Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Reporteris SantaŠaltinis: Etaplius.lt
Seimo konservatorių frakcijos narė Ingrida Šimonytė, reaguodama į mokyklų tinklo pertvarkos problemas, sako, kad, norint užtikrinti kokybišką vaikų ugdymą regionuose, valdantieji privalo rasti dialogą su opozicija.
Valdančiųjų iniciatyva dar prieš rugsėjį palaimintos nepilnos klasės, pasak I. Šimonytės, gali atsiliepti mokinių ugdymo kokybei.
„Klausimas yra, kokia to kaina mūsų vaikams ir tų vaikų ateičiai? Man atrodo, kad bet kokių problemų sprendimas prasideda nuo pripažinimo. Mes turime pripažinti problemą, kad su tais ištekliais, kuriuos mes dabar skiriame bendrajam ugdymui, negalime išlaikyti kokybiško mokyklų tinklo tokio, kokį dabar turime. Sprendimai yra du: vienas būdas yra mažesnis tinklas, kitas būdas yra didesni ištekliai, trečias būdas yra kažkoks kompromisas per vidurį, kai tu derini ir viena, ir kita“, – antradienį DELFI Dienai sakė I. Šimonytė.
Būtina rasti platų politinį susitarimą, siekiant gerinti mokyklų tinklo pertvarką, tvirtina I. Šimonytė.
„Problema yra ta, kad atsistoja valdančiosios daugumos koks nors politikas arba ministras ir sako: jeigu jūs būtumėte valdžioje, jūs irgi tą patį darytumėte. Į tuos klausimus reikėtų atsakyti: kas bebūtų valdžioje, bet tai nėra pagrindas tau turėti štai tokią poziciją – pasakyti, kad jūs darytumėte tą patį. Ateikit ir kalbėkit, susitarkime, ieškokime kažkokio sprendimo, kuris: a) nepriverstų vaikų keltis penktą valandą ryto ir važiuoti nežinia kur todėl, kad ten yra vienintelė gera mokykla rajone; b) vis dėlto tada numatytų adekvačius išteklius, kurie yra reikalingi, jeigu to mokymo tinklo reikia tankesnio“, – kalbėjo I. Šimonytė.
Prieš rugsėjį valdančiųjų iniciatyva Vyriausybė sutiko su savivaldybėmis dalintis finansine našta, išlaikant ne pilnos sudėties – t. y. mažiau nei 8 mokinius turinčias klases. Tokiu būdu prie tokių klasių išlaikymo savivaldybės gali prisidėti mažesnėmis pinigų sumomis ir tai, „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio teigimu, „gelbėja“ mokinių stokojančias mokyklas regionuose.