PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Laisvalaikis2025 m. Liepos 30 d. 17:38

Iki 2 litrų skysčių su savimi skrydžiui: bet neskubėkime džiaugtis

Lietuva

Oror uosto saugumo patikra. / Scanpix

Alfa.ltŠaltinis: ALFA.LT


376401

Europos Komisija atnaujino taisykles dėl skysčių gabenimo per saugumo patikrinimus oro uostuose, tačiau pakeitimai bus taikomi ne visur, rašo Politico.eu.

Oro uostai paprastai reikalauja, kad rankiniame bagaže skysčiai būtų laikomi ne didesnėse kaip 100 ml talpyklose ir išimami iš bagažo kartu su elektroniniais prietaisais, pvz., nešiojamaisiais kompiuteriais ir išmaniaisiais telefonais. Tačiau Europos Komisija antradienį paskelbė, kad oro uostuose vėl bus leidžiama naudoti kai kuriuos aukštųjų technologijų C3 skenerius, kad keleiviai per saugumo patikrinimus galėtų vežtis iki 2 litrų skysčių, o ne 100 ml, kaip yra dabar.

Tai panaikina praėjusių metų rugsėjo draudimą naudoti EDS CB C3 patikros technologiją, kuri leidžia keleiviams vežti didesnį skysčių kiekį.

Tačiau Komisijos pozicijos pasikeitimas kelia sumaištį, nes vėl bus galima naudoti tik vienos bendrovės – Jungtinės Karalystės „Smiths Detection“ – pagamintus skenerius. Tai reiškia, kad oro uostai, kurie įsigijo brangius skenerius iš konkurentų, pvz., „Nuctech“ ir „Rapiscan“, liks nuošalyje, pažymi Politico.eu.

Šie skeneriai negalės būti naudojami tol, kol Europos civilinės aviacijos konferencija, tarpvyriausybinė organizacija, atsakinga už oro transporto saugos taisyklių suderinimą Europoje, juos iš naujo sertifikuos ir Komisija suteiks galutinį patvirtinimą.

Naujas ES patvirtinimas taikomas „700 skenerių, esančių 21 valstybėje narėje“, antradienį sakė Komisijos transporto atstovė spaudai Anna-Kaisa Itkonen ir pridūrė, kad daugelis jų yra „pagrindiniuose transporto mazguose“.

„Sprendimas susijęs su tam tikro tipo skenerių pirmuoju konfigūravimu, tačiau yra ir kitų tipų“, – sakė A.-K. Itkonen ir pabrėžė, kad kiekvienas oro uostas bus atsakingas už tai, kad keleiviai būtų informuoti apie jų patikrinimams taikomas taisykles.

„Jie turės išsamiai informuoti keleivius, ar naudoja šią naujausią technologiją, ar ne, – teigė ji. – Tai nereiškia, kad dabar visi keleiviai visoje ES gali vežtis didesnius skysčių indus.“

Pasak Politico.eu, ES kartais net tame pačiame mieste ar tame pačiame oro uoste taikomos labai skirtingos saugumo taisyklės. Pavyzdžiui, keleiviai, išvykstantys iš Milano, dabar gali per saugumo patikrinimą vežtis iki 2 litrų skysčių, jei išvyksta iš Linatės oro uosto arba Malpensos 1 terminalo, o Malpensos 2 terminale jie vis dar turi laikytis senosios 100 ml taisyklės. Milano Bergamo oro uostas paskelbė, kad 100 ml taisyklė bus taikoma iki lapkričio 28 d., kai saugumo patikrinimo punktuose turėtų būti įdiegti nauji skeneriai.

Amsterdamo Šipolio oro uostas ir kiti Olandijos oro uostai, kaip pranešama, turi technologiją, leidžiančią apeiti 100 ml ribą, tačiau jie paskelbė, kad kol kas bus taikoma senoji taisyklė.

Dalinis C3 skenerių pakartotinis sertifikavimas sulaukė nevienareikšmiškos oro uostų lobistinės organizacijos „ACI Europe“ reakcijos.

„Tai labai gera žinia keleiviams, oro uostams ir saugumui apskritai“, – sakė organizacijos generalinis direktorius Olivieris Jankovecas. Tačiau „tai tik dalinis rezultatas – kiti gamintojai ir oro uostai, turintys jų įrangą, lieka nežinioje“.

Skanerių gamintojai „Nuctech“ ES procesą pavadino „ilgu ir fragmentišku“, tačiau pridūrė, kad jos įrenginiai „neturi techninių kliūčių“ pakartotinai sertifikuoti. „Svarbu, kad tvarkaraščiai ir bandymai išliktų skaidrūs ir teisingi, kad visiems tiekėjams būtų užtikrintos lygios galimybės“, – pridūrė „Nuctech“ savo pareiškime.

#ORO UOSTAI#SKRYDZIAI#SKYSČIŲ RIBOJIMAI