PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Rugpjūčio 24 d. 09:03

Gamtos mokslai – praktiškai

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


49669

Šiaulių Lieporių gimnazijos moksleiviai kartu su atstovais iš Graikijos, Italijos, Vengrijos ir Švedijos dalyvavo tarptautiniame integruotų gamtos mokslų ERAZMUS+ projekte ,,Getting science closer to students“.


Foto galerija:

5b7f9a86b405c.jpg
5b7f9a8f16f4e.jpg
5b7f9a971b0b4.jpg

Projekto tikslas - sudominti ir pagilinti jau turimas mokinių gamtos ir tiksliųjų mokslų žinias. Tai puiki galimybė įgytas žinias pritaikyti praktiškai. Pirmasis susitikimas vyko saulėtojoje Graikijoje, Atėnuose. Čia visų trijų šalių projekto dalyviai pristatė savo sukurtus filmukus apie tai, kaip gamtos mokslų pamokose atlieka praktikos darbus- tai gerosios patirties pavyzdžiai, kuriais pasinaudota grįžus į savo gimnaziją ir atliekant praktikos darbus biologijos, chemijos ar fizikos pamokose. Praktiniuose užsiėmimuose moksleiviai mokėsi nustatyti medžio amžių pagal kamiene esančias rieves, tyrinėjo Saulės ir Mėnulio užtemimus, o kūrybinius gebėjimus pritaikė kurdami šešėlių teatrą. Pasirodo, lietuviai ir graikai turi ir bendrų dalykų- tai pagarba bitėms. Apie tai sužinota lankantis Bitininkystės institute, kur susipažinta su bitininkystės istorija ir plačiau patyrinėta bičių bendruomenė.

Visai kitokios patirties įgyta lankantis Švedijoje, Arvidsjaur mieste. Čia atlikta daug praktikos darbų tyrinėjant sniegą, ledą ir jų savybes. Ištirtas paviršių bei maisto produktų užterštumas. Lankydamiesi ekologiniame ūkyje, projekto dalyviai susipažino su sulčių gamybos paslaptimis bei patys pasigamino šio gėrimo. Daug gamtos pasaulio įdomybių atsiskleidė lankantis Luela Technikos institute. Prireikė ir IKT gebėjimų- projekto patirtį moksleiviai sudėjo į filmą.

Projekto susitikime, vykusiame Lieporių gimnazijoje, dalyviai nagrinėjo šilko ir lietuviško molio savybes bei iš šių medžiagų kūrė gaminius. Gamindami tradicinius šalių patiekalus, tyrinėjo, kokie procesai ir reakcijos vyksta gamybos proceso metu. Svečiai supažindinti ir su inkilų gamybos subtilybėmis. Dalyvaudami pamokose, vykstančiose moderniose laboratorijose, kurių darbo aplinka papildoma ir vykdomo projekto lėšomis, moksleiviai atliko daug eksperimentų, išmoko pasigaminti ekologišką kremą, ištyrė gintaro savybes ir, žinoma, mokėsi lietuvių kalbos.

Tokie projektai-tai neįkainojama patirtis. Dalyvaujant projekte ne tik pagilinamos gamtos mokslų žinios, šie mokslai tampa lengviau suprantami, pagerėja įvertinimai. Kad projekto veikla nenuėjo veltui, rodo ir tai, jog atsirado norinčių studijuoti gamtos mokslus ir mąstančių ateityje savo žiniomis dalintis su kitais. Be to, susipažįstama su kitos šalies kultūra, užmezgamos naujos pažintys, labai patobulėja ne tik užsienio kalbos vartojimo įgūdžiai, bet ir ugdomos bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijos, komunikaciniai gebėjimai. Mokytojai įgytą patirtį pritaiko savo pamokose, todėl tiems moksleiviams, kurie sieks išsilavinimo užsienio šalyse, bus lengviau adaptuotis ir perprasti sistemą.

Projekto veikla finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

Kristina Ališauskaitė, Lieporių gimnazijos mokytoja, projekto koordinatorė