Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ŽENKLINIMAS. Šiemet konkursą dėl horizontaliojo gatvių ženklinimo vėl laimėjo mažiausią kainą pasiūliusi Vilniaus įmonė „Maniga“. Su ja Klaipėdos savivaldybė bendradarbiaus dar trejus metus. © Redakcijos archyvo nuotr.
Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Šiais metais karšta vasara leido kelininkams mieste darbuotis netrukdomai. Tačiau horizontaliajam gatvių ženklinimui skirti pinigai beveik ištirpo - iš 150 tūkst. eurų liko vos 30 tūkst.
Nors yra baiminamasi, kad rudenį Miesto ūkio departamentui priimant sprendimus gali pritrūkti lėšų, jo direktorius Liudvikas Dūda mano priešingai - pinigų bus ieškoma.
Reikiamą sumą suras
„Čia mūsų reikalas. Niekas mums daugiau pinigų neduos. Miesto ūkio departamente kai kurie atlikti pirkimai pigesni nei planavome. Lieka keletas tūkstančių ir juos panaudosime kitai priemonei. Bus ieškoma balanso. Sieksime, kad tai, ką numatėme, būtų išdažyta. Mums ne milijonų eurų reikia. Reikiama suma bus surasta“, - tikino L. Dūda.
Jis pridūrė, kad atlikti daugumą darbų leido geri vasariški orai. Palyginti - praėjusiais metais buvo daug lietaus ir tai kelininkams trukdė laiku atlikti darbus.
Vakar Miesto ūkio departamentas nusprendė, kad prieš mokslo metus bus apžvelgtos miesto pėsčiųjų perėjos, kurias būtina atnaujinti. Daug dėmesio bus skiriama pėsčiųjų perėjoms prie mokyklų.
Pokyčių laukia Taikos pr. ir Statybininkų pr. žiedinė sankryža, kurioje rudenį bus sugrįžta prie senosios tvarkos - iš sankryžos išvažiuoti Statybininkų pr. link bus galima nebe viena, o dviem juostomis.
Tokią rekomendaciją birželio pradžioje pateikė Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija. Tiesa, žiedinėje sankryžoje ženklinimas nebus atnaujintas tol, kol vyks kelio dangos keitimo darbai pačiame Statybininkų prospekte.
Paklaustas, ar tenkina rangovų „Maniga“ atliekami horizontaliojo gatvių ženklinimo darbai, L. Dūda jų kritikuoti neskubėjo.
„Ant akmens labai sunku išgauti kokybę. Nubrėžtos linijos dažai nutrupa. Ant asfalto kokybė geresnė. Pastebiu, kad linijų kokybė visgi geresnė dirbant sausesniu oru. Rangovai patys dažų negamina - perka dideliais kiekiais ir, galbūt, net iš to paties tiekėjo. Viskas priklauso nuo oro sąlygų, kurių metu atliekamas horizontalusis kelio ženklinimas“, - sakė Miesto ūkio departamento direktorius.
Pasak jo, kasmet atnaujinti linijų nereikia. Paprastai gatvių linijų kokybė stebima kas dvejus metus, o vėliausiai trečiais metais vyksta pats horizontaliojo gatvių ženklinimo atnaujinimas. Labiausiai linijos pažeidžiamos magistralinėse gatvėse. Tačiau yra vietų, kuriose linijos išlieka nepažeistos net ir penkerius metus.
Projektai nenukentės
Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas taip pat dėl galimo lėšų trūkumo horizontaliajam gatvių ženklinimui problemų nemato - paprastai projektus įgyvendinantys rangovai broko nepalieka.
„Mūsų rengiamiems didiesiems projektams yra numatytos visos saugumo priemonės - ženklai ir horizontalusis kelio ženklinimas. Nėra taip, kad rangovams baigiasi pinigai ir einame jų prašyti į kitą skyrių. Pavyzdžiui, Pamario gatvė bus įrengta su visais ženklais ir horizontaliuoju kelio ženklinimu, kada bus baigti pagrindiniai darbai“, - sakė V. Švedas.
Jis priminė, kad įgyvendinus projektus yra skiriamas garantinis laikotarpis. Jeigu linijos akivaizdžiai pažeidžiamos praėjus vos metams nuo atliktų darbų pabaigos, galima rangovų reikalauti problemą išspręsti.
„Daug priklauso nuo eismo intensyvumo gatvėse. Ypač įtakos turi žiema, kai intensyviai valomos ir barstomos gatvės. Dabar jau yra atnaujinta Liepų gatvė. Kiek pamenu, paskutinį kartą joje horizontalusis gatvių ženklinimas buvo atnaujintas prieš dvejus metus. Kiekvienais metais planuojama, kokiose vietose linijas atnaujinti būtina. Kiek miestas skiria tam pinigų, tiek ir braižo“, - teigė Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.
„Tobulumui ribų nėra“
Į situaciją kritiškiau pažvelgė miesto vicemeras Artūras Šulcas. Jo manymu, yra tik du variantai, kodėl Miesto ūkio departamentui liko vos 20 proc. lėšų skirtų horizontaliajam gatvių ženklinimui.
„Jeigu 80 procentų išnaudojo ir dar trūksta, vadinasi, prastai planavo. Miesto ūkio departamentas valdo didelius pinigus - jie savo nuožiūra gali skirstyti pinigus tarp eilučių. Gali būti keli variantai - labai gerai dirbo ir įgyvendino beveik visus planus arba planavo per mažai.
Kai žiūriu į gatves, matosi padaryti darbai. Bet tobulumui ribų nėra. Jeigu geri metai, galbūt reikėjo padaryti dar daugiau? Būna, kad ir rangovai nespėja atlikti darbų. Visiems žinoma, kad kai kurie apsižioja daug, o darbo jėgos trūksta“, - tikino miesto mero pavaduotojas.
A. Šulcui priminus, kad ženklinimo darbai Taikos pr. ir Statybininkų pr. žiedinėje sankryžoje nevyksta nuo Saugaus eismo komisijos pateiktos rekomendacijos praėjus jau pustrečio mėnesio, vicemeras Savivaldybės administracijai turėjo ir daugiau pastabų.
„Galutinį sprendimą priima Savivaldybės administracija. Galėčiau išvardyti daugiau dalykų, kuriuos Saugaus eismo komisija rekomendavo, bet tai nevykdoma. Pėsčiųjų perėja priešais Savivaldybę yra nesaugi. Joje reikia salelės, tačiau tai nedaroma. Gal administracijos direktorius žino geriau? Saugaus eismo komisiją sudaro profesionalai - nuo visuomenės sveikatos centro iki policijos. Į rekomendacijas reikėtų atsižvelgti. Tačiau Saugaus eismo komisija eiliškumo nesudaro“, - pridūrė A. Šulcas.
Artūras ŠULCAS, Klaipėdos vicemeras:
Jeigu 80 procentų išnaudojo ir dar trūksta, vadinasi, prastai planavo. Miesto ūkio departamentas valdo didelius pinigus - jie savo nuožiūra gali skirstyti pinigus tarp eilučių. Gali būti keli variantai - labai gerai dirbo ir įgyvendino beveik visus planus arba planavo per mažai.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint leidėjų sutikimo.