Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Organizatorių nuotr.
AlfaŠaltinis: ALFA
Į Klaipėdos uostą sugrįžtantis renginys šiemet pristato ir naujovę – laivybos kanale rungsis ir vandens motociklai.
„Jau greitai keliasdešimties milijonų žmonių visame pasaulyje akys ir vėl nukryps į Klaipėdos uostą, kur jau trečią kartą vyks F2 vandens formulių pasaulio čempionatas. Surengti tokias lenktynes, kurių metu vandens formulės laivybos kanalu skrieja apie 200 km/h greičiu, visą parą nesustojančiame uoste – iššūkis, bet šį iššūkį Klaipėdos uostas, čia dirbantys specialistai priima atsakingai ir gerai pasiruošę. Čempionatas sugrįžta jau trečią kartą, tampa tradiciniu renginiu ir tai yra uosto lankstumo ir aukštų darbuotojų kompetencijų įrodymas. Preciziškai rengiasi Klaipėdos uostas ir savo vairavimo įgūdžius bei pavojingus manevrus demonstruosiantys sportininkai, tad klaipėdiečiams ir miesto svečiams belieka mėgautis galimybe profesionalų vandens sportą išvysti iš labai arti“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Pasirengimui – ypatingas dėmesys
Penktadienį prasidėsiančiame čempionate dalyvauti užsiregistravo 22 komandos iš 12 valstybių.
Klaipėdos uosto tikslas – sudaryti patogias ir saugias sąlygas plaukimams: numatyti geriausią trasą, užtikrinti formulių ir čempionato žiūrovų saugumą, suderinti laivybos procesą ir lenktynes.
Klaipėdos uosto kapitono tarnyba, kaip ir ankstesniais metais, iki smulkmenų apgalvojo ir itin detaliai suplanavo uosto gyvenimo ritmą čempionatui rengiantis, jo metu ir paliekant uosto teritoriją.
„Ieškojome ir radome atsakymus į klausimus, susijusius su laivybos saugumu, atplaukiančių laivų grafikais, trasos paruošimu. Dieną prieš lenktynes laukiame atplaukiant 316 m ilgio kruizinio laivo „Mein Schiff 1“, tad ieškojome pasirengimo lenktynėms ir patogios laivo viešnagės galimybių. Nieko nestabdome, deriname viską taip, kad nenukentėtų nė viena sritis ir Klaipėdos uoste sutilptų tiek darbo, tiek pramoginiai procesai“, – apie pasirengimą netrukus prasidėsiančiam renginiui kalbėjo Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.
Smiltynės perkėla čempionato metu veiks įprastai, keltų reisai nebus stabdomi, tačiau nuspręsta plaukti ne įprastiniu reisu tiesiai, o šiek tiek lanku, kad praplaukiančio kelto sukeliamos bangos neturėtų jokio poveikio varžybų trasa lekiančioms formulėms.
Į Klaipėdos uostą varžybų metu įplaukti planuojantys laivai bus įvedami tarp lenktynių plaukimų numatytu laiku, tad kol uoste varžysis formulės, tam tikri laivybos ribojimai bus neišvengiami. Apie tai iš anksto buvo informuoti uosto naudotojai, kad galėtų planuoti savo veiklą.
Rengiantis čempionatui, varžybų data derinta su kariškiais, kurie naudojasi Kruizinių laivų terminalu, atsižvelgta į kruizinių laivų apsilankymų uoste planą, kompanijų DFDS ir „TT-Line“ keltų grafiką. Dėl čempionato pavėlintas „TT-Line“ kompanijos kelto išplaukimas.
Siekiant užtikrinti tiek lenktynininkų, tiek žiūrovų, tiek laivybos saugumą, trasą saugos įvairių tarnybų pajėgos – budės Klaipėdos uosto locmanų kateris, taip pat ir policijos, Lietuvos transporto saugos administracijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pajėgos. Klaipėdos uosto direkcijos Laivų eismo tarnyba, organizatoriai ir apsaugą užtikrinsiantys minėtų įvairių institucijų laivai bus sujungti tiesioginiu bendravimo kanalu, kuris užtikrins greitą ir efektyvią komunikaciją.
Apsaugą užtikrinsiančios pajėgos ties Danės upės žiotimis Šiauriniame rage, Pilies uoste, Kruizinių laivų terminale ir iš abiejų trasos pusių uosto laivybos kanale čempionato plaukimų metu draus pašalinių laivų patekimą į trasos zoną, joje taip pat nebus galima švartuoti ir inkaruoti laivų.
Organizatoriai žada intrigą ir naujovių
Organizatoriai džiaugiasi, kad šiemet tarp dalyvių bus labai greitų ir patyrusių pilotų. Čempionato trasoje bus galima išvysti ir piloto iš Prancūzijos Peter Morin pasirodymą. P. Morin yra patyręs tiek F2, tiek F1 laivų pilotas bei yra tapęs pasaulio prizininku abiejose klasėse.
Lietuvai čempionate atstovaus sportininkai Egidijus Dagilis bei Edgaras Riabko.
E. Riabko rezultatai tarptautinėse F2 varžybose rodo, kad jis – vienas iš šio sporto elito atstovų. 2023 ir 2024 m. vykusiuose pasaulio čempionatuose jis tapo vicečempionu, sidabrą E. Riabko iškovojo ir šiemet birželį Kaune įvykusiame Europos F2 vandens formulių čempionate.
Profesionalams šiemet konkurenciją sudarys iš F4 klasės perėję jauni ir itin greiti naujokai, todėl intrigos varžybose turėtų netrūkti. Anot rengėjų, nuspėti pirmąjį šiųmetį dešimtuką – sudėtinga.
Trečią kartą į Klaipėdos uostą sugrįžtantis čempionatas jau antrus metus vis pateikia naujovių. Šiemet viena tokių – vandens motociklų sporto ir Enduro varžybos „Klaipėda Cup 2025“.
Kaip ir ankstesniais metais, renginys bus nemokamas. Jį bus galima stebėti tiek Kruizinių laivų terminale, tiek kitame krante – persikėlus į Smiltynę.
Uosto akvatorija skriejančių formulių lenktynes stebėti Kruizinių laivų terminale pasirinkusieji galės išvysti ir dalį lenktynių užkulisių – boksai stovės taip, kad bus matyti veiksmas visų komandų palapinių viduje.