Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Inga DaukšienėŠaltinis: Etaplius.lt
Gimtąja kalba bendraujame kiekvieną dieną, tačiau kažin ar dažnas susimąsto, kokia unikali, sena ir brangintina yra lietuvių kalba. Svarbu, kad jaunas žmogus suvoktų, ką reiškia gimtoji kalba žmogui, prisimintų, kaip protėviai ją saugojo, dar kartą įvertintų lietuviško rašto, knygos svarbą, tad vasario 15 d. ŠU gimnazijoje organizuota ugdymo diena „Gimtosios kalbos diena“. Gimnazistai dalyvavo įvairiose netradicinėse veiklose bibliotekose, žiūrėjo ir aptarinėjo filmus, dalyvavo viktorinose, kur pagilino arba pasitikrino žinias, kūrė, dalinosi mintimis ir savo patyrimais.
Gimtosios kalbos diena IV klasių mokiniams buvo skirta pažinčiai su kitokiu Vaižgantu – jie žiūrėjo režisieriaus Eimanto Belicko dokumentinį filmą „Tumo kodeksas“ (2018). Susidomėjimą ir diskusiją pažadino režisieriaus mintys: „Kurdamas filmą, atradau – veiklų, šmaikštų, autoironišką, laužantį kanonus ir išsiskiriantį gilia nuojauta. Jis vaikščiojo greitai ir kalbėjo greitai. Ne šiaip sau kauniečiai jį vadino „žilagalviu jaunuoliu“. Tumas žengė pirmose gretose šviesėjančios, nuo plūgo nueinančios Lietuvos. Jo biblioteka buvo pilna naujausių filosofijos leidinių, žodynas išskirtinis“. Mokiniai, žiūrėdami filmą, stengėsi išskirti svarbiausius rašytojo „kodekso straipsnius“. Jų išėjo trys: 1. Darbuotis dėl Lietuvos. 2. Mylėti Lietuvos žmones. 3. Mokyti juos laisvės, nes kas gali pavergti laisvą žmogų?
Dalis I-II klasių mokinių vyko į kino teatrą „Forum Cinemas“, kur žiūrėjo R. Banionio režisuotą filmą „Purpurinis rūkas“. Filme pasakojama istorija leido gimnazistams pažvelgti į skaudų mūsų šalies istorijos tarpsnį, o sudėtingos moralinės dilemos privertė susimąstyti apie absoliučių kategorijų ir etikečių klijavimo beprasmiškumą. IIa klasės mokiniai lankėsi Šiaulių universiteto bibliotekoje, kur susipažino su bibliotekininko profesija. Mokiniams buvo papasakota, kad šiuolaikinis bibliotekos darbuotojas ne tik išduoda knygas, bet turi mokėti elgtis su informacija, ją kaupti, sisteminti, viešinti ir dar daug kitų funkcijų.
Gimnazijos trečiokai P. Višinskio bibliotekoje dalyvavo edukacijoje, kurios metu turėjo unikalią galimybę susikurti savo ekslibrį. Edukatorė Lolita papasakojo ekslibrio istoriją bei išmokė monotipijos technikos, kurią taikant ir yra padaromas tik vienas atspaudas. Buvo smagu eksperimentuoti ir malonu džiaugtis rezultatu. Ten moksleivių laukė ir kiti užsiėmimai – gimnastai klausytė paskaitą „Aušros“ Šiauliuose“ apie aušromis pavadintus objektus Šiauliuose. Paskaitos metu buvo pasakojama apie aušros reikšmę, muziejų, vartus ir alėją, kaip keitėsi žymūs pastatai, stovintys alėjoje, nuo pastatymo pradžios iki dabar bei jų paskirtis. Išklausius paskaitos visų laukė nuotaikinga viktorina – buvo klausiama, kiek objektų yra Šiauliuose, pavadintų „Aušromis“, kuriame Visuotinės lietuvių enciklopedijos tome galime pasitikslinti „aušros“ reikšmes, kiek kartų aušros alėjos pavadinimas buvo keistas skirtingais laikmečiais. Atsakinėti sekėsi puikiai į visus klausimus. Mokiniams labai patiko paskaita, džiaugėsi sužinoję daug naujo apie savo miestą ir gimtąją kalbą.