Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Goda VileikytėŠaltinis: BNS
Teisėjų kolegija birželio 20 dieną panaikino Vilniaus apygardos teismo pernai rugsėjo 22 dienos sprendimo dalį, kuria teismas atmetė kitos konkurso dalyvės – Čekijos įmonės „TollNet“ prašymą panaikinti pasiūlymų eilę ir ją sudaryti iš naujo.
„Byla dėl ieškovės („TollNet“ – BNS) ieškinio perduodama nagrinėti iš naujo pirmosios instancijos teismui, kadangi neatskleista bylos esmė, o išnagrinėjus reikalavimą pirmą kartą apeliacinės instancijos teisme būtų apribota teisė į apeliaciją“, – nusprendė Apeliacinis teismas.
„TollNet“ teismams teigė, kad „ProIT“ pateikė klaidinančią informaciją apie dalyvavimą kuriant panašias sistemas užsienio valstybėse, o pirmos instancijos teismas nutarė, kad ši informacija nėra klaidinanti.
„TollNet“ taip pat teigė, kad „Via Lietuva“ su „ProIT“ negali pasirašyti sutarties, nes pastaroji įtraukta į nepatikimų tiekėjų sąrašą, o sutartis su ja keltų grėsmę nacionaliniam saugumui.
Tačiau pernai rugsėjį apygardos teismas nutarė, kad „TollNet“ praleido terminą šioms pretenzijoms pareikšti.
„Vilniaus apygardos teismas neatskleidė bylos esmės, nes netyrė ir nevertino, ar trečiojo asmens („ProIT“ – BNS) pateikta pirkimo laimėtojo nustatymui esminę reikšmę turinti informacija atitinka tikrovę“, – teismui teigė „TollNet“.
Tuo metu „Via Lietuva“ nurodė, jog apygardos teismas argumentus įvertino teisingai – „TollNet“ praleido terminą apskųsti „Via Lietuvos“ 2023 metų balandžio 14 dienos sprendimą.
Apeliacinis teismas bylą nagrinėjo iš naujo gegužę tai daryti jį įpareigojus Lietuvos Aukščiausiajam Teismui (LAT) – šis panaikino žemesnės instancijos teismo 2023 metų gruodžio 21 dienos nutarties dalį, kuria pastarasis atmetė „TollNet“ prašymą.
Tuomet „Via Lietuva“ paskelbė nusprendusi nuomotis jau sukurtą sistemą – dėl to inicijuota vieša rinkos konsultacija. Ją baigus įmonė skelbs konkursą, kurio laimėtojas nuomotų jau sukurtą produktą. Taip, anot įmonės, būtų sutaupyta laiko, o rangovė nebūtų įpareigota tapti sistemos eksperte – kaupti ir išlaikyti kompetencijas, valdyti rizikas.
„Išanalizavusi teisminių ginčų metu įvykusius rinkos pasikeitimus, atlikusi konsultacijas su kitomis e. tolling sistemą naudojančiomis Europos šalimis ir siekdama jau kelerius metus stringantį projektą įgyvendinti, „Via Lietuva“ imasi kitų projekto įgyvendinimo alternatyvų. Viena jų – nebekurti naujos sistemos, o jau sukurtą sistemą pritaikyti šalies poreikiams“, – gegužę skelbė įmonė.
Dėl teisinio ginčo „Via Lietuva“ 2023 metų rudenį paprašė iki 2025 metų liepos atidėti e. tollingo diegimą. Vyriausybė tokį prašymą palaikė, tačiau Seimas 2023 metų gruodį leido sistemos veiklos pradžią atidėti tik iki 2025-ųjų sausio.
Teismams užtrukus Vyriausybė neseniai pasiūlė sistemos veiklos pradžią atidėti dar pusmečiui – iki 2025-ųjų liepos. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimai dar bus svarstomi Seime.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą planuojama surinkti per 110 mln. eurų.