Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Freepik nuotr.
EtapliusŠaltinis: BNS.LT
Vyresniems žmonėms skaitmenizacija dažnai yra nepatogi ir sudėtinga, todėl būtina išlaikyti ir alternatyvius paslaugų teikimo būdus, ketvirtadienį pranešė ministerija.
„Atsižvelgiant į tai, ką kalba ir patiria vyresnio amžiaus žmonės, siūlau prekybos tinkluose numatyti galimybę, kad senjorus galėtų aptarnauti vienas iš parduotuvės darbuotojų“, – pranešime sakė I. Ruginienė.
Ministerijos teigimu, daliai vyresnio amžiaus žmonių sunkumų kelia prekių paieška, jų atskyrimas ir orientacija ekrane ir skirtingose prekybos centrų sistemose.
Dėl šių priežasčių dažnai prireikia darbuotojų pagalbos, kurią gauti ne visada paprasta, nes jie būna užimti, jų tenka laukti.
Pranešime teigiama, kad apsipirkimą apsunkina ir paini mobiliųjų programėlių navigacija, sudėtingas valdymas, dažni programų atnaujinimai ir nuolatiniai pokyčiai.
Be to, dėl silpnesnės regos sunku įskaityti tekstą, o dėl suprastėjusios atminties sudėtinga prisiminti, kur ir ką reikia spausti, aiškumo dažnai trūksta ir dėl per mažo, skaitymui nepritaikyto šrifto.
Europos Sąjungos (ES) pagrindinių teisių agentūros duomenimis, tarp 55-64 metų amžiaus gyventojų pagrindinius skaitmeninius įgūdžius turi tik 31 proc. (ES vidurkis – 42 proc.), o 65-74 metų – 13 proc.(ES – 25 proc.)