PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2017 m. Birželio 25 d. 16:01

Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla dalyvavo Nordplus projekte „Save water, save life“

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


7728

Šiais mokslo metais Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla dalyvavo Nordplus projekte „Save water, save life“.


Foto galerija:

594fb218f3fa8.jpg
594fb219a0b9e.jpg
594fb219b36a0.jpg
594fb21a463a8.jpg
594fb25741f7e.jpg

Atrodo dar visai neseniai buvo rugsėjis ir mes visi plušėjome ruošdamiesi susitikimui su savo draugais latviais iš Meiranu (Lubana apskritis) mokyklos ir estais Kaina (Hiiumaa sala) mokyklos moksleiviais. Dabar jau birželis ir projektas baigėsi... Norime pasidalinti projekto įspūdžiais – netradiciškai ... pristatome jums Dienoraštį, kurį kruopščiai rašėme visus metus, linkime jums tokių pat gerų įspūdžių ir nuoširdžių draugų, kokius sutikome mes.

Projekto koordinatorė Rasa Sidabrienė, anglų k. mokytoja, Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla

Lietuva

STARTAVO PROJEKTAS „SAUGAI VANDENĮ, SAUGAI GYVENIMĄ“ (2016-10-11)

Vakar į pavakarę į mokyklą sugužėjo nemažas būrelis mokinių su tėveliais, kurie su jauduliu laukė atvykstančių svečių iš Latvijos ir Estijos. O jie atvyko kaip planuota – prieš septynias duris pravėrė svečiai iš Latvijos, o netrukus paskui juos atvažiavo ir Estijos mokinukai su mokytojomis. Pirmadienį nuo paryčių mokykla šurmuliavo. Svečius sutartine pasitiko ir pasveikino mokytojos Giedrės paruoštos tautiniais kostiumais pasipuošusios merginos. Skalsos ir sėkmės linkėjome vaišindamiesi anglų kalbos mokytojos Zitos kepta duona. Po iškilmingos dalies mokinukai, spalvotiems saldainiukams padedant, pasidalino į dvi komandas ir patraukė į dirbtuvėles, kurioms vadovavo dailės mokytoja Romualda ir anglų mokytoja Rasa. Čia pasigaminome skiriamuosius projekto dalyvio ženklus – vardines korteles, karpėme ir klijavome vandens gyvius - žuvis, vėžlius, aštuonkojus - mūsų draugystės akvariumui, kuris papuošė mokyklos fojė.
Po pietų visų laukė ekskursija. Sužinojome, kodėl Šiaulius Šiauliais vadiname, kokia laiko ir laikrodžių paslaptis miesto architektūroje slypi. Vakarą užbaigėme aplankydami geležinę lapę, labirintą, pasitreniravę lauko treniruokliais, rimties minutei nuvykome į Kryžių kalną...
Tokia tai turininga ir turtinga įspūdžiais pirmoji projekto diena. Rytoj laukia nauja diena ir naujos kelionės...

ANTROJI PROJEKTO DIENA (2016-10-12)

Netruko prabėgti antroji projekto „Saugai vandenį, saugai gyvenimą“diena. Ši diena, kaip niekas geriau, savo turiniu atitiko projekto pavadinimą, nes mes, kartu su biologijos mokytoja Virginija, keliavome po Birutės vandenvietę, domėjomės iš kur vanduo atiteka į šiauliečių (ir ginkūniečių taip pat) namus. Sužinojome, kad giluminiai vandens gręžiniai yra iki 200 metrų gylio, kad viso proceso metu vanduo nekontaktuoja su oru – visas paruošimas vartojimui vyksta vamzdžių ir rezervuarų viduje, kad vanduo yra nuolat„judantis“ t.y. jei per dieną išgaunama iki 200 m3 vandens, tai atiduodama vartojimui 400 m3, o naktį atvirkščiai – išgaunama 400 m3, o atiduodama 200 m3 vandens. Pažintį vainikavo vandens ragavimas – skanaus ir vėsaus vandens šlakelis, padėjo geriau suprasti, kokiotyrumo ir vėsos yra vartojimui paruoštas vanduo. Sužinoję, kaip vanduo atkeliauja, suskubome išsiaiškinti, kur jis „pabėga“, palikęs mūsų namus. Nuvykus į Aukštrakių nuotekų valymo vietovę, mus pasitiko „kvapas“– vieniems pasirodęs ypač nemalonus, kitiems pakenčiamas. Bekeliaujant nuo vieno įrenginio prie kito, keitėsi mūsų požiūris ne tik į „kvapą“, bet ir į atliekamo darbo svarbą. Kiek visokių etapų į švarų gyvenimą prabėga nuotekų vanduo, kokius valymo „stoteles“ turi įveikti, kad vėl galėtų keliauti į mūsų upes ir jūras... Įspūdžiai nespėjo dar gerai susigulėti, kai geografijos mokytoja Vilma pateikė mokiniams staigmeną – susitikimą su olimpinio čempiono Aurimo Lanko tėveliu ir treneriu. Mus nustebino treniruočių intensyvumas, sportininko ištvermės ir atkaklumo reikalaujantis darbas. Visiems buvo įdomu išgirsti tėčio prisiminimus iš Aurimo vaikystės. Linksmai nusiteikę, nors ir kiek sužvarbę, grįžome į mokyklą, kur kūno kultūros mokytojas Albinas visiems padėjo ne tik greitai atstatyti sustingusius sąnarius, bet ir gerokai juos pralamdė. Atsisveikindami mokiniai buvo sužavėti ne tik mokytojo užduotimis bet ir juo pačiu. Mokykla nebūtų mokykla, jei joje nebūtų užduodama mokinių taip „mylimų“ namų darbų. Taip nutiko ir šiandien. Pertraukėlės tarp fizinių pratimų metu vaikai pažiūrėjo keletą filmukų apie lankytas anksčiau vietas, pakartojo vandens saugojimo svarbą ir pradėjo galvoti apie rytojaus užduotį, o kokia ji bus – sužinosite rytoj...

TREČIOJI PROJEKTO DIENA (2016-10-13)

Štai ir prabėgo trečioji projekto „Save water, save life“ diena. Šiandien pusdienį praleidome Naisiuose, grožėdamiesi Šiaurės Lietuvos kultūros centru, jo nepakartojamais skulptūrų ansambliais ir muziejais po atviru dangumi... Grįžus į mokyklą, mokiniai pasidalino į dvi grupes ir su mokytojomis Asta P. ir Rasa S. rengė projekto medžiagą – mokytoja Asta padėjo mokiniams kurti trikalbį Powerpoint žodyną, o su mokytoja Rasa pakartojo jau turimas žinias ir atliko ne vieną užduotį anglų kalba – spalvino, sprendė kryžiažodžius, kūrė taisykles, kaip saugoti vandenį. Visas užduotis susegėme ir gavome vieną rinkinį, kuri pavadinome „Troškuliuko nuotykai“. Įdomu buvo dar ir todėl, kad užduotis mokiniai atliko ne tik popieriuje, bet ir interaktyvioje lentoje – kai kuriems svečiams tai buvo naujiena ir pradžioje buvo kiek nedrąsu. Čia „sublizgėjo“ mūsų mokinukai, kurie tokias užduotis labai mėgsta ir su malonumu sprendžia. Mokiniai buvo supažindinti su internetine programa PowToon ir galimybe įdomiai ir nesudėtingai kurti trumpus animuotus filmukus. Po rimtų darbu kompiuterių klasėse visi patraukėme į laisvalaikio ir pramogų centrą – Ledo arena laukė mūsų... Vieni buvo drąsesni už kitus, treti geriau laikė pusiausvyrą ir pagavo mažiau „zuikių“, tačiau kaip ten bebuvo – pasilinksmino ir pasportavo visi...

BAIGĖSI PROJEKTO „SAVE WATER, SAVE LIFE“ PARTNERIŲ VIEŠNAGĖ (2016-10-18)

Netruko prabėgti visa savaitė, kupina veiklos ir įspūdžių. Penktadienį pradėjome draugystės palinkėjimais, piešdami savo rankas ir užrašydami mintis angliškai, juk ši – jau paskutinė „darbinė“ projekto diena... Netrukus patraukėme į baseiną „Delfinas“, kur turiningai praleidome net 2 geras valandas. Susipažinome su plaukimo trenerio specialybe, kai kurie mokėmės plaukti, kai kas – tobulinome plaukimo įgūdžius. Po pietų laukė dar vienas išlandymas – grupėmis – atskirai latviai ir estai – kepėme su mokytoja Roma sausainius savo forma panašius į žvaigždutes – juk galima rasti ne tik danguje, bet ir jūros dugne, o vanduo mums ir svarbiausias šio projekto metu. Jų paskanavome baigiamosios šventės metu. Vakare visi kartu – projekto dalyviai ir klasės draugai, mokytojai ir tėveliai, susirinkome baigiamajai šventei. Į mokyklą tėveliai atskubėjo nešini gardžiausiais lietuvių tautiniais patiekalais, nuo kurių lūžo stalai. Mokytojos Giedrė ir Nijolė paruošė įspūdingus numerius – mokiniai pasipuošę tautiniais drabužiais atliko lietuvių liaudies dainas ir šokius, negana to – ne tik patys šoko, bet visus susirinkusius išmokė – trypėm, siutom, davėm garo, žandais raudonais tik prakaitą braukėm... Nuo mūsų neatsiliko ir mūsų svečiai – latviai pristatė dvi savo dainas ir du šokius, kuriuos atliko pasipuošę latvių tautiniais kostiumais. Estai nustebino gražiomis dainomis – sutartinėmis ir mokinių atliktais muzikiniais kūriniais – skambino gitara ir kanklėmis. Mokytoja Rasa pristatė projekto metu neveiktus darbus, ekrane keitėsi nuotraukų vaizdai iš mokinių patirtų įspūdžių. Tarp visų tų linksmybių buvo ir jaudulio pilnų padėkos žodžių - tiek iš mūsų, tiek iš svečių pusės. Mokyklos Direktorė D. Jagminienė įteikė svečiams į kelionę po šakotį ir Saulės miesto simbolį – saulutę. Po visų šokių ir kalbų, visi vaišinosi tėvelių surengtomis vaišėmis. Po šventės vyko diskoteka, o po to mūsų draugai iš Latvijos iškeliavo namo. Draugus iš Estijos išlydėjome šeštadienį ryte. Išsiskyrimo akimirką išvykstančių ir palydinčių akyse sužvilgo ašarėlės – tai tikras įrodymas, kad draugystė užsimezgė, kad ji tęsis ir neužilgo – jau balandį, keliausime mes į Latviją, o birželį – patrauksim į Estiją...

Latvija

PROJEKTAS "SAVE WATER, SAVE LIFE" (2017-04-21)

Balandžio 18 d. 10 Ginkūnų mokyklos mokinių (penktokas Adas, šeštokės Manta ir Gabija, septintokai Pijus, Žygimantas ir Paulė, devintokai Augustė, Giedrė, Ramunė ir Visvaldas) bei 3 mokytojos (R.Sidabrienė, V.Motuzienė, R.Ruškienė) visą dieną mokėsi kitoje mokykloje - Meiranu Kalpaka patatskola. Šios mokyklos draugiška bendruomenė mus ir svečius iš Estijos svetingai priėmė projekto „Saugai vandenį, saugai gyvenimą" veikloms įgyvendinti. Diena prasidėjo mokyklų prisistatymais, susipažinimo žaidimais, kūrybinėmis dirbtuvėlėmis. Na, o po pietų - bandymai ir eksperimentai! Visiems labai patiko svečių iš Zinatkares centrs ZINNO demonstruoti "stebuklai" su sausuoju ledu, pamokos apie vandens filtravimą bei savos raketos konstravimą. O vėliau dar įdomiau - šerkšno gaminimas, žaidimai su muilo burbulais, vandens gyvių stebėjimas pro mikroskopą, testai apie vandenį ir dar daug linksmų ir netikėtų užduočių. Mūsų pamokos šiandien tęsėsi nuo 9 ryto iki 9 vakaro! Išsiskirstėme pavargę, tačiau kupini gerų emocijų ir daug ko išmokę.

ANTROJI DIENA (2017-04-24)

Antradienį tyrinėjome vandenį ir eksperimentavome mokykloje, o trečiadienį apie vandenį mokėmės netradicinėse aplinkose. Tądien kėlėmės anksti ir jau 7 ryto išvykome į kelionę, kurios tikslas – antras pagal dydį Latvijos miestas Daugpilis. Pakeliui prie Dauguvos upės aplankėme Pliavinių hidroelektrinę, kuri yra didžiausia elektros energijos gamintoja Latvijoje bei galingiausia visose Baltijos valstybėse. Išgirdome išsamų pasakojimą apie hidroelektrinės veikimo principą, turbinas ir generatorius, apžiūrėjome muziejų, betoninę užtvanką bei 10 hidrogeneratorių. Pamokoje sužinojome hidroelektrinių privalumus (gaminama elektros energija yra pigesnė už gaminamą šiluminėse elektrinėse, vanduo yra atsinaujinantysis energijos šaltinis, elektros gamyba neteršia aplinkos) ir supratome apie vandens naudą. Antrą valandą po pietų pasiekėme Daugpilį ir apsilankėme universiteto laboratorijose. Ekskursijos metu studentai ir darbuotojai papasakojo, kokie moksliniai tyrimai ir eksperimentai atliekami genetikos ir biotechnologijos, lazerinių technologijų laboratorijose. Tačiau įdomiausia pamoka buvo akvakultūros (vandens organizmų, tokių kaip žuvys, moliuskai, vėžiagyviai ir vandens augalai) tyrimų laboratorijoje. Vėliau pavaikščiojome ir apžiūrėjome Daugpilio miestą ir grįžome į Meirani, kuris tą savaitę mums buvo tapęs svetingais namais.

TREČIOJI DIENA (2017-04-26)

Ketvirtadienį prisimemame ne tik kaip pačią šilčiausią, bet kaip ir pačią aktyviausią projektinės savaitės dieną. Iš ryto aplankėme paukštininkystės ūkį „Rozas". Šeimininkai – latvių šeima – išsamiai papasakojo apie savo augintinius: stručius, kalakutus, antis, žąsis, povus, fazanus, putpeles, vištas. Įdomu buvo palyginti visų jų kiaušinius (ar žinote, kad emu kiaušinis yra tamsiai žalios spalvos?!) bei paragauti putpelių kiaušinukų (virtų ir evirtų ). Atsisveikinę su ūkininkais skubėjome į koncertą kultūros centro salėje. Klausėmės latviškų dainų apie upes, jūrą, grožėjomės latvių atliekamais linksmais šokiais, dainavome dainą angliškai, estiškai, latviškai ir lietuviškai, grojome skudučiais ir pašokome „Grečenikę". Po pietų keliavome į turizmo ir poilsio centrą „Ezernieki". Ten savo kojų ir proto miklumą bei komunikacinius įgūdžius lavinome komandinėse orientacinėse varžybose ir įdomiose sportinėse estafetėse. Vakare mokiniai linksminosi piratų vakarėlyje, o mokytojai aplankė Latvijos tautos didvyrio, pirmojo šalies karinių pajėgų vado Oskaro Kalpako (jo vardu pavadinta mokykla, kurioje svečiavomės) gimtinę.

KETVIRTOJI DIENA (2017-05-02)

Tą dieną keliavome po Lubanos apskritį. Joje telkšo didžiausias Latvijoje Lubano ežeras, aplink kurį plečiasi Lubano pelkių kompleksas (513,51 kv. km dydžio teritorija). 23% teritorijos užima vandenys (ežerai ir upės), o dar 23% – pelkės. Tai unikali vieta ne tik Latvijoje, bet ir tarptautiniu atžvilgiu – čia registruotos 225 paukščių rūšys, 51 iš jų įrašyta į Latvijos raudonąją knygą, 23 žinduolių veislės, ežeruose ir upėse gyvena 20 rūšių žuvys. Kadangi mūsų projektas apie vandenį, tai mes būtinai turėjome aplankyti šias ypatingas vietas. Nors oras nedžiugino, bet iš pat ryto leidomės į pirmąją ekskursiją pažintiniu gamtos taku (kurio ilgis 800 m) pelkėje prie Teirumniku ežero. Keliaudami mediniais pėsčiųjų tiltais stebėjome tipišką pelkės kraštovaizdį. Vėliau vykome į draustinio informacinį centrą, kurio darbuotojos pravedė mums edukacinius užsiėmimus apie vandens paukščius ir vandens užterštumą.

Antroji ekskursija – po Lubanos miestą. Didelį įspūdį paliko neįprasto išdėstymo (jungianti dvi bažnyčias) Liuteronų bažnyčia, amatininkų centre gėrėjomės Vidžemės krašto liaudies meistrų darbais, o Lubanos apskrities turizmo ir paveldo centre virtualioje ekskursijoje pamatėme, kuo dar garsus šis Latvijos kraštas. Gaila, kad dėl blogų oro sąlygų negalėjome paplaukioti kanojomis, pašaudyti iš lanko, pamėtyti ieties akmens amžiaus gyvenvietėje. Bet vykome į ne mažiau įdomią ekskursiją – į medelyną „Podini“, kuris yra vienas iš trijų didžiausių Latvijoje ir vienas iš moderniausių daigynų Baltijos šalyse. Sužinojome, kad gamybos procese vienu metu yra apie 20 milijonų augalų (daigų, sodinukų)! Apžiūrėjome daigynus, šiltnamius, automatizuotas gamybos linijas, šaldytuvus. Grįžę į mokyklą, apibendrinome projekto savaitės veiklas, žaidėme nuotaikingus žaidimus ir ... ilgai atsisveikinome. Labai neliūdėjome, jug kitas susitikimas Estijoje Hiumo saloje jau gegužės 28 dieną!

Estija

Sekmadienį (gegužės 28 d.) mokyklos direktorė, anglų kalbos mokytoja Rasa ir 10 mokinių: penktokas Danas, šeštokai Arnas ir Tadas, septintokai Pijus ir Žygimantas, aštuntokė Monika, devintokės Augustė, Ramunė, Giedrė, Greta, išvyko į Hiuma salą Estijoje. Ten visą savaitę jie vykdo projekto „Save water, save life“ veiklas kartu su estais ir latviais.

PIRMOJI DIENA. (2017-05-28)

Kelionė per Latviją ir Estiją, kėlimasis keltu į Hiuma salą, įsikūrimas estų šeimose.

ANTROJI DIENA. (2017-05-29)

Lankėmės Kaina mokykloje, miestelio sporto centre ir vykome į kaimyninį miestelį ir pakeliui matėme stebuklingą akmenų kalvą bei velnio pamestą akmenį. Jaunimo kultūros centre gaminome paveikslus iš stiklo, o keramikos dirbtuvėse - lipdėme nacionalinę žuvį plekšnę. Viena pagrindinė ir viena profesinė mokykla, įsikūrusios senuose grafų rūmuose sužavėjo savo istorija, architektūra ir savitu koloritu. Lankėmės pajūry, kur supomės supynėse ir atgaivinome kojas jūroje... Buvo smagu visiems

TREČIA DIENA. (2017-05-30).

Rytą pradėjome gamtoje stebėdami paukščius ir vaikščiodami Paukščių stebėjimo centre. Po to - vilnos apdirbimo fabrikas. Dar šiandien lankėmės Palate Gamtos moksliniame centre. Pirmoji pamoka - gamtiniai tyrimai. Mokėmės atpažinti tvenkinio gyventojus vabaliukus ir lervas. Įvairių augalų ląsteles stebėjome per mikroskopą. Tyrėme vietos žuvų žvynus, žiaunas ir pelekus. Lankėmės istorinėje sodyboje su senoviniais pastatais ir rakandais. Nepatikėsite, bet net skalbimo mašinas estės turėjo....Vakare planuose baseinas. Dar viena turininga diena.

KETVIRTOJI PROJEKTO DIENA (2017-05-31)

Nepaisant pajūrio vėsos, ši diena buvo pilna naujų ir nepakartojamų įspūdžių. Pirmąją dienos dalį vaikščiojome šiaurinės salos dalies miške, kuriame įsikūręs militaristinis muziejus. Sovietinės kariuomenės palikimas - bunkeriai, pabūklai ir kita karinė technika - kėlė nemalonų šiurpulį. Puikus gidas parodė, ką gali slėpti miškas. Po pietų mums atsivėrė vėl kitoks pajūrio vaizdas, šį kartą primenantis negyvenamą salą. Jame radome puikios medžiagos savo kūrybiniams darbeliams, kuriuos darėme Ristna gamtos centre. Jame pasitikrinome ir biologijos žinias, testas nebuvo lengvas:) Šiame centre pamatėme ir ką grąžina jūra. Deja, sunku buvo patikėti, kaip mes jos nemylim ir teršiam. Padarėme išvadas:) Juk "saugai vandenį, saugai gyvybę"!

PENKTOJI DIENA (2017-06-01)

Diena Estijoje prasidėjo apsiniaukusiu dangumi ir lengvu lietučiu. Iš mokyklos patraukėme į dar vieną gamtos mokslo centrą, kuriame susipažinome su geologija saloje. Mokėmės atskirti akmenis ir kūrėme knygeles, kurias patys ir iliustravome. Sužinojome, kad akmuo estiškai yra "kivi". Tuo pažintis su akmeniu nesibaigė. Antroji pamoka - tapyba ant akmens. Visi, pasiraitoję rankoves, pasinėrėme į kūrybą. Kelionė tęsėsi pažintimi su geruoju milžinu Leiger, kuris padėjo salos gyventojams iš vienos salos patekti į kitą. Po to užsukome į Lietuvai nebūdingą pajūrio krantą, kuris visas padengtas įvairiais akmenimis. Ėjome siauru pusiasalio ruožu, iš abiejų pusių plakami stipraus vėjo. Stebėjome gamtą ir aplankėme Soru uostą, iš kurio artimiausias kelias į Saremo salą. Jaunimo centras visus sužavėjo savo išvaizda ir veiklos įvairove. Ne vienas pagalvojom - kad taip mums tokį...

PASKUTINĘ DIENĄ(2017-06-02) projekto "Save water, save life" dalyviai praleido tradiciškai t.y. šaltam ir stipriam vėjui pučiant ir saulytei slepiantis už debesų. Susirinkus ryte, visų šalių moksleiviai patraukė į sporto salę, kur pradėjo draugiškas estafečių varžybas. Mėtė krepšinio kamuolį, spyrė futbolo kamuolį į taikinį ir pan. Po to visi į stadioną, kur sukome lankus, šokinėjome per virvutę ir bėgiojome estafetes. Nors ir trukdė vėjas, bet gerai nuotaikai ir vaikų energijai tai ne kliūtis. Pasistiprinus, iškeliavome į Kardlą - mažąją Hiiumaa sostinę, kur vyko jaunimo festivalis. Netikėtai pasitaikė galimybė sudalyvauti inscenizuotoje automobilio avarijoje - išbandėme automobilio diržų poveikį avarijos metu ir patyrėme, ką reiškia išsivaduoti iš apsivertusio automobilio. Po to vėl stiprinomės picomis ir apsirūpinome arteziniu vandeniu, kuris veržiasi iš salos požeminių telkinių. Baigėsi edukacijos ir pramogos. Paskutinis vakaras su draugais tikrai paliks kiekvieno širdyje ir atmintyje.