PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Laisvalaikis2017 m. Liepos 18 d. 10:47

Į Žagarės festivalį sminga kritikos strėlės

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


9569

Praūžus Žagarės vyšnių fesitvaliui, netyla jo atgarsiai. Vieni džiaugiasi šventė, kiti negaili kritikos ir teigia, jog festivalyje kasmet vis mažiau autentiškumo, beveik nebeliko vyšnių, atsirado mokamos automobilių stovėjimo aikštelės ir nestokojo organizacinių nesklandumų. Pateikiame viešą festivalyje dirbusio garso operatoriaus nuomonę:

Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite svarbiausias naujienas!

"Esu laisvai samdomas garso operatorius, ilgus metus dirbęs vienoje didžiausių įgarsinimo kompanijų „MEX Pro". Šiuo metu dirbu su „Colours Of Bubbles“, „G&G Sindikatu“, „BIX“, „Fusedmarc“, Neringa iš „Tele bim-bam | Jau ne vaikam“, Monika Linkyte, bendradarbiauju su „Freaks On Floor“, „Golden Parazyth“ grupėmis. Aptarnauju visus „8DW“ iš užsienio atvykstančius atlikėjus. Dirbau šiemet Kijeve vykusiame „Eurovizijos“ dainų konkurse sisteminiu inžinieriumi ir pagrindinio operatoriaus dešiniąja ranka.

Vakar dirbau Žagarės vyšnių festivalyje. Susidėjo per daug faktorių, dėl kuriu nei aš, nei kolegos, atvažiavę dirbti, negalime tylėti.


Grupėms, jų vadybininkams, garso operatoriams sužinojus, kad konkursą renginio įgarsinimui laimėjo įmonė UAB „Balheidas” kilo klausimas, ar tikrai ji yra pajėgi aptarnauti tokio masto renginius, išpildyti grupių ir atlikėjų raiderius. Festivalio organizatoriams buvo išreikštas susirūpinimas ir prašoma UAB „Balheidas” užtikrinti raiderių išpildymą bei kokybišką aptarnavimą.
Aš važiavau dirbti su grupe „BIX“. UAB „Balheidas” su manimi bendravo vienintelį kartą – po konkurso laimėtojo paskelbimo buvau paprašytas atsiųsti grupės techninį raiderį. Tai buvo padaryta dar tą pačią dieną, likus daugiau nei mėnesiui iki pasirodymo. Likus dienai iki koncerto susisiekiau su UAB „Balheidas” už renginį atsakingu žmogumi išsiaiškinti, ar viskas, kas surašyta techniniame raideryje, yra aišku. Buvau patikintas, kad viskas yra gerai ir raideris bus išpildytas. To raštišką patvirtinimą gavo ir mano kolegos Olegas ir Lars. Deja, realybė buvo kitokia.

Festivalio akimirkas galite peržiūrėti čia:

Žagarės „Vyšnių festivalio“ svečiams – kaliausių vaišės (papildyta video)


Atvykus į renginio vietą, vaizdelis buvo labai graudus.


Pirma, nereikia būti labai patyrusiu garso inžinieriumi, kad pamatytum esmines klaidas, padarytas kuriant sistemos dizainą. Vietovė, kurioje vyko renginys, tikrai nepasižymi kintančiu reljefu, bet kažkodėl 5 iš 12 kabančių kolonėlių grojo tiesiog į dangų. Kilus abejonėms dėl sisteminio inžinieriaus kompetencijos, per grupės „BIX“ saundčeko laiką nusprendžiau patikrinti, ar tikrai viskas taip blogai, kaip atrodo. Atsakymas – TAIP. Išmatavus sistemą ir pamačius parametrus ją valdančiame procesoriuje neliko klausimų, kad vis dėlto sisteminio inžinieriaus kompetencija lygi 0! Sistema dirbo priešfaziu, kampai paskaičiuoti blogai, o apie jos suderinimą ir paruošimą festivaliui net nekalbėsiu.


Antra, festivalis prasidėjo vakar, pagrindiniai sistemos kabeliai („multicore“, jeigu taip galima pavadinti tai, ką jie pratiesė tarp scenos ir FOH), jėgos kabeliai buvo pratiesti tiesiog viduryje aikštės ir neuždengti. Visų pirma, nukirtus bent viena iš ten esančių skaitmeninio signalo kabeliu – NO SHOW! (liet. jokio šou), antra, ši zona „STAGE-FOH“ yra pati judriausia ir pilna žmonių teritorija, o UAB „Balheidas” sugeba nepagalvoti apie žmonių saugumą ir tiesiog numesti jėgos kabelį! Apie ką jūs galvojate? Ar dar yra per mažai pavyzdžių Lietuvoje, kai dėl nesiimamų apsaugos priemonių žūsta žmonės, kolegos?! Visai šalia pratiestų kabelių mėtosi dužusių butelių šukės, merginos vaikšto aukštakulniais – vienas žingsnis, šukė sminga į kabelius ir geriausiu atveju šou baigiasi, blogiausiu atveju žūsta žmonės! Kas įmonės vadovo galvoje? Man liepus kabelius kuo greičiau uždengti tam skirtomis priemonėmis arba blogiausiu atveju juos užkasti į žemę, buvo nusijuokta. Tik imantis griežtesnių priemonių darbai šiuo klausimu pajudėjo.


Trečia, grupių techniniai raideriai nebuvo išpildyti. Daugiau nei pusė radijo bangomis veikiančių sistemų, kurias parūpino įmonė, yra nebetinkamos naudoti Lietuvoje dėl užimto arba labai tankiai užkrauto radijo dažnių ruožo! Tai buvo paminėta mano raideryje juodu paryškintu tekstu ir paprašyta tokių sistemų nesiūlyti – kitu atveju NO SHOW! Vėlgi, ar dar yra mažai pavyzdžių Lietuvoje, kur dėl tokių nebetinkamų naudoti „In-Ear“ monitorinių sistemų, kai staiga i ausines visu garsu šauna trikdžiai, atlikėjams plyšta ausų būgneliai?
Kai vietoje profesionalių radijo prietaisams skirtų antenų yra naudojamos vietinės, kiekvienai sistemai tokių antenų yra ne viena, o miškas, ir yra IEM ir MIC sistemų miksas, o atstumai tarp jų yra praktiškai nuliniai, rizika, kad radijo bangų sukeltos interferencijos iššauks rezultatą, paminėtą aukščiau, padidinta dar N kartų! Ši situacija taip pat paminėta techniniame raideryje ir esant tokiai situacijai buvo didelėmis raidėmis parašyta „NO SHOW!“


Apie „backline“ būklę, manau, daug kalbėti ir nereikia, tiesiog GĖDA.


Ketvirta, renginį aptarnaujantys technikai – jaunimas, visiškai neturintis kompetencijos dirbti tokio masto renginiuose. Kai dėl technikų įrangos, su kuria jie privalo mokėti dirbti, neišmanymo garso patikros vėluoja bemaž 4 valandas… Atlikėjai turėjo keltis šeštą ryto, kad iš tolimų miestų atvyktų į garso patikrą vienuoliktą, kai jų koncertas tik vėlyvą vakarą, ir dar atvažiavę laukti keturias valandas, kol techninis personalas sugebės sujungti įrangą, kad ji veiktų… Negana to, techninis personalas pradeda kaltinti ir kalbėti, kad „MEX Pro“ komanda (atvažiavusi aptarnauti Džordanos B.) specialiai nuspaudė slaptą mygtuką, kad įranga nebeveiktų. Galiu užtikrinti, kad įranga buvo veikianti, o „MEX Pro“ komanda, su kuria dirbau ilgus metus, yra profesionalai, kurie tokiais vaikų žaidimais tikrai neužsiima ir slaptų mygtukų su savimi nesinešioja, o esant reikalui visada padės! Tai yra visiškas atlikėjų ir jų techninės komandos negerbimas.


Renginys vėlavo bemaž dvi valandas, atlikėjas Linas Adomaitis paprašė, kad padėčiau – pasirūpinčiau ir jo grupės garsu. Kai užlipi ant scenos patikrinti, ar viskas veikia ir yra paruošta grupei, matai, kad nėra pusės sujungtų kanalų, ir turi pirštu rodyti, kur kas ir į ką turi būti sujungta. Supranti, kad techninis raideris, siųstas prieš daugiau nei mėnesį, yra neskaitytas ir aptarnaujančiai kompanijai nesvarbus dokumentas.


Taip mano garsinamų grupių pasirodymų teko laukti beveik po pusvalandį ir dėl to man nė kiek ne gėda. Aš negaliu išleisti grupės, su kuria dirbu, į sceną, nežinodamas, ar viskas veikia ir yra sujungta taip, kaip turėtų būti!


Gerbiami kolegos, renginių organizatoriai, atlikėjai – kam pavyko perskaityti iki galo – manau, išvadas pasidarysite patys. Gal bent kažkiek bus aišku, kodėl yra rašomi techniniai raideriai, kodėl juos būtina pildyti ir į juos atsižvelgti, kodėl tokia svarbi aptarnaujančio personalo kompetencija. Tikiuosi, kad iš šio įvykio bus pasimokyta."