PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Sausio 28 d. 08:43

Grigiškių gyventojai pasijuto vangiai dirbančios sostinės valdžios įkaitais

Vilnius

Alfa.lt nuotr.

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


69409

Apie Šiaurinės gatvės projektą prieš metus prabilęs Remigijus Šimašius, rodos, kartais pamiršta, kad darbus svarbu ne tik pradėti, bet ir laiku užbaigti. Grigiškėse 2017 m. itin sparčiai vykusi autostrados rekonstrukcija galiausiai baigėsi tuo, kad gausus vairuotojų srautas dabar ne naudojasi patogiu nauju keliu, bet yra priverstas spraustis ir gadinti transporto priemones savotiškame butelio kamštyje – siauroje gatvėje, pilnoje duobių. O suplanuoti darbai vyksta sraigės greičiu.

Grigiškių ir aplinkinių gyvenviečių gyventojams autostrada Vilnius–Kaunas puikiai žinoma – ši svarbi transporto arterija taip padalijusi Grigiškes į dvi dalis, kad iš Vilniaus grįžtantiems Grigiškių gyventojams tenka daryti maždaug keturių kilometrų lankstą važiuojant iki Didžiulio ežero ir apsisukant atgal, kad patektų į kairėje autostrados pusėje esančius namus. Nelengvas ir judėjimas po pačias Grigiškes – norint nuvažiuoti iš vieno gyvenvietės krašto į kitą vėlgi reikia išsukti į autostradą ir važiuoti kelis kilometrus, kol rasi vietą apsisukti.

Šią problemą turėtų išspręsti keliais etapais vykdoma Grigiškių autostrados rekonstrukcija, sujungusi abi perskirtas Grigiškių puses – pastatytas naujas kelias grigiškiečiams atvėrė tiesų patekimą į Lentvarį, Trakus, Stirnius ir Vosyliukus bei kitas gyvenvietes.

Tačiau galutinis rezultatas gyventojams bei vairuotojams kelia ir juoką, ir pyktį – naujai pastatytas transporto mazgas, turintis sumažinti automobilių srautus autostradoje, o vairuotojams palengvinti kelią tarp autostrados skiriamų gyvenviečių, galiausiai atsirėmė į siaurą, prieš tai mažai naudotą ir itin prastos būklės Mokyklos gatvę, kuri ne tik nepasiruošusi priimti išaugusių transporto srautų, bet ir yra pavojinga automobiliams, taip pat labiau primena pelkę nei kelią.

Lopas ant lopo, duobė ant duobės

Į Grigiškėse susiklosčiusią situaciją Alfa.lt dėmesį atkreipė Lentvario gyventojas Erlandas Jakubonis, kuriam tenka vežioti vaikus į Grigiškėse esančią mokyklą. Anot vairuotojo, 2017 m. balandį pradėtas Grigiškių autostrados 4-asis rekonstrukcijos etapas buvo itin spartus. „Dirbo net keturios garsios kelių statybos įmonės – dirbo naktimis, dirbo savaitgaliais, bet padarė, ką žadėjo, nors ir vėlavo mėnesį. Visi buvome apakę ir negalėjome patikėti, kad tokiu greičiu pastatė ir tiek nemažai“, – laiške rašė E. Jakubonis.

Tačiau po šio etapo, anot vairuotojo, viskas nuėjo šuniui ant uodegos, mat naujas kelias į Grigiškes buvo prijungtas prie Mokyklos gatvės, kuri, kaip rašė Lentvario gyventojas, yra „lopas ant lopo, duobė ant duobės“.

Pasak E. Jakubonio, į Grigiškes iš Lentvario ir kitų aplinkinių gyvenviečių važinėję vairuotojai buvo priversti arba gadinti automobilius prastos būklės gatvėje, arba važiuoti autostrada ir daryti lankstą. O valdininkai tarsi užmerkė akis – dar 2018 m. pradžioje paskelbė, kad Mokyklos gatvė bus sutvarkyta, tačiau darbai turėjo prasidėti po pusmečio, o ir tuomet neprasidėjo.

„Valdininkai, aišku, tai mato, nes 2018 m. pradžioje pakabinamas skelbimas Grigiškių seniūnijoje, kad po pusmečio (neaišku, kodėl ne iš karto) bus pradėta Mokyklos gatvės rekonstrukcija – 2018 m. birželio mėn. Bet rugsėjis, ir nieko. Spalio mėnesį atvažiuoja buldozeris ir nugramdo pusės gatvės asfaltą. Viskas! Nors ne. Dar atveža vamzdžių, kuriuos sudeda į krūvą ir taip viską palieka. Dar plytas sustato ir ženklus, kad remontas. Lekia mėnesiai – ir nieko. Tiesa, padaro aplinkkeliuką per gretimą gatvelę, kuri tampa lygiai tokia pat nepravažiuojama, kokia buvo ir Mokyklos gatvė“, – rašė vairuotojas.

E. Jakubonis teigė, kad dėl šios situacijos feisbuke parašė tiesiai Vilniaus merui Remigijui Šimašiui – pastarasis iš pradžių atrašė, kad tvarka bus, situacija bus išspręsta. Tačiau vėliau, darbams ir toliau nejudant iš vietos, meras tiesiog liovėsi atrašinėti.

Darbai niekur neskuba

Anot Lentvario gyventojo, tokios lėtos apsukos niekais pavertė visą rekonstrukcijos projektą – vairuotojai, užuot važiavę per naujai padarytą transporto mazgą, vėl daro kelių kilometrų lankstą autostradoje. O Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė sutartį su bendrove „Fegda“, su kuria sutarė, kad keletą šimtų metrų Mokyklos gatvės sutvarkys per metus.

„Toks valdininkų požiūris išmuša iš vėžių. Juk puikiai matė ir žinojo, kad per Mokyklos gatvę po autostrados rekonstrukcijos pajudės galingas automobilių srautas. Toks ir buvo projekto sumanymas. Bet tas klerkų neūkiškumas veda iš proto – dabar visi vėl renkasi aplinkkelius per autostradą, o Vilniaus savivaldybė sugeba sudaryti sutartį su „Fegda“, kad ši per metus rekonstruos tuos 200 metrų Mokyklos gatvės. Kaip taip galima sutarti tokį terminą? Todėl natūralu, kad gyventojai dabar laužo mašinas arba važiuoja aplinkui ir vėl per autostradą, nes kam „Fegdai“ skubėti? Ji ir neskuba, todėl ir niekas nevyksta. Juk galėtų kloti požemines komunikacijas, dėti vamzdžius ir pan., kad, kai tik nutirps sniegas, iš karto užklotų asfaltą“, – rašė E. Jakubonis.

Savivaldybė į dalį klausimų neatsakė

Bandant išsiaiškinti, kodėl naujasis transporto mazgas Grigiškėse atsirėmė į tam, anot vairuotojo, visiškai šiuo metu netinkamą Mokyklos gatvę ir kodėl prieš tai nebuvo pagalvota apie tai, kad vairuotojams teks kratytis duobėtu keliu, raštu kreipėmės į Vilniaus savivaldybės administracijos direktorių Povilą Poderskį, mero patarėją Aleksandrą Zubriakovą, taip pat savivaldybės komunikacijos specialistę Neringą Kolkaitę.

Taip pat pasiteiravome, kas atsakingas už tokį neūkišką sprendimą, kodėl 2018 m. birželį turėję prasidėti kelio tvarkymo darbai iš vietos vos vos pakrutėjo tik rugsėjį, kodėl „Fegdai“ duota tiek daug laiko sutvarkyti Mokyklos gatvę ir kodėl R. Šimašius, iš pradžių žadėjęs padaryti tvarką, galiausiai liovėsi atrašinėti į žinutes.

Galiausiai iš savivaldybės buvo gautas Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojo Arūno Visocko komentaras, kuriame nurodoma, kad Mokyklos gatvės tvarkytojas paaiškėjo tik 2018 m. rugpjūčio mėnesį, taip pat nurodyta, kokie darbai bus atlikti. Tačiau dalis klausimų – kodėl projektas vykdomas taip ilgai, kodėl žiemą nevykdomi kiti darbai – iš esmės taip ir liko neatsakyti.

„Rugpjūtį pasibaigus viešųjų pirkimų konkursui, laimėtojas netrukus pradėjo darbus Mokyklos g. ir Kovo 11-osios gatvėse, kuriose bus perkloti elektros kabeliai, rekonstruoti dujų, vandentiekio, fekalinės kanalizacijos, lietaus nuotakyno, telekomunikacijų tinklai, paklotas naujų lietaus nuotekų tinklas. Rangovas privalo užtikrinti patogų ir saugų pėsčiųjų judėjimą. Savivaldybė įpareigojo rangovą nedelsiant sutvarkyti perkasų vietas, kad tai sukeltų kuo mažiau nepatogumų gyventojams. Tai ir buvo padaryta. Po rekonstravimo darbų gatvėse bus nutiesti nauji pėsčiųjų takai, kurių iki šiol dalyje šių gatvių nebuvo.

Asfaltavimo darbai visoje Lietuvoje vykdomi esant teigiamai oro temperatūrai. Visos pagrindinės Vilniuje esančios asfalto gamyklos planuoja dirbti iki gruodžio 21 d. Priklausomai nuo mišinio specifikos, asfalto danga paprastai klojama pakaitinta iki 130–230 laipsnių temperatūros, vėlyvo rudens laikotarpiu asfaltą tiekiančios gamyklos mišinius pakaitina iki maksimalios ribinės vertės, kad asfalto mišiniai į objektus būtų pristatyti tinkamos temperatūros.

Esant teigiamai oro temperatūrai darbų metu yra laikomasi asfalto klojimo technologijos reikalavimų, nedideli krituliai – nestiprus lietus ar snygis – asfaltavimo darbų kokybei įtakos neturi: karštas asfaltas greitai išgarina nedidelį vandens kiekį. Visuomet tokiems darbams taikomos garantijos, o garantiniu laikotarpiu atsiradę trūkumai šalinami rangovo sąskaita. Mokyklos ir Kovo 11-osios gatvėse gruodį vyksta tik požeminių komunikacijų rekonstravimo bei naujų lietaus tinklų klojimo darbai.

Rangos sutartis yra pasirašyta 12 mėn. Žiemos laikotarpiu, kai nevyks darbai, bus pasirūpinta saugiu ir patogiu pėsčiųjų praėjimu. Šiuo metu Kunigiškių gatvės važiuojamoji dalis yra pravažiuojama: yra dvi perkasos pėsčiųjų take, kur vykdomi dujų vamzdyno rekonstravimo darbai. Rangovas šaltuoju metų periodu perkasas išlygins, kad būtų užtikrintas patogus pėsčiųjų eismas.

Visi eismo ribojimai yra derinami su Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriumi, kurie išduoda eismo ribojimams schemas. Tokios eismo apribojimo schemos buvo išduotos ir šiam objektui“, – tokį A. Visocko komentarą pateikė savivaldybė.

39.jpg

alfalt-logo-skaidrus.png