Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Helsinkis / Unsplash
EtapliusŠaltinis: BNS
Suomijoje sulaikytas orlaivis antradienį dar nebuvo išskridęs. Nors Suomijos pareigūnai nepateikė jokio komentaro, jie nepaneigė fakto, kad sulaikytas lietuviškas orlaivis.
Orlaivį naujiems savininkams padėjo parduoti Lietuvos transporto kompetencijų agentūroje dirbantis Rytis Dulinskas, o lėktuvą į Rusiją pilotavo Lietuvos ir Latvijos piliečiai.
Vienas jų – Robertas Petkus, pernai balandį dalyvavęs iš Kauno oro uosto skraidinant lėktuvą į Rusiją, kuris vėliau buvo parduodamas Maskvoje, taip pat pernai kovą Palangoje sulaikyto „Cessna“ orlaivio istorijoje.
Pasak LRT Tyrimų skyriaus, orlaivis su lietuviška LY-ARA registracija buvo parduodamas Vilniuje, o prie skelbimų buvo nurodomas R. Dulinskas bei bendrovė „Aviacom“ – būtent jam priklauso 50 proc. šios įmonės akcijų.
R. Dulinskas LRT teigė nesantis susijęs su lėktuvu bei tvirtino padėjęs bičiuliui parduoti transporto priemonę. Jis patikslino, kad lėktuvą įsigijo Latvijos pilietis, kuris galėjo tarnauti tarpininku, o pirkime dalyvavo ir neįvardijama Kipro bendrovė.
Latvis Roberts Klimovičs LRT patvirtino, tarpininkavęs įsigyjant sulaikytą orlaivį, sakė, kad lėktuvą pirko jo giminaičiai Latvijoje, o į Rusiją jis skrido tam, kad galėtų pasiekti Kazachstaną. Dėl lėktuvo sulaikymo latvis teigė kreipęsis į Suomijos prokuratūrą.
Su R. Petkumi LRT susisiekti nepavyko.
Pernai LRT Tyrimų skyrius skelbė apie kelis atvejus, kai naudojantis Lietuvos oro erdve ir oro uostais Europoje parduotus lėktuvus buvo bandoma išskraidinti pirkėjams Rusijoje. Dėl to nuo pernai gegužės galioja sugriežtinta nekomercinių skrydžių tvarka.