PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2023 m. Rugpjūčio 15 d. 16:57

G. Jakštas: reikia tvarkos galimus užduočių plagijavimo atvejus tirti nešališkai

Lietuva

BNS/Fotobankas nuotr.

Austėja Masiokaitė-LiubinienėŠaltinis: BNS


275490

Turėtų būti sukurta procedūra nešališkai ištirti, ar egzaminų užduotys galėjo būti plagijuotos, sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas.

Taip jis kalbėjo po to, kai biologijos mokytojas Paulius Sungaila, išanalizavęs kelerių metų valstybinio biologijos egzamino užduotis, pareiškė, jog jos galėjo būti išverstos iš užsienio šaltinių deramai nenurodant autorystės.

Nacionalinė švietimo agentūra teigė sudariusi specialią komisiją šiai informacijai įvertinti, tačiau pažeidimų nenustačiusi.

„Iš tikrųjų rimtai atkreipė dėmesį mokytojas į šitas užduotis. Vertiname situaciją. Nėra sudaryta normali praktika, tai dabartinė praktika yra tokia, kad besikreipus pati Švietimo agentūra sudaro grupę, kuri įvertina, ar buvo plagiatas, ar ne, ir tuo užsibaigia“, – antradienį transliuotoje portalo „TV3“ laidoje „Dienos pjūvis“ sakė ministras.

Kaip sektiną jis pateikė akademinės etikos kontrolieriaus pavyzdį, kuomet galimus etikos pažeidimus vertina nepriklausoma institucija, be to, yra aiški tvarka, kaip skųsti jos priimtus sprendimus.

„O šiuo atveju tai užsibaigia ties Švietimo agentūra. Tai vertiname teisines galimybes, koks turėtų būti tolimesnis kelias ir sudaryti procedūras“, – sakė ministras.

„Kad iš tikrųjų buvo plagijuota, mes to negalime teigti, mes nesame ekspertai įvertinti, bet turime sudaryti normalias procedūras, kur galėtų toliau eiti, jeigu nepasitikime Švietimo agentūros išvada, kuri vis tiek yra suinteresuota savo reputacija, – kalbėjo G. Jakštas. – Suprantama, nėra taip lengva rasti užduočių sudarinėtojų. Tai jeigu pradės su jais bylinėtis, bus dar sunkiau. Tai kaip suinteresuota pusė, matyt, neturėtų būti paskutinė instancija, į kurią galima kreiptis, tai mes vertiname, kokios būtų tolimesnės galimybės vertinti šitą skundą.“