Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Verslininko Igorio Udovickio valdomos bendrovės „Gargždų geležinkelio“ ir Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ginče dėl įmonei nesuteiktų geležinkelių pajėgumų Lietuvos teismas lauks Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) prejudicinio sprendimo.
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) teisėjų kolegija, siekdama išsklaidyti kilusias abejones, penktadienį nutarė kreiptis į ESTT dėl 2012 metų direktyvos, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė, išaiškinimo, pranešė teismas.
Byloje keliami procedūros, pagal kurią skirstomi geležinkelių pajėgumai, taip pat taisyklių, pagal kurias prioritetas dėl perpildytų ruožų skiriamas konkrečioms įmonėms, taikymo klausimai.
Anot „Gargždų geležinkelio“, dabar taisyklės palankios tik nacionaliniam vežėjui „Lietuvos geležinkeliams“ ar jo antrinėms įmonėms.
Bylos nagrinėjimas sustabdytas, kol bus gautas ESTT sprendimas.
Vilniaus apygardos administracinis teismas pernai spalį „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl įmonei nesuteiktų pajėgumų 2019-2020 metams atmetė, todėl ji sprendimą apskundė LVAT. Ji skundė ir ankstesnius LTSA bei Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) spendimus, tačiau teismai nebuvo palankūs įmonei.
„Gargždų geležinkelis“ norėjo gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos. Įmonė teismams tvirtino, kad vertinant jos paraišką „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė skaidrumo principus ir diskriminavo įmonę, todėl ji negalėjo lygiateisiškai dalyvauti pajėgumų skirstyme.
Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) yra nutaręs, kad dėl riboto kai kurių ruožų pralaidumo pajėgumai buvo suteikti įmonėms, planuojančioms vežti daugiau krovinių ir turinčioms prioritetą vežant keleivius.
„Gargždų geležinkelio“ prašomi pajėgumai ruožuose Radviliškis-Pagėgiai (tarpstotyje Viduklė–Tauragė), Kaišiadorys–Radviliškis (tarpstotyje Livintai–Gaižiūnai) ir Kužiai–Klaipėda (tarpstotyje Plungė–Šateikiai) ir negalėjo būti skirti, nes to nenumato prioriteto taisyklė, pagal kurią pajėgumai turėjo būti ir buvo skirti kitai geležinkelio įmonei“, – rašoma vienoje iš VAAT nutarčių.
„Gargždų geležinkelis“ 2020 metų vasarį pateikė skundą Europos Komisijai dėl neva neteisėtos valstybės pagalbos „Lietuvos geležinkeliams“ ir jų antrinei krovinių vežimo įmonei „LG Cargo“.
EK pradėjo pažeidimo procedūrą prieš Lietuvą dėl galimai netinkamo direktyvos dėl bendros Europos geležinkelių erdvės perkėlimo.
BNS