Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
V. Šimkūnienės nuotr.
Virginija ŠimkūnienėŠaltinis: Etaplius.lt
AMŽIAUS STATYBA
Taip vadinamo Kaišiadorių senamiesčio gyventojų atskirtis nuo miesto centro dėl nepatogaus geležinkelio tilto galėtų pretenduoti į amžinos problemos titulą. Bėga laikas, daug kas keičiasi, tačiau čia – niekaip neįveikiamas sąstingis.
Atrodo, net galingiausi oratoriai galėtų užkimti graudindami AB „Lietuvos geležinkeliai“ atsakingus asmenis pasakojimais apie garbaus amžiaus, neįgalių žmonių vargus įveikiant tilto barjerą, jaunų mamų su vaikiškais vežimėliais neviltį, kai reikia kažkokiu būdu su savo atžalomis patekti į miesto centrą. Įdomus dalykas – kai atmosfera įkaista iki pavojingos temperatūros, tuomet į Kaišiadoris atvažiuoja įvairūs pareigūnai, pamaitina pažadais ir vėl – štilis.
Priminsime – paskutinis pažadas buvo iki šių metų liepos mėnesio įrengti keltuvus, kurie padėtų įveikti prakeiksmu tapusį tiltą. Dėmesio – prasidėjo birželis. Ar kas nors dar tebetiki, kad liepą tiltas bus suremontuotas ir pritaikytas žmonėms su negalia?
ŠAKNYS SIEKIA 1995-UOSIUS
Neseniai į „Atspindžių“ redakciją užsuko senamiesčio bendruomenės valdybos narys, buvęs Senamiesčio seniūnaitis ir savivaldybės tarybos narys Kazimieras Malinauskas. Užsuko ne tuščiomis – nešinas AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo K. Sankovski raštu, adresuotu LR Seimo neįgaliųjų teisių komisijai bei susisiekimo ministerijai.
Raštas rašytas balandy. Jame, be patikinimų, jog bendrovė „nuolat vykdo darbus susijusius su viešosios infrastruktūros statyba, rekonstrukcija ar modernizavimu ir palaipsniui pritaiko infrastruktūrą neįgaliesiems“, yra sakinių, kurie kaišiadoriečius priverčia suklusti: „2019 metais vykdomos viešojo pirkimo procedūros ir planuojama pasirašyti projektavimo paslaugų sutartis Vilniaus ir Kaišiadorių geležinkelio stotyse esančių pėsčiųjų viadukų rekonstrukcijai su pritaikymu neįgaliesiems ir riboto judrumo žmonėms“.
Įsiklausykime – kalbama dar tik apie projektavimo paslaugas. O juk parengti projektą reikia laiko, vėliau seka gana netrumpos jo derinimo, pristatymo visuomenei ir pan. procedūros. Ir tik po jų visų galima skelbti viešųjų pirkimų konkursą, išlaukti atitinkamą laiką nuo paskelbimo, išrinkti organizaciją, kuri atliks rekonstrukcijos darbus... Kiek visa tai tęsis? Šią vasarą panašu, nieko nebus. O kada bus? Kada bus tie žadėti „3 liftai susisiekimui tarp abiejų stoties pusių ir nusileidimu į peroną“?
Juk informacijos, kad projektuotojas būtų bent parinktas, nesigirdi... K. Malinauskas, visą laiką aktyviai besirūpinantis tilto pritaikymu, gerai prisimena, jog kova dėl žmoniškų sąlygų prasidėjo dar 1995-aisiais. – Tuomet buvau savivaldybės tarybos narys ir puikiai pamenu, kaip tada, kai vyko tilto remontas, tuometinis AB „Lietuvos geležinkeliai“ direktorius „spaudė“, kad rajono savivaldybė perimtų tiltą į savo balansą.
Nesutikome, įrodinėjome, jog tai Lietuvos geležinkelių turtas, bendrovė privalo jį tvarkyti, prižiūrėti ir pritaikyti žmonių patogumui savo lėšomis. Ypač įstrigo tai, kad atsakydamas į mūsų argumentus, jog tiltu neįmanoma persikelti neįgaliam, motinoms su vaikais vežimėliuose, buvęs direktorius paaiškino, jog neįstengiantys perkopti tilto jį gali puikiai apvažiuoti per tunelį. Neištvėriau ir pasisiūliau atgabenti neįgaliojo vežimėlį – lai vadovas, nors ir sveikas būdamas, į jį atsisėda ir pamėgina apvažiuoti... – pasakojo Senamiesčio bendruomenės valdybos narys. K. Malinauskas sakė įtariantis, jog tilto reikalai arba bent kalbos apie juos vėl įsisiūbuos prieš Seimo rinkimus, kai apeliuojant į skaudžią problemą bus nesunku susirinkti „taškus“.
Tačiau aktyvus kaišiadorietis tiek laukti nežada – ruošiasi belstis į dabartinių seimūnų duris ir prašyti, kad padėtų priversti AB „Lietuvos geležinkeliai“ laikytis pažadų. Su kai kuriais jau susisiekė, pasak K. Malinausko, yra politikų, kurie rengiasi padėti, tikimasi, jog jų atsiras ir daugiau.
DOMISI IR SAVIVALDYBĖ
Tilto reikalais domisi ir rajono vadovai. Kaišiadoriečius apie esamą padėtį savivaldybės interneto svetainėje www.kaisiadorys.lt informuoja mero patarėjas Česlovas Neviera: „AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2019-01-28 pirkimus „Pėsčiųjų tilto 66+923 km Kaišiadorių geležinkelio stotyje projektavimas, remontas ir projekto vykdymo priežiūra“ ir nustatė pasiūlymų pateikimo terminą iki 2019-02-08.
Pasiteiravus AB „Lietuvos geležinkeliai“, kada prasidės pėsčiųjų tilto per geležinkelį remonto darbai, 2019-05-16 Pirkimo paslaugų centro Rangos grupės projektų vadovė informavo, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 41 straipsnio 2 dalies 2 punktu, pirkimo „10476 Pėsčiųjų tilto 66+923 km Kaišiadorių geležinkelio stotyje projektavimo, remonto ir projekto vykdymo priežiūros pirkimo“ (pirkimo numeris 419098) procedūros baigtos atmetus visus pasiūlymus.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ raštu informavo Lietuvos Respublikos Seimo Neįgaliųjų teisių komisiją dėl susisiekimo infrastruktūros ir paslaugų pritaikymo neįgaliesiems. Su minėtu raštu Seimo narė Radvilė MorkūnaitėMikulėnienė supažindino Savivaldybės merą Vytenį Tomkų.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ minėtu raštu informavo, kad 2019 metais vykdomos viešojo pirkimo procedūros ir planuojama pasirašyti projektavimo paslaugų sutartis Vilniaus ir Kaišiadorių geležinkelio stotyse esančių pėsčiųjų viadukų rekonstrukcijai su pritaikymu neįgaliesiems ir riboto judumo žmonėms. Įgyvendinus šiuos projektus, Vilniaus geležinkelio stotyje būtų įrengtas 1 liftas su nusileidimu į I peroną, o Kaišiadorių geležinkelio stotyje – 3 liftai susisiekimui tarp abiejų stoties pusių ir nusileidimu į peroną.
Mantas Dubauskas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento direktorius, 2019-06-03 el. paštu informavo Savivaldybės merą Vytenį Tomkų: „Artimiausiu metu planuojame skelbti projektavimo pirkimą. Remonto darbus, jei nereikės rekonstrukcijos, planuotume atlikti per 2020 metus. Jei bus atliekama rekonstrukcija – tikėtina, kad darbai tęsis iki 2021 metų, tokiu atveju svarstysime apie ES finansavimo panaudojimą.“
Ir pabaigai: nuoširdžiai įdomu, kiek iš mūsų sulauks patogesnio tilto per geležinkelį? Kaip minėjo K. Malinauskas, problema pradėta judinti 1995-aisiais. Tais metais gyventojų surašymas nevyko, tad remiantis 2001 metų duomenimis, Kaišiadoryse buvo apie 10 tūkstančių gyventojų. Dabar – apie 8 tūkstančiai. O gal, kaip reikiant užtęsus laiką, to tilto jau ir iš viso nebereikės?