Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Naudoto automobilio pirkimas – dažnai ilgas ir varginantis procesas, ypač, jei pirkėjas leidžiasi į jo paieškas tiksliai neįsivardijęs, kokio automobilio jam reikia. Rasti optimalų sprendimą nelengva ir dėl perpildytos automobilių rinkos: tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek automobilių turguje pirkėjai susiduria su didžiule pasiūla, kurioje lengva pasiklysti arba būti manipuliuojamam pardavėjų. Tačiau autoserviso meistro Juliaus Jočio teigimu, lietuviai darosi sąmoningesni ir automobilio ieško bei į jį „investuoja“ atsakingai, rinkdamiesi ne pigiausią variantą, bet ilgiau tarnausiantį. Kokybiškam automobiliui įsigyti vis dažniau lėšų skolinamasi ir iš finansinių bendrovių.
Ko reikia iš automobilio?
Autoserviso meistras pasakoja dažnai susiduriantis su žmonėmis, kurie intensyviai ieško automobilio, tačiau jų paieškos arba per ilgai trunka, arba būna nesėkmingos. „Ko man reikia iš automobilio?“ – tai paprasčiausias ir bene svarbiausias klausimas, kurį, kad ir kaip keista, ne visi sau užduoda prieš pradėdami ieškoti transporto priemonės. Net ir paprasčiausių automobilių savybių įsivardijimas, tarkime, norimas kėbulo ar variklio tipas bei galia ir salono komplektacija, sutaupys jūsų laiką ieškant automobilio tiek specializuotose elektroninėse svetainėse, tiek Lietuvos ar kitų šalių naudotų automobilių turguose. Be to, įsivardiję poreikius, apsisaugosite nuo pardavėjų, linkusių manipuliuoti nežinančiais, ko nori, ir bandančių jiems įsiūlyti „geriausiai kainos ir kokybės santykį atitinkantį automobilį“, – atkreipia dėmesį J. Jočys.
Pasak jo, ieškant automobilio svarbu įvertinti savo poreikius bei turimą biudžetą ir pagal tai ieškoti tinkamiausio varianto. Pagal poreikius atitinkamai identifikuojamos ir automobilio savybės: kėbulo, variklio tipas, salono komplektacija. Prieš perkant automobilį pravartu sau atsakyti į šiuos kontrolinius klausimus:
Koks kėbulo tipas?
-Ar važinėjate užmiestyje, ar mieste?
-Ar automobilį statote aikštelėje, ar miesto gatvėse?
-Ar tai bus šeimyninis automobilis?
-Ar daugiau važinėsite mieste, ar užmiestyje? Ar reikalingas didesnis pravažumas (link sodybos, užpustytais keliais)
-Ar automobiliu planuojate vežti didesnius daiktus ir krovinius?
Kokia salono komplektacija?
-Ar daug laiko praleidžiate kelyje (sėdynės patogumas)?
-Ar dažnai važinėjate ilgas nemanevringas atkarpas (autopiloto poreikis)?
-Kokia kita papildoma įranga turėtų būti jūsų automobilyje (automatinė klimato valdymo kontrolė, elektra valdomos sėdynės ir pan.)?
Koks variklio tipas?
-Ar jums reikia ekonomiško, ar galingo automobilio?
-Ar jums yra skirtumas, kuo „varomas“ automobilis – dyzelinu, benzinu, dujomis, elektra ar maišytas variantas, pavyzdžiui, „varomas“ benzinu ir elektra?
Svarbus žingsnis – patikra
„Prieš įsigyjant naudotą automobilį, didžiausias pirkėjo rūpestis ir baimė – ar pardavėjas neslepia gedimų ir ar autentiška automobilio rida. Nors kartais tikroji parduodamo automobilio būklė yra piktybiškai slepiama, atsitinka ir taip, jog pardavėjas, nė nenutuokia apie esamą automobilio gedimą ir tokį parduoda ne iš blogos valios. Būtent dėl to, prieš įsigyjant transporto priemonę, rekomenduojama nuodugniai patikrinti jį patikimame autoservise“, – pasakoja J. Jočys.
Pasak specialisto, naudotą automobilį atvarius į autoservisą, dažniausia potencialus automobilio savininkas prašo patikrinti tam tikrus automobilio mazgus, pavyzdžiui, važiuoklę. Taip pat neretai prašoma atlikti išsamią automobilio apžiūrą.
„Automobilio patikros metu atliekama kėbulo apžiūra – ar nėra korozijos, įlenkimų, įbrėžimų, dažų atspalvių skirtumų, atliekama žibintų patikra, įvertinama išorinė variklio būklė (visiškai patikrinti variklį sudėtinga – jį reiktų ardyti ir apžiūrėti iš vidaus, tačiau yra tam tikri „simptomai“, galintys įspėti apie esamas problemas), važiuoklės, stabdžių sistemos būklė, atliekama ratų geometrijos patikra bei tikrinami kiti automobilio mazgai. Automobilis tikrinamas norint apsisaugoti nuo dažniausių automobilių gedimų: kėbulo korozijos, kėbulo geometrijos ar elektronikos bėdų, kurios prilygsta skendusio automobilio bėdoms“, – sako J. Jočys.
Automobilių meistras primena, kad kuo išsamesnė automobilio patikra, tuo mažesnė tikimybė įsigyti blogą automobilį ir patirti remonto išlaidų ateityje: „Būna, kad įsigijus naudotą automobilį, į jo remontą tenka investuoti didelę dalį paties automobilio vertės. Bet kokiu atveju, net nuodugniai įvertinus transporto priemonę ir ją įsigijus, rekomenduojame atsidėti bent 10 proc. automobilio kainos remontui ateityje“, – pataria „Melga“ autoservisų tinklo atstovas J. Jočys.
Lietuviai renkasi brangesnius, bet ilgiau tarnaujančius
Skendusių ir avariją patyrusių automobilių pirkėjų palaipsniui mažėja. Po kelerių metų pertraukos specialistai stebi automobilių rinkos atsigavimą – įsigyjamų brangesnių naudotų automobilių daugėja, pirkėjai vis daugiau lėšų investuoja į transporto priemonės eksploataciją. Pastaraisiais metais stebima tendencija, kad lietuviai linkę daugiau investuoti į padangas (įsigyja brangesnes, bet tarnaujančias ilgesnį laiką), pavarų dėžes ar kitas automobilių dalis. Neturėdami visos sumos, jie dažnai trūkstamų lėšų skolinasi iš finansinių paslaugų bendrovių.
Tai patvirtina ir finansinių bendrovių turimi skaičiai: „Stebime ne tik kasmet didėjantį skaičių mūsų klientų, kurie naudojasi atidėto mokėjimo paslaugomis ar ima paskolą, didėja ir automobiliui skiriamos sumos. Tai galima paaiškinti visuomenės sąmoningėjimu, kai mažinamas greitas vartojimas ir vis labiau vertinama kokybė bei ilgiau tarnaujantys daiktai. Be to, vis dažniau ir kruopščiau specialistų tikrinami perkami automobiliai atskleidžia, jog daugiau rūpinamasi ne tik automobilio eksterjeru, bet ir jo saugumu“, – sako „Mokilizingas“ pardavimų grupės vadovė Lina Luneckienė.
Duomenys atliepia ir kitą tendenciją – lietuviai daugiausiai į savo transporto priemonę investuoja kovo-balandžio ir spalio-lapkričio mėnesiais: „Mokilizingas“ duomenimis, 2017 m. kovo-balandžio mėnesiais automobilio priežiūrai ar jo remontui lietuviai lizingu pasiskolino beveik 20 tūkst. eurų, o tų pačių metų rudenį – dvigubai daugiau – net 41 tūkst. eurų.
„Mūsų turimais 2015–2017 m. duomenimis, minėtais pavasario ir rudens mėnesiais lietuviai lizingu įsigyja 70 proc. daugiau autoserviso paslaugų nei kitu laikotarpiu. Tai galima paaiškinti tuo, jog po žiemos atsakingi vairuotojai autoservisuose keičia žiemines padangas į vasarines, tad ta pačia proga patikrina ir galimus gedimus, koroziją bei kitus kėbulo pažeidimus. Be to, pavasarį ir vasarą vairuojama dažniau ir ilgesnėmis distancijomis, automobilių keliuose padaugėja, tad kokybiška transporto priemonės priežiūra tampa prioritetu. Rudenį, prieš sudėtingą žiemos vairavimo sezoną, vairuotojai taip pat pasirūpina kompleksine automobilio „sveikata“, todėl jų išlaidos padidėja. Skaičiai rodo, kad, neturėdami pakankamai savo lėšų, vairuotojai noriai skolinasi iš finansinių paslaugų bendrovių, kad vėliau neturėtų nemalonumų kelyje. Džiugina, jog paveikti socialinių reklamų ar artimos aplinkos pavyzdžių, lietuviai nori važinėti saugiai, tad vis daugiau investuoja ne tik į automobilio markę, bet ir į jo technines specifikacijas“, – pasakoja apie tendencijas finansinių paslaugų bendrovės pardavimų grupės vadovė L. Luneckienė.