Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Ginkūniškiai siūlė dalį sunkvežimių nukreipti į Šiaulius. „Mes bendradarbiaujame su rajono savivaldybe ir galime patikrinti bet kurią idėją. Esame atviri“, – pasiūlymą komentavo A. Bartulis. (Etaplius.lt archyvo nuotr.)
Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt
Ginkūnuose apsilankęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius bei naujai išrinktas Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius išgirdo vietinių žmonių problemas. Didžiausia jų – eismu perkrauta centrinė gyvenvietės dalis. Dalį eismo siūlyta „perduoti“ Šiauliams.
Vienas iš aštuoniolikos
Per Ginkūnų gyvenvietę eina valstybinės reikšmės kelias Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys. Kaip ministrui pasakojo ginkūniškiai, keliu nuolatos važiuoja sunkusis transportas, žmonės kenčia nuo triukšmo, dulkių bei dūmų. Vietiniai gyventojai baiminasi ir dėl saugumo – šalia kelio stovi Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla, sunkvežimiai veža naftos produktus, įvairias chemines medžiagas – o jeigu įvyktų avarija?
Nuo 2014 m. kalbama apie Šiaulių šiaurinį aplinkkelį, kuris išspręstų didžiąją ginkūniškių problemą. 2016–2017 m. aplinkkeliui netgi buvo išpirkta 87 ha žemių, tačiau tuo darbai ir baigėsi.
Ginkūnuose viešėjęs susisiekimo ministras vietinių gyventojų nenudžiugino ir teigė, kad aplinkkelio dar teks palaukti. „Turiu būti su jumis atviras. Tokių susitikimų turėjau ne vieną ir visur yra analogiškų problemų. Lietuvoje yra numatyti 18 panašaus pobūdžio aplinkkelių, jie planuojami nuo 2033 m. Vadinasi, kažkuris iš tų 18 aplinkkelių tais metais galėtų pajudėti“, – sakė J. Narkevičius.
Ministras išgirdo ir gyventojų prašymą: kuo skubiau įrengti tik nedidelę dalį – 2,5 km – numatyto aplinkkelio ruožo. „Ministrai keičiasi, o mes gyvename – galime ir nebesulaukti, kol Ginkūnuose galės saugiai vaikščioti vaikai. Mums reikia tik nedidelės atkarpėlės – nuo Kryžių kalno Pakruojo link, kad būtų nukreiptas sunkusis transportas. Na, ar negali valstybė išasfaltuoti 2,5 km?“ – klausė susitikime dalyvavęs ginkūniškis.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas R. Lipkevičius skaičiavo, kad 2,5 km atkarpa valstybei galėtų atsieiti apie 10 mln. Eur. Prieš tai dar reikėtų paruošti techninį projektą, tai užtruktų 8–9 mėn. Vis tik ir R. Lipkevičius, ir J. Narkevičius sutiko – galimybė įrengti aplinkkelio atkarpą yra, ji bus svarstoma.
Pirmadieniais – per Šiaulius, antradieniais – per Ginkūnus
Ginkūniškiai taip pat siūlė imtis papildomų priemonių, kurios sumažintų eismą, belaukiant aplinkkelio. Pavyzdžiui, apmokestinti kelią arba dalį sunkvežimių nukreipti į Šiaulius.
„Dabar Šiauliai užsidėję ženklus ir transportas nevažiuoja per miestą, važiuoja per Ginkūnus. Gal būtų galima tartis su miesto vadovais, kad tam tikromis dienomis eismas būtų organizuojamas per Šiaulius, kitomis – per mus“, – siūlė susitikimo dalyvis.
Šiaulių miesto administracijos direktorius A. Bartulis tokią idėją vertina atsargiai: mano, kad vairuotojams būtų sudėtinga orientuotis, daugėtų pažeidimų, baudų, o kartu ir susierzinimo.
„Srautas toks didelis, kad vairuotojams būtų tikrai sunku atsekti: šiandien pirmadienis, galiu važiuoti čia, šiandien antradienis – negaliu važiuoti ten. Bet mes bendradarbiaujame su rajono savivaldybe ir galime patikrinti bet kurią idėją. Esame atviri“, – komentavo savivaldybės administracijos vadovas.