Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių rajono savivaldybės Ginkūnų seniūnijoje intensyviai vyksta transporto tinklo gerinimo darbai net keliose seniūnijos vietose: atnaujintas Šapnagių kelias, viena sankryža jau rekonstruojama – vyksta intensyvūs darbai, o kitos rekonstrukcijai yra parengtas projektas.
Ką tik baigti kelio, jungiančio Šapnagių kaimą su Žeimių kaimu, atnaujinimo darbai. Buvo sutvarkyta dvejų kilometrų žvyro kelio atkarpa – atlikti skaldavimo, greideriavimo, šalikelių tvarkymo darbai.
Kaip informavo Ginkūnų seniūnijos seniūnė Vilija Kvasienė, situacija šiame kelyje yra sudėtinga: kelyje Šiauliai – Pakruojis – Pasvalys rekonstruojama sankryža įrengiant eismo žiedą, todėl dalis transporto pasirenka būtent šį žvyrkelį.
„Akivaizdžiai pasimatė, kad šiame kelyje yra didelė transporto apkrova – kartais prie rekonstruojamos sankryžos stovi net 500 metrų nusitęsusi autotransporto priemonių eilė. Aišku, žmonės neiškenčia ir važiuoja aplinkiniu kaimo keliu, nors yra kelio ženklai draudžiantys sunkiasvorių transporto priemonių eismą,“ – sakė Ginkūnų seniūnijos seniūnė Vilija Kvasienė. Jos teigimu, kai bus sutvarkyta minėta sankryža, šis kaimo kelias bus laisvesnis ir nebus gadinamas sunkiasvorio transporto.
Ginkūnų gyventojai mato dar vieną transporto tinklo problemą – krašto kelio Nr. 150 (Aušros g. ir Žeimių g. trasa) ir Ginkūnų kaimo Švedės g. ir Rasos g. keturšalę sankryžą. Ši, šalia Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos esanti sankryža yra nesaugi mokiniams, einatiems į mokyklą.
Šiaulių rajono savivaldybės vadovai dėjo dideles pastangas, kad ši Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausanti sankryža būtų saugiai ir tinkamai įrengta. Seimo narės Rimos Baškienės, Šiaulių rajono savivaldybės mero Antano Bezaro pastangomis Ginkūnuose lankėsi susisiekimo ministerijos atstovai, tuometis ministras, taip pat VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai ir pavyko įrodyti, kad šį valstybinės reikšmės krašto kelią būtina sutvarkyti.
Lietuvos automobilių kelių direkcija parengė šio kelio, einančio per Ginkūnus, sutvarkymo projektą, kuris neseniai jau buvo pristatytas išplėstinėje seniūnaičių sueigoje. Projekte numatyta esamą krašto kelio Nr. 150 (Aušros g. ir Žeimių g. trasa) ir Ginkūnų kaimo Švedės g. ir Rasos g. keturšalę sankryžą sutvarkyti, įrengiant mažąją žiedinę sankryžą. Vidinio žiedo skersmuo – 8,0 m. Vidinio žiedo užvažiuojamosios dalies plotis – 3,0 m. Vidinis užvažiuojamas žiedas įrengiamas iš 15 pilkos spalvos granitinių trinkelių (lygaus paviršiaus) dangos. Projektuojama vienos eismo juostos mažoji žiedinė sankryža. Eismo juostos plotis – 6,0 m, su užvažiuojamąja dalimi – 9,0 m. Žiedo važiuojamoji dalis įrengiama iš asfalto dangos konstrukcijos.
Krašto kelyje Nr. 150 (Aušros g. ir Žeimių g.) žiedinės sankryžos zonoje projektuojamos 15,0 m ilgio ir 2,5 m pločio skiriamosios salelės su 4,0 m pločio pėsčiųjų perėjomis. Danga įrengiama iš pilkos spalvos betoninių trinkelių dangos konstrukcijos.
Žiedinės sankryžos visose pusėse projektuojami pėsčiųjų-dviračių takai. Taip pat takas projektuojamas Aušros g. iki naujai įrengiamos autobusų sustojimo aikštelės bei Žeimių g. iki esamos pėsčiųjų perėjos ties PK 10+70. Takai sujungiami su esamais šaligatviais. Takai projektuojami 2,5 m pločio iš pilkos spalvos betoninių plytelių dangos. Takai pritaikyti žmonių su negalia judėjimo reikmėms.
Nagrinėjamos sankryžos zonoje išsidėsčiusios dvi autobusų sustojimo aikštelės. Žeimių gatvės pietrytinėje pusėje esanti galinė autobusų aikštelė, kuri yra intensyviai naudojama tiek Šiaulių miesto, tiek priemiestinio viešojo transporto, yra tvarkoma esamose ribose. Numatoma atnaujinti įvažiavimą ir išvažiavimą iš aikštelės horizontaliuoju dangos ženklinimu, sutvarkomi šaligatviai, keleivių laukimo peronas. Žeimių g. šiaurės rytinėje pusėje atlankoje esanti autobusų sustojimo aikštelė perkeliama į Aušros g. prie mokyklos teritorijos. Naujai projektuojamoje autobusų stovėjimo aikštelėje numatomas suoliukas su šiukšliadėže, galinė autobusų stotelėje numatoma nauja keleivių laukimo stoginė su integruotu suoliuku.
Taip pat numatoma apšviesti žiedinę sankryžą bei sankryžos pėsčiųjų perėjas kryptiniu apšvietimu. Pėsčiųjų perėjos Aušros g. ir Žeimių g. gatvėse jau turi kryptinį apšvietimą.
Projektuotojams gyventojai turėjo pastabų, pasiūlymų, paklausimų, o šie žadėjo atsižvelgti į pateiktas pastabas.