PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kriminalai2025 m. Rugpjūčio 25 d. 18:04

Geras pirmadienis Š. Matijošaičiui: teisme įrodė, kad buvo apšmeižtas žinomo verslininko

Lietuva

Š. Matijošaitis teisme įrodė, kad L. Boguševičius apie jį melavo. Tiesa, sprendimas dar neįsiteisėjęs. / Alfa.lt

Dominykas GriežėŠaltinis: ALFA.LT


380049

Verslininkas, Kauno miesto savivaldybės tarybos narys, taip pat garsiosios Matijošaičių šeimos atstovas Šarūnas Matijošaitis savaitę pradėjo bent jau sau džiaugsmingomis naujienomis – Vilniaus miesto apylinkės teismas konstatavo, kad Š. Matijošaitis buvo apšmeižtas žinomo verslininko Lauryno Boguševičiaus, teigusio, kad buvo sulaukęs grasinimų dėl verslo.

Verslininkas, Kauno miesto savivaldybės tarybos narys, taip pat garsiosios Matijošaičių šeimos atstovas Šarūnas Matijošaitis savaitę pradėjo bent jau sau džiaugsmingomis naujienomis – Vilniaus miesto apylinkės teismas konstatavo, kad Š. Matijošaitis buvo apšmeižtas žinomo verslininko Lauryno Boguševičiaus, teigusio, kad buvo sulaukęs grasinimų dėl verslo.

Teisėja Laura Matusevičiūtė Š. Matijošaičio ir bendrovės „Autovici“ ieškinį tenkino pilnai ir pripažino, kad ieškiniai, dėl kurių kreiptasi į teismą, yra melagingi. Atlyginti žalos iš L. Boguševičiaus ieškovai neprašė, tačiau verslininkui teks padengti 8,8 tūkst. eurų siekiančias Š. Matijošaičio ir „Autovici“ bylinėjimosi išlaidas. Savo paties gynybai L. Boguševičius išleido 7 tūkst. eurų

Tiesa, atverti piniginę teks tik tuomet, jei sprendimas įsiteisės. O jis per 30 dienų dar gali būti apskųstas.

Viešai sakė, kad sulaukė perspėjimų

Teisme Š. Matijošaitis ir automobilių prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas L. Boguševičius susitiko praėjusią liepą, o į teismą atvedusi istorija prasidėjo 2024 m. gegužę, kai L. Boguševičius laidoje „Nepatogūs klausimai“, paklaustas, ar kada buvo sulaukęs konkurentų grasinimų, pareiškė, kad buvo sulaukęs grasinimų iš vieno „Vičiūnų grupės“ vadovų už atimtą klientų srautą, taip pat gavęs netiesioginį perspėjimą, kad vienas iš „Autovici“ vadovų – „vienas iš sūnų“ – uždarys jo verslą.

Kaip laidoje teigė L. Boguševičius, po tokių gautų pareiškimų „Deals on Wheels“ bendradarbiavimas su „Peugeot“ atstovais nutrūko. Vienas iš „Peugeot“ partnerių Lietuvoje – Š. Matijošaičio bendrovė „Autovici“.

Visas bylinėjimasis L. Boguševičiui gali kainuoti apie 15 tūkst. eurų. / Alfa.lt

Verslininkas taip pat laidoje teigė, kad buvo sulaukęs užklausos iš kliento, kuris nenorėjo pirkti „šūdo gabalų“ iš „Autovici“ (arba – iš „šūdo gabalų“ „Autovici“, greičiausiai referuojant į V. Matijošaičio verslo nesugebėjimą išeiti iš Rusijos), todėl „Peugeot“ automobilį pageidavo įsigyti padedant „Deals on Wheels“ (pastaroji bendrovė, kaip teisme teigė L. Boguševičius, nebuvo automobilių tiekėjas – ji padėdavo klientams gauti geresnius pasiūlymus, o automobilius atsiėmimui paruošdavo su gamintojais dirbantys autosalonai).

Įvykius matė skirtingai

Šios bylos metu paaiškėjo, kad abi pusės turi skirtingai kardinalias versijas, kas įvyko. Anot L. Boguševičiaus ir jo advokatės, nors laidoje verslininkas kalbėjo būtent apie Š. Matijošaitį ir jo bendrovę, žiūrovai galėjo pagalvoti apie daugybę kitų bendrovių, kad žala reputacijai buvo padaryta, ieškovai neįrodė, o ir apskritai už nuomonę demokratinėje valstybėje negalima bausti, kitaip tapsime Rusija.

O būtent L. Boguševičiaus nuomonė, kad jis manė, jog jam grasinama, esą ir buvo išsakyta laidoje.

Š. Matijošaitis su savo advokate Kristina Čeredničenkaite laikėsi pozicijos, kad verslininkas už savo žodžius turėtų atsakyti ir negalima dangstytis teise į nuomonę.

Teisme netrūko ir batalijų – Š. Matijošaitis, kamantinėjamas L. Boguševičiaus advokatės apie „Vičiūnų“ įmones ir pelnus, pareikalavo jo neegzaminuoti. Analogiškai ir L. Boguševičiui teko ilgokai aiškintis, ką jis norėjo pasakyti, ką pasakė, ką turėjo omenyje ir ar tikrai yra kažkokie asmenys, kurie jam perdavė perspėjimus apie Š. Matijošaičio nepasitenkinimą.

Pasisakyti gavo ir abu vyrai. Pasak Š. Matijošaičio, po prieš metus pasirodžiusios laidos su L. Boguševičiumi jis greitai sulaukė dėmesio. „Tada ir draugai pradėjo siųsti, klausti, kam čia grasinai“, – pasakojo vyras. Anot jo, susidarė toks įspūdis, kad „90-ųjų metų bagažinėje kažką vežiau“.

Š. Matijošaičiui pavyko įrodyti, kad kalbos apie jį buvo melagingos. / Alfa.lt

L. Boguševičius turėjo daugiau ką papasakoti.

Anot verslininko, jo įkurtos bendrovės „Deals on Wheels“ veiklos modelis buvo toks, kad jie klientams ne pardavinėjo automobilius, o padėjo išsiderėti geresnes sąlygas. Antraisiais metais bendrovę jau pastebėjo ir importuotojai, kurie pamatė, kad „Deals on Wheels“ jiems gali būti ir konkurentas, ir partneris.

Pasak L. Boguševičiaus, beieškodamas kontaktų, jis susipažino ir su „Peugeot“ atstovu, su kuriuo sutarė – kadangi „Deals on Wheels“ atveda daug klientų, gauna geresnes kainas.

Tačiau „Deals on Wheels“ pati automobilių pirkėjams neruošdavo – dirbdavo kaip tarpininkas, o automobilius paruošdavo kiti tiekėjų partneriai, kad ir „Autovici“. Bėda ta, kad tokiu atveju šie partneriai, kaip ir „Autovici“, nuo parduoto automobilio gaudavo labai mažą pelną.

Verslininko advokatė I. VIdugirė pastebėjo, kad tuomet, kai „Deals on Wheels“ nutraukė bendradarbiavimą su „Peugeot“, „Autovici“ pardavimo pajamos pastebimai išaugo – vienais metais jos siekė apie 35 mln. eurų, kitais metais jau buvo 20 mln. eurų didesnės.

Audringas susitikimas, kurį sunku prisiminti

Pasak verslininko, viskas privedė prie to, kad 2020 m. vasario 6 d. apie 17 val. 30 min. įvyko „Peugeot“ atstovų ir Š. Matijošaičio susitikimas, apie kurį jam pranešė vienas iš „Peugeot“ atstovų.

„Jis (susitikimas) buvo gan audringas, sprendžiant iš to, kokios žinutės sulaukiau“, – pasakojo L. Boguševičius. Pasak verslininko, vėliau bendradarbiavimo sąlygos jo bendrovei prastėjo, galiausiai darbas su „Peugeot“ ir visai nutrūko.

„Man buvo perduota informacija, kad Šarūnas <...> norėjo susitikimo, susitikimas praėjo emocingai. <...> Man perdavė, kad bendradarbiavimas gali būti ribojamas, apie tai diskutuojama“, – teigė verslininkas.

Pats Š. Matijošaitis teisme teigė negalintis pasakyti, ką konkrečiai veikė 2020 m. vasario 6 d.

Anot L. Boguševičiaus, būta ir kelių pokalbių su tiesiogiai Š. Matijošaičiui pavaldžiais žmonėmis, kurie, kaip galima suprasti, kad ir netiesiogiai, perdavė Š. Matijošaičio nepasitenkinimą. Vienoje iš žinučių buvo iškomunikuota, jog „Deals on Wheels“ gali negauti tam tikrų leidimų.

„Dar ne tokius kaip tu sutvarkėm – viena iš frazių“, – apie tai, kas jam buvo perduota, teigė L. Boguševičius.

#TEISMAS#ŠARŪNAS MATIJOŠAITIS#LAURYNAS BOGUŠEVIČIUS#ŠMEIŽTAS#MELAS
#GARBĖ#AUTOVICI#DEALS ON WHEELS