Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Gintautas Paluckas / Marius Morkevičius/ELTA
Martyna PikelytėŠaltinis: ELTA
„Lietuva tikrai nenustatinės vienašališkų nacionalinių sankcijų, jeigu nebus plataus sutarimo regione. Lietuvos vienintelės toks sprendimas neatneštų jokios naudos, o tik žalą“, – ketvirtadienį žurnalistams Seime teigė G. Paluckas.
„Tai yra instrumentas, kurį būtų galima naudoti tik tuo atveju, jeigu būtų regioninis sutarimas. Jeigu tokio sutarimo nėra, Lietuva viena sankcijų tikrai netaikys“, – dėstė jis, paklaustas, ar pataisos dėl galimybės taikyti nacionalines sankcijas, reikalingos galimiems regioniniams sprendimams.
Augant abejonėms, ar iki liepos mėnesio Europos Sąjunga (ES) pratęs Rusijai taikomas sankcijas, URM trečiadienį papildė balandį pratęstą ribojamųjų priemonių Rusijos ir Baltarusijos piliečiams projektą. Pataisose numatyti nacionaliniai ribojimai Rusijai ir Baltarusijai įsigaliotų tuo atveju, jei nebūtų taikomos europinės sankcijos.
Visgi, premjeras ragina neprarasti vilties, kad Bendrija priims 17-ąjį sankcijų paketą.
„Nepraraskime vilties, kad Europa taip pat yra pajėgi priimti sprendimus. (...) Tačiau turėti tą draudimo polisą ir turėti instrumentą – visada reikia. Bet ar jis bus taikomas praktikoje? Aš nuoširdžiai tikiuosi, kad ne“, – dėstė jis.
S. Skvernelis: viena valstybė neužtikrins efektyvaus įgyvendinimo
Tuo metu premjerui antrindamas Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis pabrėžė, kad tolimesni Lietuvos sprendimai priklausys nuo ES sprendimo dėl sankcijų ir Ukrainos taikos derybų eigos.
„Jeigu norime pasiekti tikslą turi būti regioniškumas. Kuo platesnis ratas taikomas, tuo efektyvesnis (įgyvendinimas – ELTA). Viena valstybė negali užtikrinti efektyvaus įgyvendinimo, neskubėkime, kol kas laukime“, – kalbėjo S. Skvernelis.
„Galbūt bus kitokie sprendimai, ne regioniniai, o bendru sutarimu. Daug kas priklausys nuo to, kaip viskas klostysis šiandien Stambule ir ateityje“, – pabrėžė jis.
URM siūlomose pataisose, Vyriausybei numatoma galimybė sudaryti sankcionuojamų asmenų ir įmonių sąrašus, įšaldant jų turtą ar taikant sektorinius apribojimus.
Rusijos ir Baltarusijos piliečių ar įmonių turtas būtų įšaldomas tais atvejais, jei pastarieji kenkia Ukrainos teritorijos vientisumui, remia karą ir represijas prieš Rusijos opoziciją ir pilietinę visuomenę.
Tiesa, išimtis šiems ribojimams galiotų tais atvejais, jei lėšos reikalingos maisto produktams, komunalinėms paslaugoms, nuomai, vaistams, gydymui, mokesčiams, draudimui susimokėti. Taip pat susidūrus su sveikatos problemomis.
Tuo metu taikant sektorines sankcijas siekiama drausti technologijų, paslaugų ir programinės įrangos iš Rusijos ir Baltarusijos importą bei tiekti su šių prekių tiekimu ar gamyba susijusias paslaugas. Importuoti nebūtų galima tų prekių, iš kurių minėtos valstybės gauna reikšmingų pajamų.
Taip pat nebūtų galima eksportuoti paslaugų, technologijų ir programinės įrangos, kuri galėtų būti naudojama Rusijos ar Baltarusijos kariuomenei ir technologijoms tobulinti, pramonės pajėgumui didinti.
Visgi, sankcijos negaliotų tais atvejais, kai paslaugos reikalingos farmacijos, medicinos, humanitariniais tikslais.
URM siūlo numatyti ir papildomas sektorines ir ribojamąsias priemones, jeigu nustatoma, kad atitinkamas Rusijos ir Baltarusijos ekonomikos sektorius gali būti naudojamas remiant karinę agresiją prieš Ukrainą, kariuomenės ir technologijų tobulinimui, pramonės pajėgumų didinimui, Lietuvos saugumo ir nepriklausomybės kenkimui, įskaitant manipuliavimą informacija.
Numatoma, kad pakeitimai įsigaliotų nuo rugpjūčio 1 d.
#GINTAUTAS PALUCKAS | #SANKCIJOS | #RUSIJA | #BALTARUSIJA | #LIETUVA |
#ES | #URM | #REGIONINIS | #SPRENDIMAS | #SAULIUS SKVERNELIS |