PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Gegužės 31 d. 13:48

Holistinio ugdymo idėjos Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


86003

Gyvename nuolat besikeičiančioje visuomenėje, todėl suprantama, kad keičiasi mokiniai, taigi turi keistis ir mokytojai. Šiuolaikinio ugdymo esmę trumpai nusakyti galima taip: svarbiausia dėmesį sutelkti į mokinio asmenybės ugdymą, į jo aktyvų, sąmoningą mokymąsi, suteikiant mokiniui tinkamą paramą, kad jis išsiugdytų gyvenimui reikalingų kompetencijų. Kaip tai padaryti šiuolaikinėje mokykloje?


Foto galerija:

5cefaab02ca76.png
5cefaab5e6bef.png

Pastaruoju metu tiek pedagogikos teorijoje, tiek mokyklos praktikoje akcentuojamas holistinis (visuminis) ugdymo principas, teigiantis, kad pagrindinis vaidmuo tenka tiek asmenybės (intelektiniams, emociniams, fiziniams, dvasiniams ir kitokiems), tiek atskirų dalykų, metodų, ugdymo tikslų ir uždavinių, atskirų koncepcijų ir panašiems ryšiams.

Norėdamos formuoti į kiekvieną mokinį holistinį požiūrį, kuris skatintų jį siekti asmeninės sėkmės ir atsikleisti kaip asmenybę, penkios Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos mokytojos 2018-2019 mokslo metais inicijavo Erasmus + projektą „Holistinis ugdymas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę“, kurį finansuoja Europos Sąjunga.

Įgyvendindamos projektą, mokytojos Rita Švedienė, Diana Nemeikienė, Ingrida Saunorienė ir Nijolė Bružaitė bei socialinė pedagogė Renata Baltraitienė, išsiaiškino, su kokiais iššūkiais susiduria mokykla, kaip siekti kiekvieno mokinio sėkmės per pozityvų ugdymą, gerą savijautą ir gyvenimo įgūdžių plėtrą. Matydamos, jog trūksta žinių, mokytojos kėlė pedagoginę kvalifikaciją tarptautiniuose kursuose „Happy schools: positive esucation for well-being and life skills development“ , kurie vyko Barselonoje. Ten aiškinosi, kaip efektyviau dirbti klasėje su įvairių gebėjimų mokiniais, kaip juos motyvuoti ir skatinti siekti asmeninės pažangos; mokėsi pažinti mokinių individualius poreikius, parinkti efektyvius mokymo metodus ir, jais remiantis, organizuoti darbą pamokoje, diskutavo apie bendradarbiavimą su mokinių tėvais. Ypač įdomu buvo išsiaiškinti, kaip užsienio šalyse sprendžiamos šios problemos, su kokiais iššūkiais susiduria kitos Europos šalių mokyklos.

Siekdamos pokyčių ir mūsų gimnazijoje, kvalifikacinių kursų metu įgytomis žiniomis ir įžvalgomis projekto dalyvės dalinosi su kolegomis, vedė atviras pamokas, organizavo seminarą gimnazijos mokytojams „Mokymasis per įspūdį”, skatino mokytojus bendrauti organizuodamos pokalbius neformalaus kolektyvo bendravimo metu („Džiaugsmo valandos”), mokyklos bendruomenei pristatė priemonių rinkinį, parengtą pagal sąmoningo dėmesingumo (mindfulness) filosofiją. Mokytojos savo įžvalgas pristatė gimnazijoje suorganizuotos respublikinės konferencijoje „Ugdymo(si) paradigmų iššūkiai besikeičiančioje visuomenėje“, taip pat vykdė projekto sklaidą kitose konferencijose ir seminaruose, iniciavo bendradarbius tobulinti ugdymo(-si) turinį ir procesą, pritaikant jį individualiems vaikų poreikiams, tempams, gebėjimams, mokymosi stiliams.

Įvairią informaciją, rekomendacijas projekte dalyvavusios mokytojos sudėjo į projekto FB puslapį, kurį, kaip informacijos šaltinį, gali naudoti ne tik mūsų gimnazijos mokytojai, asocijuoti partneriai, bet ir visos respublikos pedagogai.

„Romuvos“ gimnazija yra besimokanti organizacija. Aplinkos pokyčiai reikalauja iš mokytojų naujų gebėjimų naudotis technologijomis, bendradarbiauti, generuoti ir keistis idėjomis, būti atviriems kitų idėjoms bei įvairioms kultūroms, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, turėti viziją ir prisitaikyti prie naujų sąlygų.

Projektas „Holistinis ugdymas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę“ baigėsi, bet mokytojos tikisi, kad jo veiklos ir rezultatai inicijuos ilgalaikius pokyčius tobulinant ugdymo turinį gimnazijoje ir padės kurti mokyklą, kurioje gera visiems – ir mokiniams, ir tėvams, ir mokytojams.

Projekto dalyvės

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai („Erasmus+“ programos lėšomis), kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Straipsnis atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Remiamas turinys