatas – šalies visuomenė, ypač tėvai, auginantys ikimokyklinio amžiaus vaikus, pedagogai, ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojai.
Šia kampanija bus siekiama aiškinti ankstyvojo ugdymo svarbą, jo įtaką vaiko raidai, skatinti tėvus ugdyti savo vaikus ikimokyklinėse įstaigose, pristatyti gerąją praktinę ikimokyklinio ugdymo patirtį apie ikimokyklinio ugdymo įstaigų veiklą, įgyvendinamas programas, jų vykdomas veikas, pridėtinę vertę vaiko vystymesi.